Balsavimas

Ar jaučiatės Jurbarke saugiai?

 Rezultatai

Fotogalerijos

Partneriai

Į stoties statybas – kūlvirsčiais

Į stoties statybas – kūlvirsčiais (15)

2019-08-30

Naujos Jurbarko autobusų stoties statybą drąsiai galima vadinti amžiaus projektu – planų yra, tačiau visi jie kol kas dulka stalčiuose. L. Pilecko nuotr

Rajono amžiaus projektu tapusiai Jurbarko autobusų stočiai atsirado viltis. Panašu, kad nemažą dalį lėšų naujam pastatui ir aplinkai sutvarkyti galima būtų gauti iš regioninio projekto „Tauragė+“. Tačiau per metus laiko savivaldybė realiai visiškai nesiruošė stoties statyboms, todėl dabar reikia suktis žaibo greičiu. Surasti architektus ir turėti pastato bei aplinkos sutvarkymo projektą rankose valdininkai turi tik keturis mėnesius.

Trečiadienį savivaldybės meras Skirmantas Mockevičius sukvietė tarybos narius. Politikams rajono vadovas ir Infrastruktūros ir turto skyriaus vedėja Jolanta Šeflerienė bei vyriausioji architektė Gražina Gadliauskienė pristatė šiandieninę padėtį dėl Jurbarko autobusų stoties.

Per susitikimą paaiškėjo, kad dešimtmečius nerekonstruotą ir rajono gėda dažnai vadinamą stotį pagaliau atsirado viltis sutvarkyti. Pasak mero S. Mockevičiaus, įgyvendinant apskrities savivaldybes vienijantį projektą „Tauragė+“ galima gauti lėšų darniam judrumui skatinti. Projekto pinigais autobusų stotims sutvarkyti norėtų pasinaudoti Jurbarkas ir Pagėgiai.

„Laikas spaudžia, todėl sukviečiau tarybos narius, kad nuspręstume, kiek lėšų projektui galime skirti ir kokia stotis turi būti“, – aiškino meras.

S. Mockevičiaus pozicija gerokai nustebino dalį tarybos narių. Stoties reikalaus politikai svarstė beveik prieš metus. 2018-ųjų spalį, rajono taryba priėmė sprendimą parengti autobusų stoties pastato statybos koncepciją, suprojektuoti ir atlikti visus veiksmus iki statybą leidžiančių dokumentų išdavimo.

Tačiau dabar paaiškėjo, kad savivaldybės vadovai, panašu, tarybos sprendimą buvo tiesiog numetę į stalčių. Nuo pernai nepadaryti beveik jokie konkretūs žingsniai įgyvendinant tarybos sprendimu numatytus darbus.

„Nelabai suprantu, ko mes čia susirinkome. Juk prieš metus nusprendėme, kad projektas vykdomas, buvo suformuotos užduotys. Dabar aišku, kad nepadaryta nieko“, – stebėjosi tarybos narys Gvidas Byčius.

Į politiko pastebėjimą meras S. Mockevičius tegalėjo atsakyti prašymu palikti emocijas nuošalyje.

Tačiau aiškintis situaciją vis tik teko. Kaip teko greitai nuspręsti ir tai, kokios stoties Jurbarkui reikia. Infrastruktūros ir turto skyriaus vyriausiajai architektei G. Gadliauskienei pristačius situaciją, paaiškėjo, kad savivaldybė neturi nieko – tik turtingą diskusijų dėl stoties istoriją. Politikai ne kartą svarstė įvairias galimybes, tačiau administracija nepriartėjo net iki stoties projekto paruošimo.

Infrastruktūros ir turto skyriaus vedėja J. Šeflerienė tarybos narių prašė aiškumo – kokio pastato, kiek aikštelių ir už kokią sumą reikia. Be šių duomenų paskelbti stoties ir aplinkos projektavimo konkurso – neįmanoma.

Po karštų diskusijų politikai sutarė, kad stoties plotas galėtų siekti iki 300 kvadratinių metų, o autobusai atvyktų į penkias dengtas aikšteles. Taip pat nuspręsta, kad bus tvarkoma stoties aplinka, atsiras skverelis su automobilių stovėjimo vietomis.

