Balsavimas

Ar tenkina požeminių šiukšlių aikštelių įrengimo kokybė?

 Rezultatai

Fotogalerijos

Partneriai

Programa „Renkuosi mokyti“ traukia jaunimą į mokyklas

Programa „Renkuosi mokyti“ traukia jaunimą į mokyklas (0)

2014-11-05

Praėjusį penktadienį Raudonėje susitiko į dviejų dienų mokymus atvykę programos „Renkuosi mokyti“ dalyviai – jaunieji mokytojai. Raudonės pagrindinėje mokykloje, kurioje pagal šią programą mokytojauja Ugnė Beinarytė, jie surengė pažintinį-pramoginį renginį „Pagrobtos knygos“, o savo mokymų programą tęsė Panemunės pilyje ir Veliuonoje.

Nuo 2008 m. Lietuvoje vykdoma programa „Renkuosi mokyti“, kurios tikslas – pritraukti dirbti mokytojais jaunų profesionalių žmonių, nebūtinai turinčių pedagoginį išsilavinimą, bet norinčių ir galinčių save išbandyti pedagoginėje veikloje.
Programą įgyvendina viešoji įstaiga „Mokyklų tobulinimo centras“. „Renkuosi mokyti“ sukūrė unikalų jaunų mokytojų pritraukimo, atrankos ir profesinės pagalbos modelį, kuris remiasi tarptautine patirtimi ir įgyvendinamas bendradarbiaujant švietimui ir verslui. Programoje jau dalyvavo apie 80 žmonių, o to naudą ypač pajuto nedidelės kaimų ir miestelių mokyklos.
Jaunų, ką tik baigusių studijas, pedagogų į rajono mokyklas ateina vos vienas kitas, kai kuriose ugdymo įstaigose tokio įvykio net neprisimenama. Neprisiminė ir Raudonės pagrindinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja Virginija Radvilaitė. Pasak jos, ne tik jaunų specialistų, bet ir jaunų mokytojų Raudonėje nėra – pedagogų amžius svyruoja apie 50 metų, dirba ir keli pensinio amžiaus jau sulaukę mokytojai. „Mums reikėjo chemijos ir biologijos mokytojo, kreipėmės į „Renkuosi mokyti“ ir mums pasiūlė Ugnę Beinarytę. Ji jauna, energinga ir vaikams įdomi, pasiūlo daug idėjų. Įkūrė skautų būrelį – jo pas mus nebuvo. Ugnė puikiai pritapo kolektyve, o mes, vyresnieji, ją pamokome“, – sakė direktoriaus pavaduotoja.
Praėjusį penktadienį jaunų, energingų ir įdomių mokytojų Raudonėje susirinko visas būrelis. Kol jie atliko paskutinius paruošiamuosius renginio „Pagrobtos knygos“ darbus (grimavosi, dėjosi spalvotus perukus – rengėsi knygų personažais), pakalbinome programos „Renkuosi mokyti“ koordinatorę Gabrielę Characiejienę.
„Šita programa yra alternatyvus būdas patekti į mokyklą, tapti mokytoju. Kviečiame aktyvų išsilavinusį jaunimą tapti mokytojais – tai yra garbingas ir labai svarbus darbas – ir visada sulaukiame daugybės norinčiųjų: registruojasi apie 500 žmonių, bet atrenkame tik 10-20, – sakė Gabrielė. – Ciklas trunka dvejus metus – tiek laiko atrinktieji dirba mokykloje, tačiau ir po dvejų metų dauguma lieka mokytojais arba dirba kitą su švietimu susijusį darbą. Vienas programos dalyvis jau tapo mokyklos direktoriumi.“
Svarbiausias atrankos kriterijus yra motyvacija. Pasak Gabrielės, kandidatas turi degti noru dirbti su vaikais, nes tik toks mokytojas gali uždegti mokinius mokytis. Atranką atlieka patyrę bendrovės „Primum esse“ personalo specialistai pagal kruopščiai parengtą atrankos modelį. Žodžiu, tai yra rimta.
Atrinkti programos dalyviai mėnesį labai intensyviai ruošiami darbui mokykloje ir pradėję dirbti jie nuolatos gauna konsultacijas – mokymai vyksta kas mėnesį.
 Programa „Renkuosi mokyti“ jau turi užsidirbusi gerą vardą – norinčių dalyvauti joje daug, nors eiti dirbti į mokyklą nenori net dažnas pabaigęs pedagogines studijas.
„Pasirinkusiems mokyti programa duoda labai kokybišką parengimą taikant naujoviškus metodus, be to, susidaro programos dalyvių bendruomenė – jie nuolat susitinka, šnekasi, padeda vieni kitiems ir gauna profesionalų konsultacijas – tai ne tas pats, kas ateiti į mokyklą vienam“, – sako programos „Renkuosi mokyti“ koordinatorė.
„Papildomų atlyginimų mes nemokame, – užtikrino G. Characiejienė, priminus, kad jauni mokytojai neretai skundžiasi mažais atlyginimais. – Bet programos dalyviai gauna kur kas daugiau – kokybišką parengimą. Tai jauni žmonės labai vertina.“
Antrus metus Raudonės pagrindinėje mokykloje mokytojaujanti Ugnė Beinarytė tai patvirtino – parengimas dirbti mokykloje yra tikrai geras ir labai svarbu – programos dalyvių bendruomenė. „Mes susitinkame kas mėnesį ir randame atsakymus į rūpimus klausimus, tariamės, kaip spręsti problemas, su kuriomis susiduriame. Nes mokykloje tikrai daug iššūkių, ir labai gera juos įveikti. Susitikimai su kolegomis sustiprina norą dirbti mokykloje“, – sakė Ugnė.
Mergina teigė, kad ir kolegos Raudonės pagrindinėje mokykloje yra geranoriški, padeda, pataria ne tik jos mentorė matematikos mokytoja Dalia Bakšienė, bet ir kiti mokytojai.
Ugnė teigė nenusivylusi mokytojo darbu, nes tai ir buvo jos svajonė nuo mokyklos laikų. „Norėjau būti mokytoja, bet dėl įvairių aplinkybių nesirinkau pedagoginio. Bet seniai supratau, kad mokykla yra mano kelias, ir atėjau mokytojauti per programą „Renkuosi mokyti“, – džiaugėsi jurbarkietė, buvusios Naujamiesčio vidurinės mokyklos absolventė, ir tikino, kad neturi minčių Raudonės mokyklos iškeisti į kitą.
Pagal programą „Renkuosi mokyti“ Viešvilės pagrindinėje mokykloje dvejus metus dirbo matematikos mokytojas. Skirsnemunės Jurgio Baltrušaičio pagrindinės mokyklos mokytoja Karolina Kliukienė mokytojauti liko ir pabaigusi programos dvejų metų ciklą – Karolina dabar yra „Renkuosi mokyti“ alumnė ir po vaikelio auginimo atostogų vėl grįš mokyti istorijos.
U. Beinarytės kolegos – programos „Renkuosi mokyti“ penktosios kartos mokytojai – sakė, kad mokykloje labai svarbu mokinių ir mokytojų santykiai, bet teigė iš savo mokiniškos patirties žinantys, kad yra mokyklų, kur svarbu tik mokymas ir mokymasis.
Paklausus, ar turėjo gerų mokytojų, jaunuoliai sakė, kad bent po vieną gerą tikrai turėjo. Dabar pasirinkę mokyti jie dega entuziazmu patys būti gerais mokytojais.

Danutė KAROPČIKIENĖ



« Atgal



Naujausias numeris

Reklama

Naujienlaiškis

Facebook