Gerosios bakterijos: ko apie jas dar nežinojote?

Gerosios bakterijos: ko apie jas dar nežinojote? (0)

2020-02-27

Daugelis puikiai žino, kad gerosios bakterijos, dar vadinamos probiotikais, yra labai reikalingos mūsų organizmui; padeda palaikyti normalų virškinimą bei sklandžią žarnyno veiklą; didina atsparumą įvairioms ligoms ir t.t. Tačiau dėmesį verta atkreipti į tai, kad būtų galima pateikti tikrai ne vieną įdomų faktą, apie kurio egzistavimą daugelis net ir nežino. Tad, kuo mus gali nustebinti gerosios bakterijos?

Cukrus – gerųjų bakterijų priešas

Akivaizdu, kad gerosios bakterijos yra reikalingos kiekvienam. Ir nors žmogaus organizme gerųjų ir blogųjų bakterijų santykis siekia 4:1, daugelis puikiai prisimena, kad persirgus įvairiomis ligomis arba po antibiotikų vartojimo, gerųjų bakterijų kiekis sparčiai sumažėja. Tačiau tik nedaugelis žino, kad cukrus taip pat yra gerųjų bakterijų priešas. Tad tie, kurie dažnai ar gausiai vartoja daug cukraus turinčius produktus, labai tikėtina, turi kur kas mažiau gerųjų bakterijų.

Gerųjų bakterijų sumažėti gali ir dėl kofeino

Nors daugelis savo ryto neįsivaizduoja be puodelio aromatingos kavos ir šis gėrimas turi daug puikų savybių, nereikia pamiršti, kad dažnas gausus jos vartojimas taip pat gali sumažinti gerųjų bakterijų kiekį organizme.

Papildus geriausia vartoti dar prieš pusryčius

Atsižvelgiant į tai, kad yra nemažai veiksnių (antibiotikai, ligos, cukrus, kofeinas ir t.t.) dėl kurių gerosios žarnyno bakterijos nyksta, svarbu naudoti jomis praturtintus maisto papildus. Tačiau tik nedaugelis žino, kad tai geriausia daryti ryte, dar prieš pusryčius, kadangi tokiu atveju bakterijos galės išlikti joms palankioje, t.y., rūgščioje skrandžio terpėje. Taip pat šiuo laikotarpiu reikėtų atsisakyti alkoholinių gėrimų, stiprios kavos, itin daug cukraus turinčių maisto produktų, kadangi jų vartojimas gali sumažinti maisto papildų efektyvumą. 

Ne visi jogurtai vienodai naudingi

Dauguma žmonių jogurtus laiko ne tik skaniu užkandžiu ar desertu, bet ir puikiu gerųjų bakterijų šaltiniu. Ir nors jogurtai iš tiesų yra praturtinti gerosiomis bakterijomis, dėmesį verta atkreipti į tai, kad ne visi jie vienodai naudingi, kadangi skiriasi gerųjų bakterijų kiekis.

Gerosios bakterijos gyvena ne tik žarnyne

Didelė dalis žmonių yra įsitikinę, kad vienintelė vieta jų organizme, kur galima rasti gerųjų bakterijų, yra žarnynas. Tačiau tai – netiesa: nors žarnyne iš tiesų yra didžiausia gerųjų bakterijų koncentracija, dėmesį verta atkreipti į tai, kad jų galima rasti ir pliauroje, nosies ir burnos ertmėje, sąnariuose ir net tarp kojų pirštų.

Svarbus apendikso vaidmuo

Ilgą laiką buvo manyta, kad apendiksas visiškai nereikalingas žmogui. Tačiau požiūris į jį pasikeitė po to, kai buvo gautos prieš keliolika metų atlikti tyrimo išvados, įrodžiusios svarbią tiesą. Pasirodo, jei žmogaus organizmą puola pavojingos bakterijos, apendiksas sugeba pagaminti tam tikrą kiekį gerųjų bakterijų.

Probiotikai yra reikalingi kiekvienam, nepriklausomai nuo amžiaus ar lyties

Kalbant apie kai kuriuos vitaminus ar mikroelementus, nesunku pastebėti, kad kai kurie iš jų yra labiau reikalingi konkrečios lyties ar tam tikro amžiaus žmonėms, pavyzdžiui, moterims vitaminas E yra reikalingas nei vyrams ir pan. Ir tik nedaugelis žino, kad šis principas netaikomas gerosioms bakterijos – jos, be išimties, yra reikalingas kiekvienos lyties ir bet kokio amžiaus žmogui (kūdikiams, vaikams, nėščiosioms, suaugusiems, senjorams ir t.t.).

Bendras jų svoris – didesnis nei smegenų

Nors gerosios bakterijos yra išsidėsčiusios įvairiose kūno vietose, neseniai atlikti tyrimai parodė, kad bendras jų svoris yra didesnis nei kitų kūno dalių, pavyzdžiui, smegenų.

Užsak. Nr. 201.



« Atgal



Naujausias numeris

Reklama

Naujienlaiškis

Facebook