Balsavimas

Ar tenkina požeminių šiukšlių aikštelių įrengimo kokybė?

Rezultatai

Fotogalerijos

Partneriai

Įspūdinga kelionė į Europos Parlamentą

Įspūdinga kelionė į Europos Parlamentą (0)

2017-07-12

Veliuonos Antano ir Jono Juškų gimnazijos mokiniai, direktorė Vida Greičiūtė ir lietuvių kalbos mokytoja Jovita Mišeikienė EP narės Laimos Andrikienės buvo pakviesti apsilankyti Europos Parlamente Strasbūre.

Mūsų gimnazijoje europarlamentarė L. Andrikienė lankėsi ne kartą. Pirmą kartą – 2014 metų gegužę viešnia papasakojo apie Europos Sąjungą, diskutavo su gimnazistais apie tuo metu aktualius klausimus Lietuvai ir Europai. Antrą kartą politikė, Kovo 11-osios akto signatarė L. Andrikienė apsilankė 2015 m. kovą, gimnazijai švenčiant Lietuvos valstybės nepriklausomybės atkūrimo 25 metų sukaktį. Daugelis vis dar prisimena tą dieną jos pasakytus žodžius, kad per 25 nepriklausomybės metus Lietuvoje užaugo nauja laisvų žmonių karta, ir tai yra didelė mūsų valstybės pergalė. Juk būtent jauni žmonės yra atsakingi už savo valstybės ateitį. Tuomet parlamentarė pažadėjo pasikviesti mus į Europos Parlamentą.
Mes keliavome kartu su kitais mokiniais ir jų mokytojais, kurie buvo pakviesti apsilankyti Europos Parlamente. Tai buvo konkurso ,,Lietuvos kovų už laisvę ir netekčių istorija” laureatai, respublikinės istorijos olimpiados nugalėtojai.
Birželio 10-osios rytą autobusu išvykome į Lenkiją. Gidė pasakojo apie pravažiuojamus miestus ir miestelius, apie šalis, gyventojų mentalitetą. Pirmosios dienos tikslas buvo aplankyti Lenkijos miestą Vroclavą. Pradėjome ekskursiją senamiestyje. Pamatėmė gotikinę Šv. Jono Krikštytojo katedrą, Vroclavo universitetą, Šv. Elžbietos bažnyčią. Visus labiausiai sužavėjo Turgaus aikštė, spalvoti namukai ir unikalus fontanas. Kadangi šis miestas turi įdomią istoriją – mat jis anksčiau priklausė čekams, austrams, vokiečiams – todėl ir architektūra nepanaši į kitų Lenkijos miestų architektūrą. Taip pat svarbu paminėti Vroclavo nykštukus – jų visame mieste suskaičiuojama daugiau nei 300. Šių nykštukų atsiradimas taip pat turi savitą istoriją.
Grožėdamiesi ypatingu kraštovaizdžiu važiavome į Čekijos sostinę Prahą. Ekskursijos metu grožėjomės Prahos pilies pagrindiniu objektu – gotikine Šv. Vito katedra, kurioje yra Šventosios Romos imperatorių ir Bohemijos karalių kapavietės, karališkoji kripta, kurioje ilsisi buvę Čekijos karaliai. Taip pat perėjome Karolio tiltą, patekome į Senamiesčio aikštę ir pamatėme Rotušę, kurios laikrodžio figūrėlės, mušant šeštą valandą, pradėjo judėti ir sukūrė mažą spektakliuką. Stebėti šį momentą susirinko minia žmonių. Spėjome pamatyti senąjį Žydų kvartalą ir Parako bokštą.
Važiuodami į Prancūziją sustojome Vokietijos mieste Niurnberge, kuris daugeliui buvo žinomas iš istorijos pamokų dėl karo nusikaltimų tribunolo, kitaip dar žinomo Niurnbergo teismo pavadinimu. Tačiau šis miestas garsus savo istorija, mat jis įkurtas XI amžiuje, o per 500 metų išsiplėtė ir tapo Vokietijos renesanso centru. Aplankėme Imperatorių pilį, apsuptą gynybinių sienų, miesto rotušę, Turgaus aikštę, matėme keletą įsimintinų fontanų. Šią dieną baigėme jau Prancūzijoje, miestelyje netoli Strasbūro.
Ketvirtąją dieną pasiekėme pagrindinį kelionės tikslą – Europos Parlamentą. Perėję patikrą ir apsižvalgę po pastatą susitikome su europarlamentare Laima Andrikiene. Klausėmės paskaitos apie Europos Parlamento veiklą, apsilankėme posėdžių salėje ir pamatėme, kaip vyksta balsavimas.
Tęsėme savo ekskursiją po Strasbūrą. Pasigrožėję Katedra, pasivaikščioję po senamiesčio gatveles, plaukėme laivu Ilio upės kanalais ir pamatėme miestą kitu kampu. Dienos pabaigoje L. Andrikienės kvietimu vakarieniavome restorane Strasbūro senamiestyje.
Paskutinę kelionės dieną lankėmės Vokietijos mieste Bamberge, kuris Antrojo pasaulinio karo metu nenukentėjo ir išsaugojo savo senovinę architektūrą. Matėme gotikinę Katedrą, kurioje palaidotas popiežius Klemensas II, senąją ir naująją rotušes, barokinę Šv. Martyno bažnyčią. Tačiau labiausiai sužavėjo nedidelis dailus žvejų kvartalas, kitaip dar vadinamas mažąja Venecija.
Džiaugiamės, kad gavome galimybę pamatyti, kaip dirba Europos Parlamentas, ir pabendrauti su Lietuvos atstove, jai esame labai dėkingi. Aš manau, ši kelionė yra tarsi investicija į Lietuvos ateitį. Tikimės, kad ateityje būsime tie žmonės, kurie savo darbais prisidės prie valstybės gerovės.