Leidimai gauti, o inkaras pakeltas: „Raketa“ į pirmą kelionę n...

Leidimai gauti, o inkaras pakeltas: „Raketa“ į pirmą kelionę norima plaukti jau ketvirtadienį (1)

2020-05-31

Laivas „Raketa“ / Organizatorių nuotr.

Investavus 100 tūkst. eurų ir sugaišus šimtus valandų prie laivo „Raketa“, vienas iš jo savininkų Nerijus Šilgalis tikina, kad pirmoji kelionė nuo Kauno iki Nidos planuojama jau ketvirtadienį (birželio 4 d.). Iki Nidos laivas nuplauks per 3 val. 40 min., o bilietas į vieną pusę kainuos 49 eurus. 

Praėjusiais metais vasaros pramogų išsiilgę šalies gyventojai laukė istorinio laivo „Raketa“ starto. Keletą kartų atidėtas pirmasis plaukimas taip ir neįvyko, nes laivo savininkams nepavyko gauti laivo klasės sertifikato.

Tačiau šiais metais laivas tikrai išplauks – įsitikinęs vienas iš laivo atgaivinimo ir maršruto bendraautorių, įmonės „Vandens kelias“ vadovas N. Šilgalis.

Jo teigimu, dar gegužės 26 d. laivas gavo leidimą plaukti, o artimiausia kelionė iš Kauno į Nidą numatoma jau ketvirtadienį (birželio 4 d.).

„Gavome leidimus, turime tikslą plaukti jau kitą ketvirtadienį. Toks yra noras. Tačiau tuos paskutinius bandymus dar darome ir kapitonai žadėjo atsakyti kitą savaitę, ar būsime pasiruošę. (...) Laivas ketvirtadienį jau buvo išplaukęs nedidelį ratelį įsitikinti, ar viskas veikia.

Lauksime kitą savaitę operacijų vadovo nurodymų, reikės dar pasidaryti techninį plaukimą ir pasižiūrėti, ar tikrai viskas gerai. Nidos uostas yra atnaujintas ir ten dar nebuvome prisišvartavę. Teoriškai galbūt ir nėra tų kliūčių plaukimui, bet praktiškai nepaliksime nė vieno klaustuko, kad viskas būtų 100 proc. gerai“, – LRT.lt sako N. Šilgalis.

Tiesioginę transliaciją nuo laivo korpuso galite stebėti čia.

Turėjo išplaukti dar praėjusiais metais

Jau praėjusiais metais skambiai pristatytas laivas „Raketa“ planavo iš Kauno į Nidą ir atgal pradėti savo pirmąją kelionę dar birželio 6 dieną. Tačiau, visą vasarą atidėliojant plaukimo datas, iš uosto laivas taip ir nepajudėjo.

„Praėjusiais metais neišplaukėme, nes negavome leidimų. Buvo tokia situacija, kad reikėjo gauti laivo klasę patvirtinantį dokumentą, o jo Lietuvoje nė viena institucija taip ir nesugebėjo išduoti“, – sako N. Šilgalis.

Tačiau šiais metais, anot idėjos autoriaus, buvo pakoreguoti techniniai reikalavimai, įvestos papildomos saugumo priemonės ir laivo klasės reikalavimas buvo pakeistas į greitaeigiams kateriams taikomus saugumo reikalavimus.

„Buvo įdiegti papildomi saugos diržai ir, tai padarius, po teisės aktų išaiškinimo ir pakoregavimo gavome leidimą plaukti“, – kaip buvo gautas leidimas plaukti, pasakoja įmonės „Vandens kelias“ savininkas.

Planuojama, kad laivas iš Kauno į Nidą plauks kiekvieną ketvirtadienį, penktadienį ir šeštadienį. Kelionė prasidės 9:00 val. nuo Kauno keleivinės prieplaukos, o iš Nidos uosto į Kauną laivas išplauks 15:30 val.

Tiesa, šeštadienį laivas iš Nidos į Kauną neplauks ir bus prišvartuotas uoste. Atgal į Kauną laivas pasuks sekmadienį 15:30 val. Taip suteikiama galimybė į Nidą šeštadienį atplaukusiems svečiams grįžti atgal į Kauną kitą dieną.

