Balsavimas

Ar pritartumėte, kad Dainių pelkėje būtų kasamos durpės?

 Rezultatai

Fotogalerijos

Partneriai

Sodų gatvėje dviratininkus saugos veidrodžiai

Sodų gatvėje dviratininkus saugos veidrodžiai (4)

2019-03-12

Sodų g. esantį dviračių taką šalutinėmis gatvėmis važiuojantiems vairuotojams užstoja tvoros ir gyvatvorės, todėl pastebėti dviratininkus – labai sudėtinga. L. Pilecko nuotr.

Sodų gatvė bus draugiškesnė dviratininkams – pagaliau imtasi spręsti eismo saugumo problemą. Šalia gatvės nutiesto dviračių tako sankirtose su šalutinėmis gatvėmis atsirado sustoti nurodantys ženklai, o netrukus bus pastatyti ir specialūs sferiniai veidrodžiai.

Tokį sprendimą priėmė trečiadienį posėdžiavusi savivaldybės administracijos Eismo saugumo komisija. Tai, kad tokių pokyčių seniai reikėjo, kalbėjo policijos pareigūnai. Situacijos rimtumą parodė ir nuolatiniai incidentai. Vien pernai registruoti du įvykiai, per kuriuos nukentėjo dviratininkai. Atvejų, kai nebuvo sužaloti į eismo įvykį patekę žmonės, būta kur kas daugiau.

Bėda, kad Sodų gatvės ir su ja susikertančių Ateities, Obelų ir Vyšnių gatvių sankirtose su dviračių taku nematyti iš minėtų gatvių išvažiuojančių automobilių. Transporto priemonių vairuotojams nematyti, ar taku atvažiuoja dviratininkai, ar eina pėstieji. Todėl neišvengiama susidūrimų.

„Prieš kurį laiką tose gatvėse, prieš dviračių taką, buvo pastatyti sustoti nurodantys ženklai. Tačiau nors jie saugumą padidino, nepadidino matomumo. Todėl priimtas sprendimas pastatyti specialius sferinius veidrodžius, kurie leis vairuotojams matyti, ar neatvažiuoja dviratininkai“, – sakė Eismo saugumo komisijos pirmininkė savivaldybės administracijos direktorė Vida Rekešienė. Dar vienas veidrodis atsiras V. Grybo ir Vydūno gatvių sankirtoje. Čia vairuotojams vaizdą taip pat užstoja privačių namų tvoros ir gyvatvorės.

Pasak Jurbarko r. policijos komisariato viršininko Aivaro Dumčiaus, veidrodžiai eismo situaciją turėtų pagerinti, tačiau šių priemonių gali nepakakti.

Pareigūnas tikina, kad išeičių reikia ieškoti dar 2014-aisiais parengtoje Saugaus eismo planavimo galimybių studijoje.

„Sodų gatvė ir dviračių takas tikrai turi bėdų ir reikėtų priimti tai išsprendžiančius eismo organizavimo sprendimus. Pirmiausia, trūksta ženklinimo. Dėl to kyla daug nesusipratimų – neaišku, nei kam tas takas skirtas, nei kur jis baigiasi. Juolab kad vietomis jis susilieja su keliu“, – sakė A. Dumčius.

Minėtoje Saugaus eismo planavimo galimybių studijoje numatytas ne vienas konkrečioms vietoms reikalingas sprendimas. Specialistai dar prieš penketą metų buvo nurodę, kad dviračių eismas vyksta gatve bendrame sraute su automobiliais ir taku. Šalia gatvės vienoje pusėje yra asfaltuotas takas, kurio paskirtis nenurodoma. Take nėra nukreipiamųjų kelio ženklų, todėl vieni dviratininkai važiuoja taku, kiti – gatvės važiuojamosios dalies  kraštu.

Atkreiptas dėmesys ir į tai, kad nesaugios Sodų gatvės perėjimo  bei susisiekimo  su autobusų stotelėmis sąlygos. Sodų gatvėje yra aštuonios autobusų stotelės ir dvi pėsčiųjų perėjos. Tarp stotelių ir perėjų yra dideli atstumai, todėl pėstieji nesinaudoja perėjomis, bet per gatvę eina ten, kur jiems patogu.

Rekomendacijose nurodyta, kad nepakanka pėstiesiems skirtos infrastruktūros. Autobusų stotelės bei gyvenamieji namai yra abiejose gatvės pusėse, o takas – tik vienoje. Ten, kur tako nėra, pėstieji eina nesaugiu kelkraščiu. Greičio mažinimo priemonių judrioje Sodų gatvėje taip pat mažai, įrengti vos du kalneliai. Todėl specialistai rekomenduoja ir taip akivaizdžius sprendimus – ne tik paženklinti dviračių taką, bet ir mąstyti apie šaligatvį kitoje gatvės pusėje.

„ŠVIESOS“ inform.



« Back

Naujienlaiškis

Reklama

Facebook