„Kol kas sunku pasakyti, koks finansavimas bus gautas. Tai yra pilotinis projektas, nėra jokių aprašų. Kituose projektuose mes paprastai turime labai aiškias gaires ir ribas – galima tai, tiek ir to, o negalima to ir ano. Tačiau manome, kad savivaldybei teks prisidėti panašiai, kaip ir kituose iš Europos Sąjungos lėšų finansuojamuose projektuose – nuo pusaštunto iki dvidešimties procentų“, – sakė Infrastruktūros ir turto skyriaus vedėja J. Šeflerienė.

Ji taip pat pateikė šiek tiek skaičių. Skyriaus specialistai apklausė keletą projektuotojų, kurie nurodė stoties ir aplinkos projektavimo kainas. Jos svyruoja nuo maždaug 27 tūkst. iki 60 tūkst. eurų.

Todėl tarybos nariai nusprendė projektavimui skirti iki 60 tūkst. eurų. Tai turėtų sudaryti maždaug dešimt procentų viso projekto vertės. Kitaip tariant, tikimasi, kad stoties projektas atsieis apie 600 tūkst. eurų.

Per susitikimą taip pat nuspręsta rinktis ne pigiausią, bet ekonomiškai naudingiausią projektą. Todėl projektuotojai savivaldybei turės pateikti vizualizaciją su galimybe ją taisyti.

„Kuo greičiau tai padarysime, tuo didesnė galimybė gauti finansavimą“, – susirinkusiesiems aiškino meras S. Mockevičius.

Daug neaiškumų

Per savivaldos rinkimus itin daug apie naująją stotį kalbėjusio mero ir buvusios savivaldybės administracijos direktorės Vidos Rekešienės nepasiruošimas realiems darbams dabar pavaldinius stato į itin nepatogią padėtį. Konkretumo mažai – aiškūs tik spaudžiantys terminai.

Per susitikimą išsiaiškinta, kad autobusų stoties funkcijoms reikia maždaug 200 kvadratinių metrų. Dar šimtas reikalingas komercinei veiklai – kavinei ar panašiam verslui. Panašiai planuota ir pernai, kai buvo sprendžiama, ar kopijuoti Prienų autobusų stotį.

Tačiau netrukus buvo susizgribta, kad į stotį galbūt galėtų keltis Jurbarko autobusų parko  administracija, bet tuomet planuojamos vietos neliktų verslui. Į susirinkimą vietoje bendrovės vadovo atvykusi įmonės atstovė Lina Vaišvilienė į tokius klausimus atsakinėti nesiėmė, o vėliau susisiekus su šiuo metu atostogaujančiu autobusų parko direktoriumi Arvydu Štulu, šis taip pat teigė nieko konkrečiai nežinantis apie stoties statybos planus.

Nedarė nieko

Kur kas atviriau kalbėjo nuo 2016-ųjų specialioje Jurbarko autobusų stoties ir komercinės paskirties pastato statybos investuotojo paieškos viešojo konkurso komisijoje dirbęs tarybos narys Darius Virvilas.

Komisijai taip pat priklausė Jurbarko autobusų parko vadovas A. Štulas, tarybos narys G. Byčius ir du savivaldybės administracijos darbuotojai.

„Komisija rinkosi ne kartą, ieškojome investuotojų, siūlėme. Jų nepavyko rasti. Tada buvo nuspręsta stotį statyti savivaldybės jėgomis. Tačiau galiu atvirai pasakyti – visas iniciatyvas tiek meras, tiek buvusi administracijos direktorė blokavo ir nerodė jokio susidomėjimo. Todėl dabar viską turime spręsti labai greitai“, – sakė tarybos narys.

Kaip realiai atrodys savivaldybės bėgimas paskui važiuojantį traukinį be atliktų namų darbų – parodys laikas. Kol kas aišku, kad po daugybės diskusijų ir neįgyvendintų sprendimų vėl viskas pradedama nuo nulio ir skubant. Tuo tarpu turistiniu rajonu save laikančio Jurbarko svečius pasitinka sovietinį užkampį primenantis esamos stoties pastatėlis.

Lukas PILECKAS



« Atgal



Naujausias numeris

Reklama

Naujienlaiškis

Facebook