Balsavimas

Ar miesto gatvės žiemą prižiūrimos tinkamai?

 Rezultatai

Fotogalerijos

Partneriai

Pertvarka: kelininkų dienos kol kas pilnos nežinios

Pertvarka: kelininkų dienos kol kas pilnos nežinios (0)

2017-09-15

Centralizavimas, efektyvesnis valdymas ir griežtesnė kontrolė. Tokias kelius prižiūrinčių įmonių reformos gaires piešia Susisiekimo ministerija. Pertvarka palies ir VĮ „Tauragės regiono kelius“, kuriems priklauso Jurbarko kelių tarnyba. Padalinys bus prijungtas prie „Kauno regiono kelių“.

„Pertvarkydami kelių priežiūros įmones, siekiame efektyvinti valstybinės reikšmės kelių valdymą ir priežiūrą, taupiau naudoti kelių priežiūrai skirtus pinigus. Išlaikyti tiek įmonių, nepaisant to, kad jų darbuotojų skaičius ir įvairios išlaidos pastaraisiais metais buvo nuolat mažinamos, Lietuvai kainuoja per daug. Sutaupytus pinigus skirtume tiesiogiai kelių priežiūrai“, – sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Valstybinės reikšmės kelius prižiūrinčias valstybės įmones numatoma sujungti, sumažinant jų skaičių nuo 11 iki 6. Po reorganizacijos liks „Vilniaus regiono keliai“, „Kauno regiono keliai“, „Klaipėdos regiono keliai“, „Panevėžio regiono keliai“, „Šiaulių regiono keliai“ ir „Automagistralė“. Jos ir toliau liks nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių sąraše.

Panaikinus Alytuje, Marijampolėje, Utenoje, Tauragėje ir Telšiuose veikiančias įmones, šių bei aplinkinių miestų ir rajonų kelius ir toliau prižiūrės ten likusios kelių tarnybos.

Valstybinės reikšmės kelius valdyti patikėjimo teise bus perduota Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos. Dabar juos turto patikėjimo teise valdo, naudoja ir jais disponuoja 11 valstybės įmonių.

Tikimasi, kad naujasis valstybinės reikšmės kelių priežiūros modelis užtikrins kelių valdymą ir priežiūrą ne regioniniu, bet valstybės mastu. Jis bus efektyvesnis, aiškesnis ir taupesnis. Planuojama, kad bus subalansuotos valstybės turto – kelių valdymo funkcijos, išgrynintos ir skaidresnės Kelių direkcijos vykdomos kelių projektavimo, tiesimo, statybos, rekonstravimo, taisymo ir priežiūros darbų užsakovo ir organizatoriaus funkcijos, efektyvesnė taps kelių priežiūros kontrolė.

Kelių priežiūros įmonėse bendras darbuotojų skaičius sumažės 196 – nuo 2861 iki 2665.

Darbuotojų nepalies

VĮ „Tauragės regiono keliai“ laikinai einantį direktoriaus pareigas Arvydą Andriejauską pavaduojantis Viešųjų pirkimų ir turto valdymo skyriaus viršininkas-vyriausiasis mechanikas Arūnas Urbutis tikina, kad reforma Tauragės, Šilalės ir Jurbarko kelių tarnybose dirbančių žmonių paliesti neturėtų.

„Kiek mus informavo reformos organizatoriai – Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos ir pati ministerija, tai dėl pakeitimų žmonės neturėtų būti atleisti. Tačiau tiksliai kol kas nieko nežinome. Bet kokiu atveju labiausiai tikėtina, kad jei kažkas keisis dėl dirbančiųjų skaičiaus ar pareigų, tai tie pokyčiai bus įmonių administracijose“, – sakė A. Urbutis.

Šiuo metu Tauragės, Šilalės ir Jurbarko įmonėse dirba 163 žmonės.

Netrūko piknaudžiavimo

Kad regionuose išsidėsčiusiose kelių priežiūros įmonėse gali trūkti tvarkos ir kontrolės, rodo „Šviesos“ atlikti tyrimai. Po 2015-aisiais laikraštyje publikuotų straipsnių apie piknaudžiavimą tarnybine padėtimi darbo neteko tuometinis Jurbarko kelių tarnybos vadovas Audrius Liorančas. Nemalonumų turėjo ir jo artima aplinka – brolis Vaidotas Liorančas bei tuometinis viršininko pavaduotojas kelių priežiūrai Mečislovas Šimanskis.

Redakcijos tyrimas atskleidė, kad tuometinis tarnybos vadovas ne tik nuolat piknaudžiavo tarnybiniu automobiliu, bet jo ir jo brolio sodybose Greičiuose ūkio ir statybų darbus atliko kelių tarnybos darbuotojai, statybinės medžiagos buvo vežamos įmonei priklausančiu transportu. Tuometinis vadovas buvo toks užtikrintas savo saugumu, kad leido pavaldiniams dirbti vilkint įmonės aprangą.

Prabėgus metams paaiškėjo, kad pamokos neišmoktos, ir godumas vėl verčia kelininkus piknaudžiauti. 2016-ųjų gegužę žurnalistams įkliuvo M. Šimanskis, kuris darbo metu į savo namus Jurbarke atsivežė įmonės darbininką ir šiam nurodė tvarkyti garažo duris.

Problemų dėl galimo veiklos skaidrumo turi ir anksčiau laikinai vadovo pareigas VĮ „Tauragės regiono keliai“ ėjęs Stasys Būrė. Liepos 12 d. Vyriausioji tarnybinės etikos komisija pradėjo tyrimą dėl galimai pažeisto Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatymo.

S. Būrė 2016-ųjų gegužę laikinai vadovaudamas įmonei pritarė daugiau nei 12 tūkst. Eur vertės sutarčiai su įmone „Viacon Baltic“. Iš šios įmonės „Tauragės regiono keliai“ pirko kelių darbams reikalingą įrangą. Po dviejų savaičių S. Būrė išvyko į „Viacon Baltic“ organizuotą ir finansuotą pramoginę-pažintinę dviejų savaičių kelionę į Suomiją. Vertinimo dėl S. Būrės elgesio Vyriausioji tarnybinės etikos komisija kol kas nėra pateikusi.

Lukas PILECKAS



« Atgal

Naujienlaiškis

Reklama

Facebook