Balsavimas

Ar pritariate mokytojų reikalavimams ir streikams?

 Rezultatai

Fotogalerijos

Partneriai

Varganai autobusų stočiai nušvito šiokia tokia viltis

Varganai autobusų stočiai nušvito šiokia tokia viltis (16)

2018-10-08

Galima drąsiai teigti: Jurbarko autobusų stotis – viena prasčiausių šalyje. Nežinia kokiuose stalčiuose nugulė planai ją atnaujinti, rasti investuotoją ar kitu būdu išsigelbėti nuo gėdos. Valdžiai, jei ji į tą stotį neužsuka, gal ir ne gėda. Atrodo, kad niekam nerūpi nei čia dirbantys žmonės, nei keleiviai, o juo labiau miesto prestižas. 

Jei ne išblukęs užrašas ant menko pastatėlio šalia autobusų išvykimo aikštelių, dažnas pravažiuojantysis ar pro šalį einantis miesto svečias greičiausiai nė neįtartų, kad čia yra Jurbarko autobusų stotis – visuomeninės reikšmės objektas. Apleistas ne tik pastatas, bet reikiamo dėmesio dešimtmečiais nesulaukia ir stoties teritorija. Rimto plano spręsti stoties problemą savivaldybė niekad ir neturėjo, o jei ir kildavo kokia mintis vieniems politikams, jai pasipriešindavo kiti. Net ir dabar pradėjus tik šiokį tokį pastatėlio remontą, jis taip ir liko nepabaigtas.

Kada šią gėdą būtų galima nusiplauti – kol kas neaišku. Tai priklausys nuo rajono vadovų, politikų valios ir savivaldybės finansinių galimybių. UAB Jurbarko autobusų parkas direktorius Arvydas Štulas mano, kad ilgiau delsti negalima – vienoks ar kitoks sprendimas turi būti priimtas.

Nori žinoti

„Blogiausia, kai nėra aiškumo. Norime, kad vieną kartą tvirtai pasakytų – bus stotis, ar nebus. Jei naujos stoties nestatome, tuomet reikia rimtai tvarkyti esamą. Jei statome ir tai darome netrukus, išleisti rimtesnę sumą esamos remontui būtų nelogiška“, – kalbėjo A. Štulas.

Jurbarko autobusų parko direktorius tikina nuo pat darbo įmonėje pradžios ieškojęs investuotojų, kurie galėtų pastatyti stotį. Tačiau tokių verslininkų esą neatsirado. Pasak A. Štulo, paprastai stotis pastato kas nors iš stambiųjų prekybos tinklų, kurie šalia įrengia ir savo parduotuvę.

„Teko kalbėti su keletu galimų investuotojų. Vieni atsakydavo mandagiai, kiti – konkrečiai. Tačiau esmė tokia, kad Jurbarkas jiems yra per mažas. Trūksta gyventojų, kad skirtų tokias lėšas. Man atvirai pasakė, jei būtų bent tokio dydžio, kaip Tauragė – būtų kita kalba“, – sakė A. Štulas

Bendrovės direktorius yra ir specialios komisijos, sudarytos autobusų stoties ir komercinės paskirties pastato statybos investuotojo paieškai. Pasak jo, svarstytas net variantas, kad stengiantis privilioti investuotoją, autobusų stotis būtų perkelta net į kitą vietą.

„Galvojome, kad ji galėtų būti čia, kur mūsų garažai. Arba buvusio vaikų darželio Žemaitės gatvėje vietoje. Trumpai tariant, svarstėme vietą Naujamiestyje, kur gyvena daugiau žmonių. Tačiau to neužteko. Todėl teko komisiją, kuri anksčiau vadinosi investuotojo paieškos ir stoties statybų komisija pervadinti tiesiog stoties statybų komisija ir ieškoti variantų patiems“, – pasakojo A. Štulas.

Žvilgsnis nukrypo į Prienus

Tiek pats A. Štulas, tiek komisijos nariai apžiūrėjo ne vieną autobusų stotį, kol apsistojo ties Prienų autobusų stotį kūrusio architekto Eriko Klinavičiaus projektu. Pakviesti architektą ir išklausyti jo siūlymus Jurbarkui buvo nuspręsta todėl, kad Prienai – panašaus dydžio. Be to, viliojo ir sąlyginai nedidelė projekto kaina – 350 tūkst. eurų.

Kaune dirbantis architektas E. Klinavičius buvo atvykęs į Jurbarką, įvertino aplinką ir pateikė savo pasiūlymus. Specialistas pasiūlė tam tikrų pakeitimų savo projektui, kurie reikalingi atžvelgiant į Jurbarko situaciją.

„Architektas neprieštaravo, kad naudotume Prienų stoties projektą. Tačiau jį reikės šiek tiek perdaryti. Manau, kad didelė tikimybė, jog bus pasirinktas būtent šis projektas, tačiau rajono taryba dar turi pritarti ir apsispręsti dėl lėšų“, – sakė A. Štulas.

Atšaukė pirkimą

Autobusų stoties statyba besirūpinančiai komisijai, matyt, E. Klinavičiaus pasiūlymai tiko, kad ji jau buvo įpareigojusi Jurbarko autobusų parką atlikti viešuosius pirkimus ir nupirkti stoties projektą. Tačiau procesą teko nutraukti, nes finansavimo klausimas dar tebekelia daug klaustukų.