„Esant poreikiui, svarstome padidinti reisų skaičių. Praėjusiais metais susidomėjimas buvo didžiulis, o šiais metais jis yra milžiniškas. Galbūt todėl, kad apribotos galimybės pramogauti kitur. Tačiau jei tik galimybės leis, padidinsime maršrutų skaičių“, – tvirtina vienas iš laivo savininkų.

Bilietas į vieną pusę – 49 eurai

Bilietų kainos bus siūlomos tokios pat, kaip ir praėjusiais metais. Į vieną pusę bilietas kainuos 49 eurus. Vieta prie lango bus brangesnė ir kainuos 59 eurus.

Tiesa, verta pažymėti, kad praėjusiais metais bilietams iki Joninių buvo taikoma nuolaida, o kaina siekė 29 eurus.

Laive įrengtos vietos 58 keleiviams, jei nori, gali pasiimti ir dviratį, tačiau dviračio bilietas kainuos papildomai 20 eurų.

N. Šilgalis tikina, kad kol kas Nemune esančio vandens lygio turėtų pakakti, o laivui užtenka ir 0,7 metro gylio.

„Šiais metais pavasarį turėjome lietaus ir net sniegelio. Kol kas vanduo upėje atrodo nuostabiai, o jei toks lygis išsilaikytų ir visą vasarą, tai būtų puiku“, – tikina verslininkas.

Jis pažymi, kad laivas gali plaukti 70 km/val. greičiu, tačiau kelionės metu „Raketa“ plauks 58–62 km/val. greičiu. Kelionė iki Nidos truks apie 3 val. 40 min., o atgal – apie 4 val. Laive bus tiekiamas maistas ir gėrimai.

Laivas kelionei į Nidą ir atgal sunaudoja apie 1 200 litrų dyzelino. „Esame skaičiavę, kad vienam keleiviui vežti sunaudojame apie 3 litrus dyzelino 100 kilometrų“, – LRT.lt sako N. Šilgalis.

Jo teigimu, investicija į laivą siekė daugiau nei 100 tūkst. eurų.

Laivas pagamintas 1963 metais

Dar praėjusiais metais interviu LRT.lt N. Šilgalis sakė, kad rekonstruotas laivas „Raketa“ pagamintas 1963 metais ir ilgą laiką plaukiojo Lietuvoje. Paskutinį kartą laivas Lietuvoje iš Kauno į Nidą plaukė 2011 metais, tačiau vėliau tokios idėjos laivo savininkas atsisakė.

„Sovietmečiu šiuo laivu plaukioję kapitonai pasakojo, kad per dieną Lietuvoje plaukdavo keturi tokio tipo laivai. Jis stodavo dar ir keliuose mažesniuose miesteliuose. Užsukdavo ir į Kaliningradą. Tokio tipo laivų populiarumas sovietmečiu buvo labai didelis“, – LRT.lt sakė keliones laivu organizuojantis N. Šilgalis.

Sovietinės okupacijos metu Lietuvoje buvo apie 10 „Raketų“. Daugiausia jų plaukdavo iš Kauno į pajūrį. Reguliari greitaeigių katerių navigacija nutrūko 1995 metais.

Laivas „Raketa“ pradėtas gaminti dar 1957 metais. Pirmasis serijos laivas „Raketa-1“ buvo pastatytas gamykloje „Krasnoe Sormovo“ (Žemutinis Naugardas, Rusija) ir į pirmą reisą išplaukė 1957 metais rugpjūčio 25 dieną nuo Žemutinio Naugardo iki Kazanės (420 km) su 30 keleivių, nuplaukė per 7 valandas.

Sovietmečiu „Raketos“ buvo labai populiarios, jų pavadinimas buvo tapęs bendriniu tokio tipo laivų pavadinimu.

Jonas Deveikis, LRT.lt



« Atgal



Sponsored Videos

Naujausias numeris

Reklama

Naujienlaiškis

Facebook