Balsavimas

Ar Jurbarko ligoninė turėtų likti?

 Rezultatai

Fotogalerijos

Partneriai

Jurbarkas pristatytas parodose

Jurbarkas pristatytas parodose (0)

2018-02-17

Besiruošdami naujam turizmo sezonui paslaugų teikėjai reklamuoja savo paslaugas, produktus, kviečia svečiuotis ir keliauti. Apie Jurbarką žinią į Vokietiją vežė verslininkė Kristina Vančienė, o Latvijoje mūsų kraštą pristatė Turizmo ir verslo informacijos centras (TVIC).

Taškas žemėlapyje

Sausio 19-28 d. Berlyne vykusioje didžiausioje Europos Sąjungos ūkio ir maisto parodoje „Žalioji savaitė“, kuri užima net 118 tūks. kv. m plotą, šiais metais dalyvavo per 1600 dalyvių iš 67 šalių, įvyko daugiau nei 300 forumų, seminarų, konferencijų.

Parodoje 262 kv. m dviejų aukštų ekspoziciją pastatė ir Lietuva. Kaip ir kasmet Žemės ūkio ministerija smulkiems verslininkams, kurie gamina tautinio paveldo produktus, apmoka dalyvavimą parodoje, organizuoja produktų pristatymą. Šiemt į parodą lietuvaičiai vyko su šakočiais, duona, mėsos gaminiais, alumi, midumi, kosmetika, papuošalais, keramikos gaminiais. „Žemaitijos pienas“ savo stende siūlė „Džiugo“ sūrio.

K. Vančienė parodoje ne naujokė. Jurbarkietė „Žaliojoje savaitėje 2018“ atstovavo Lietuvos kaimo turizmo asociacijai ir kaip kontaktinis asmuo padėjo Žemės ūkio ministerijai. „Šioje parodoje yra visko – nuo adatos iki traktoriaus, nuo gyvūnų iki madingiausių gėlių iš Olandijos“, – sako K. Vančienė, parodoje dirbusi savaitę.

Vokiečių kalba parengtais bukletais apie Lietuvos istorines vietoves, kempingus, lankytinas vietas aprūpina Turizmo departamentas. „Jurbarką reklamuojančių leidinių nebuvo, tačiau parodos lankytojams siūlydama Lietuvos žemėlapius visada pažymiu juose tašką – Jurbarką, pro kurį rekomenduoju važiuoti keliaujant iš vieno Lietuvos galo į kitą“, – šypsosi K. Vančienė.

Mezga ryšius

K. Vančienė besidomintiems kelionėmis po Lietuvą visada rekomenduoja kelią panemuniais. „Daliju savo vizitines korteles ir galiu pasakyti, kad tai pasiteisina. Turizmo sezonu sulaukiu ne vieno skambučio iš dalyvavusio parodoje vokiečio, kurie keliauja po mūsų kraštą“, – tikina verslininkė. Ji mano, kad būtų galima pritraukti kelis kartus daugiau dviratininkų, jei būtų nutiesti normalūs dviračių takai. „Norinčių keliauti dviratininkų daugėja, tačiau saugumas pas mus nedidėja“, – apgailestauja jurbarkietė.

Ir po šios parodos K. Vančienė parsivežė įvairių idėjų, pasiūlymų bendradarbiauti. Galbūt pavyks prikalbinti vasarą į Jurbarką užsukti ypatingą karavaną – 20 žirgų traukiamų vežimų ir 30 vyrų vilkstinė keliaus iš Vokietijos per Lenkiją, Kaliningrado sritį, Lietuvą, Latviją ir Estiją iki Novgorodo.

Lietuviai kviečiami dalyvauti įvairiose Vokietijoje vyksiančiose šventėse. Lietuviškų produktų gamintojai birželį laukiami Briuke miestelyje, kur vyks šventė „Vynas, merginos ir muzika“, o rugsėjį savo produktus bus galima pristatyti Liubeke. „Gaila, kad jurbarkiečiai negamina vyno, jo gamintojai labai laukiami šventėse“, – sako K. Vančienė.

Kol kas jurbarkiečiams parvežė Vokietijos medžiotojų kontaktus, kurie nori užmegzti ryšius, taip pat turi atlikti misiją – vienas vokietis paprašė tarpininkauti kreipiantis į TV laidą, kuri ieško artimųjų, ir padėti surasti seserį.