„Jei taryba patvirtins, tuomet ir pirksime. Yra numatyta schema, kad pirkimą įmonė atliks savo lėšomis, o jas vėliau grąžins savivaldybė. Projektas turėtų kainuoti apie 12 tūkst. eurų“, – tikino A. Štulas.

Idėjų – ne viena

Jurbarko r. savivaldybės administracijos vyriausioji architektė, Infrastruktūros ir turto skyriaus vedėjo pavaduotoja Gražina Gadliauskienė tikina, kad idėjų ir minčių atnaujinti stotį ir jos teritoriją buvo visada.

„Radau, atrodo, 2004-ųjų pasiūlymą. Kartu su autobusų stotimi būtų buvusi kavinė. Paskui lyg ir svarstyta, kad tos patalpos tiktų bankui. Vėliau buvo dar kitas pasiūlymas. Ten buvo pagal kampą idėja statyti didžiulį dviejų aukštų pastatą, kuris būtų buvęs kartu su prekybos centru. Tačiau sukilo smulkieji verslininkai ir idėjos buvo atsisakyta“, – pasakojo G. Gadliauskienė.

Pasak specialistės, nedaug trūko, kad į stoties pastatą ir teritoriją būtų investavusi „IKI“ prekybos centrus administruojanti įmonė UAB „Palink“. „Kai atidarinėjo dabartinę „IKI“ parduotuvę, buvo atvažiavęs savininkas prancūzas. Jis svarstė, kad Jurbarke galėtų būti dvi tinklo parduotuvės ir viena jų – kartu su autobusų stotimi. Tačiau tuomet, 2008-aisiais, prasidėjo krizė ir tokių planų verslininkai atsisakė. Nelaimingai taip sutapo“, – pasakojo G. Gadliauskienė.

Dar vieną stoties variantą savivaldybės specialistai iš dalies yra paruošę savarankiškai.

„Ieškojimai visada vyksta ir dabar buvo atvykęs architektas. Jį pasikvietė autobusų parko direktorius. Pasivaikščiojome, apžiūrėjome situaciją. Prienuose vienos aplinkybės, pas mus kitos. Tačiau mūsų ir architekto nuomonės, ko reikėtų Jurbarkui, sutapo. Ypač dėl to, kad būtų sutvarkyta dabartinė parkavimo aikštelė. Čia turėtų atsirasti skveras su automobilių stovėjimo vietomis. Juolab kad ir sankryža greičiausiai bėgant laikui bus perdaryta į žiedą. Tai yra labai pravažiuojama dalis ir jos tikrai labai reikėtų gražios“, – tikino G. Gadliauskienė.

Specialistė džiaugiasi, kad Jurbarke apsilankęs architektas E. Klinavičius pritaria nuomonei, jog autobusų parkui priklausančios teritorijos pakanka naujajam stoties pastatui. Todėl nereiks išpirkinėti šalia esančių privačių sklypų.

Prie sankryžos esantis sklypas, kuriame įrengta automobilių stovėjimo aikštelė, šimtu procentų priklauso Jurbarko autobusų parkui. Teritorija, kurioje vyksta autobusų eismas, atvežami ir išvežami keleiviai, didžiąja dalimi – nuomojama žemė.

„Kada galėtų prasidėti darbai – priklauso nuo politikų. Jie priims sprendimus“, – sakė G. Gadliauskienė.

Tikisi dėmesio aplinkai

Architektas E. Klinavičius tikina, kad padėtis su Jurbarko autobusų stotimi dabar yra blogesnė nei bloga. Stotis neatitinka net menkiausių higienos ir kitokių reikalavimų. Jau nekalbant apie tai, kad tokie objektai yra miesto veidas. O tai, ką dabar mato čia užsukantys žmonės – nekuria gero įvaizdžio apie Jurbarką.

„Naujo pastato tikrai reikia, tačiau nebūtų aklas pritaikymas tos stoties, kuri suprojektuota Prienuose. Būtina atsižvelgti į aplinką, kitas sąlygas. Principą galimą panaudoti, bet daug kas Jurbarke būtų kitaip“, – sakė architektas.

Pasak E. Klinavičiaus, taip pat būtina kalbėti ne tik apie stoties pastato statybą, bet ir apie aplink esančios teritorijos sutvarkymą. Jei į problemą nebus pažvelgta kompleksiškai, nebus pasiekta ir gero rezultato.

„Tai ne ką mažiau svarbu, nei pats pastatas. Turėtų būti sutvarkyta ne tik aikštelė, kurioje stoja autobusai, bet ir aikštelė prie sankryžos, kurioje statomi automobiliai. Kitaip atvažiuojantys matys naują, modernų pastatą, tačiau matys jį per negražią, nesutvarkytą teritoriją“, – kalbėjo E. Klinavičius.

Architektas taip pat įsitikinęs, kad sutvarkius šią teritoriją ir pastačius naują stoties pastatą, pagerėtų verslo aplinka. Pirmiausia tai pajustų keleivių pervežimo įmonės ir patys keleiviai, vėliau galbūt stoties teritorijoje atsirastų ir kitokio verslo.

Lukas Pileckas



« Atgal

Naujienlaiškis

Reklama

Facebook