Balsavimas

Ar pritariate mokytojų reikalavimams ir streikams?

 Rezultatai

Fotogalerijos

Partneriai

Laidojo švietimo reformą

Laidojo švietimo reformą (0)

2018-12-03

Sekmadienio vakarą šalies pedagogai ir juos palaikantys žmonės būrėsi prie rajono savivaldybių, kur uždegdami žvakes laidojo švietimo reformą. Prie Jurbarko savivaldybės taip pat liepsnojo žvakės.

Tačiau daug protestuotojų nesusibūrė. Šaltą vakarą prie savivaldybės mintimis apie problemas dalinosi nedidelis pedagogų ir juos palaikančiųjų būrelis.

Pastarosiomis dienomis dėl įsigaliojusios švietimo reformos trūkumų protestuoja dalis šalies mokymo įstaigų ir pedagogų.

Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjunga (LŠDPS) reikalauja: mokytojo etatą turėtų sudaryti 36 valandos, iš kurių ne daugiau kaip 18 kontaktinių valandų; mokytojo etatas gali būti dalinamas tik išlaikant tą pačią kontaktinių ir nekontaktinių valandų skaičiaus proporciją; valandos etatui skaičiuojamos ne metams, o savaitei; turi būti parengta pedagoginių ir nepedagoginių darbuotojų darbo užmokesčio kėlimo programa, o nuo 2019 m. sausio 1 d. jų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientus didinti 20 proc.; ikimokyklinių ir priešmokyklinių įstaigų pedagogų etate turėtų būti ne mažiau kaip šešios nekontaktinės valandos; įsipareigoti mažinti vaikų/mokinių skaičių grupėse/klasėse.

Naujausiais Statistikos departamento duomenimis, mokytojų atlyginimas iki mokesčių trečiame šių metų ketvirtyje pasiekė 952 euro ir jau viršija šalies vidutinį atlyginimą, kuris yra 936 eurai. Tuo nebus apsiribota, tačiau akivaizdu jau vien pirmas etatinio etapas leido pasivyti vidurkį, o antrasis etapas turėtų atnešti dar žymesnį pakilimą. Toliau būtina įtvirtinti ilgalaikę pedagogų algų didinimo strategiją.

MOSTA atlikto tyrimo duomenimis, atlyginimas šiemet iš viso didėjo 70 proc. mokytojų, o mokytojų atlyginimų vidurkis pakilo 112 eurų. Pasak  Ministro Pirmininko, nacionaliniame susitarime taip pat turėtų būti aiškiai įvardinti tikslai mokiniams, mokytojams, studentams ir dėstytojams, pažangos vertinimo kriterijai. Toks susitarimas ir aiškus valstybės įsipareigojimas leistų išvengti nuolatos kylančių įtampų, gintų ne tik mokytojų, bet ir moksleivių bei jų tėvų interesus.

"Yra sričių, kuriose problemos tapo sisteminėmis. Nerasime nei vieno švietimo ministro, kuris su jomis nesusidūrė. Tai nėra vienos politinės jėgos ar vieno politinio ciklo klausimas. Akivaizdu, jog nuolatinių reformų sąlygomis gyvenantiems mokytojams reikia aiškumo ir finansinio saugumo. Būtent todėl siūlau esminį susitarimą, kurį pradėtų vykdyti jau ši Vyriausybė ir, tikiuosi, jog kitos politinės jėgos deklaruojančios paramą mokytojų bendruomenei tokį susitarimą palaikys", - sakė premjeras.

S. Skvernelis pabrėžė, kad toks susitarimas nereiškia mokytojų etatinio darbo apmokėjimo sistemos atšaukimo. "Sisteminės reformos reikalingos ir jos turi tęstis. Nei viena iš profesinių sąjungų nereikalauja atšaukti etatinio mokytojų darbo apmokėjimo sistemos. Priešingai, visos siūlo šią sistemą palikti. Ji galioja vos kelis mėnesius ir išryškėjusios klaidos turi būti taisomos nedelsiant, vakar vykusio pasitarimo metu rasti sutarimai dėl to, kaip ši sistema turi būti patobulinta. Vyriausybė taip pat neatsisako nei vieno įsipareigojimo ir siekio, kuris buvo susijęs su etatine mokytojų darbo apmokėjimo sistema", - teigė ministras pirmininkas.

ELTA ir „ŠVIESOS“ inform.



« Atgal

Naujienlaiškis

Reklama

Facebook