Dalyvauti „Žaliojoje savaitėje“ gali pretenduoti gamintojai, turintys tautinio paveldo sertifikatą. Konkursas kitų metų parodai bus skelbiamas rudenį. Jurbarko krašte tautinio paveldo ženklą kol kas turi tik rūkyti žiobriai.

Pas kaimynus

Ką tik grįžusi iš vienos parodos K. Vančienė, jau kaip klasterio „Panemunių turai“ pirmininkė, drauge su Jurbarko TVIC darbuotojais iškeliavo į Rygoje vasario 2-4 dienomis vykusią turizmo ir laisvalaikio parodą „Balttour“. Jurbarkui atstovavo ir „Medaus slėnio“ savininkas Ovidijus Jasinskas.

„Jei mūsų paroda „Adventur“, kurioje ką tik dalyvavome, plečiasi, tai sakoma, kad latvių paroda po truputį mažėja, tačiau tikrai džiaugiamės, kad joje dalyvavome“, – sako TVIC direktorė Gaiva Mačiulaitienė.

„Panemunių turų“ klasteris Rygoje reklamavo žiobrių kepimą, pristatė „Sūrio kelią“. „Latviai sūriais labai domisi. „Sūrio kelio“ edukacijoje dalyvauja Svajonės Vaicekauskienės sūrinė iš Girdžių „Sūrio džiazas“, kaimynai iš Šakių rajono. Bandysime įtraukti ir sūrininkus iš Eržvilko. Į parodas vežamės ir Lukšių pieninės gaminamą „Liliputą“, – sako K. Vančienė. Kaimo turizmo sodybą turinti jurbarkietė patikino, kad latviai žino, kur yra Jurbarkas. Vien jos sodyboje kasmet apsilanko 6-7 latvių grupės.

Lietuvai parodoje buvo skirtas stendas, kuriame įsikūrė ir Jurbarko atstovai. Jurbarkiečiai dalijo rusų kalba išleistas knygas apie Dvaro parką, Jurbarko kraštą, lankstinukų buvo paruošęs ir Jurbarko krašto muziejus, Panemunės pilis. „Labai gerai, kad turėjome literatūros rusų kalba, nes šia kalba bendravo beveik visi, besidomėję mūsų informacija“, – sako G. Mačiulaitienė.

Parodos lankytojai labai domėjosi „gražiausiu Lietuvos keliu“, kuris eina per Jurbarką, Senovinės technikos muziejumi, edukacijomis. „Nemažai jų buvo keliavę pro Jurbarką. Dabar keliaus dar daugiau, nes pro mus galima pasiekti Druskininkus, į kuriuos važiuoja daug latvių. Ar jie važiuodami sustos, nežinau. Ne vienas teiravosi, ar yra Jurbarke SPA centrų ir kitokių pramogų“, – sako G. Mačiulaitienė. Jai pritaria ir K. Vančienė:„Verslininkai, įrengę mažųjų SPA centrų, tikrai išloštų. Didelių vandens parkų žmonės jau atsikando.“

Pasak G. Mačiulaitienės, latvių kelionių organizatorius ypač domino žiobrių kepimo, sūrio, alaus kelio edukacijos. Tik jie norėtų, kad jos būtų apjungtos ir vienu metu būtų galima degustuoti sūrį ir alų. „Vienas kelionių organizatorius kasmet sutinka ir į ekskursijas veža 40 autobusų korėjiečių. Jie mielai atvažiuotų ir į mūsų kraštą, jei pasiūlytume pramogų“, – tikina TVIC direktorė.

Parodoje Rygoje jurbarkiečiai turėjo progą pabendrauti ir su kitais Lietuvos atstovais – ši paroda tarp lietuvių labai populiari. Bendraujant su žmonėmis, įrengusiais prieplauką Smiltynėje, mezgėsi idėjos apie vandens kelią Nemunu. TVIC planuoja rengti ekskursijas į kitus Lietuvos miestus. „Jurbarkiečiai taip pat turi dar ką pamatyti Lietuvoje“, – įsitikinusi G. Mačiulaitienė.

Turizmo sezonas prasidės po kelių mėnesių, todėl dairytis, kas galėtų atvykti į Jurbarko kraštą, ir planuoti paslaugas turistams – pats laikas. Svečiose šalyse pamatytos ir išgirstos naujienos, užmegzti ryšiai bei paskleista žinia apie Jurbarką – dar vienas būdas populiarinti savo kraštą.

Jūratė Stanaitienė



« Atgal

Naujienlaiškis

Reklama

Facebook