Balsavimas

Ar tenkina požeminių šiukšlių aikštelių įrengimo kokybė?

 Rezultatai

Fotogalerijos

Partneriai

Pinigai: švietimo pagalbai paliktas podukros vaidmuo

Pinigai: švietimo pagalbai paliktas podukros vaidmuo (0)

2019-11-04

Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja Jolita Jablonskienė mano, kad rajone su švietimo pagalbos teikimo problemomis tvarkomasi neblogai, tačiau įstaigų vadovai skundžiasi per mažu finansavimu ir specialistų trūkumu. J. Stanaitienės nuotr

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija nuolat deklaruoja švietimo pagalbos specialistų reikšmę ugdymo procese, skelbiama, kad šioms funkcijoms atlikti didinamas finansavimas, tačiau savivaldybės, kurioms deleguota ši funkcija, o dar labiau – švietimo įstaigų vadovai žino, kad šiai sričiai lėšų toli gražu nepakanka.

Ilgai jaukinosi

Pasak Jurbarko r. savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjos Jolitos Jablonskienės, įstatymais įtvirtintas švietimo pagalbos ir jos specialistų pareigybes įstaigų vadovai įvertino ne iškart.

Mokytojo padėjėjo pareigybės aprašas atsirado 2004 m. Sąvokos buvo, tačiau kol jos įsigyveno, kol buvo suprasta, ką su tomis pareigomis daryti, užtruko“, – sako vedėja.

Ugdymo įstaigose dirba mokytojų padėjėjai, psichologai, logopedai, socialiniai pedagogai, specialieji pedagogai.

Prie švietimo specialistų priskirti ir mokyklų bibliotekininkai. Įstaigų vadovai ir bendruomenės įvertino šių specialistų naudą ir jaučia jų trūkumą.

Normatyvai nustato, kad ikimokyklinėje įstaigoje turi būti 0,5 psichologo etato.

Bendrojo ugdymo įstaigose etato dydis priklauso nuo moksleivių skaičiaus: iki 120 mokinių – reikalingas ketvirtis psichologo etato, nuo 120 iki 200 – 0,5, 200-300 moksleivių – 0,75 etato, daugiau kaip 300 mokinių – 1 etatas.

Logopedo etato dydis priklauso nuo toje įstaigoje besimokančių, turinčių kalbos sutrikimų moksleivių skaičiaus.

Ugdymo įstaigose dirbantys soc. pedagogai vertina socialinę vaiko aplinką.

„Šie specialistai vertina aplinką, kurioje vaikas gyvena, jos poveikį vaiko raidai, ugdymuisi, stebi, kaip vaikas integruojasi į mokyklos bendruomenę, adaptuojasi. Soc. pedagogai atlieka patyčių prevenciją, seka lankomumo situaciją, identifikuoja problemas ir jas sprendžia, vykdo prevencines programas“, – ką veikia soc. pedagogai aiškina J. Jablonskienė.

Ši pareigybė nenumatyta ikimokyklinėse įstaigose.

Visą straipsnį skaitykite laikraštyje arba užsisakykite elektroninę prenumeratą.



« Atgal



Naujausias numeris

Reklama

Naujienlaiškis

Facebook