Balsavimas

Ar rajone turėtų nelikti paminklų sovietiniams okupantams ir koloborantams?

 Rezultatai

Fotogalerijos

Partneriai

Papildai ir sportas – glaudus ryšys?

Papildai ir sportas – glaudus ryšys? (0)

2021-08-01

Dar praeito dešimtmečio pradžioje sklido mitai, kad visi papildai sportui yra neabejotinai susiję su anaboliniais steroidais ar nesveika gyvensena. Taip buvo todėl, kad daugelis norėjusių greičiau pagrąžinti savo kūno linijas ir išryškinti tam tikrus raumenis, naudodavo įvairius anabolinius steroidus, o vardan gražiau atrodančio kūno, dažnai net iki kelių kartų padidindavo leistiną dozę. Tačiau į steroidų vartojimą nebuvo žiūrima labai teigiamai, nes jų vartojimas buvo siejamas su netikrumu, nesveika gyvensena. Šitos nuostatos ypač griežtėjo bėgant laikui. Todėl atsirandant vis didesnei įvairovei natūralių papildų ir didėjant anabolinių steroidų nepripažinimui, rinką galiausiai perėmė natūralumą ir sveiką gyvenseną propaguojantys sporto entuziastai. To pasekoje natūralūs papildai „įveikė“ steroidinius preparatus ir sporto entuziastai ir eiliniai sporto salės lankytojai pradėjo aktyviai naudoti natūralius papildus norint pasiekti gražias kūno linijas. Tarp tokių papildų sportui galima išskirti:

  • Kreatinas
  • Glutaminas
  • L-argininas
  • Proteinas
  • ir daugelis kitų, kurie yra natūraliai aptinkami ir net gaminami mūsų organizme...

Šios medžiagos netruko tapti vienais iš plačiausiai naudojamų papildų. Bet greičiausiai kyla klausimas, kodėl šias medžiagas pravartu naudoti sportuojantiems, jei jos yra randamos ir gaminamos mūsų organizme? Dažniausiai dėl netinkamos mitybos arba didelio treniruočių intensyvumo, šių amino rūgščių atsargos paprasčiausiai išsenka arba jų nėra gaunama pakankamai, todėl atsiranda nuovargis, jėgų trūkumas ir panašių fiziologinių procesų pakitimai, kurie gali sutrukdyti siekti užsibrėžtų tikslų. Todėl dažnas sporto entuziastas, taupydamas savo laiką, renkasi papildą, kuris jo manymu padės pagerinti jo bendrą našumą sporto salėje.

Savaime suprantama, kad papildai nėra būtinybė. Visus rezultatus greičiausiai galima pasiekti ir be jokių papildų. Tačiau tokiu atveju kelias gali būti kur kas sudėtingesnis, nei su vartojant papildus. Pavyzdžiui kartu su maistu gauti pakankamai kreatino, kuris suteiktų papildomos jėgos treniruotėse, yra kur kas sunkiau, nei tiesiog naudoti kreatino papildus. Taip pat, jei treniruojatės raumenų augimo tikslais, galimai jaučiatės, kad per sunku gauti reikiamą baltymų kiekį vien tik iš maisto. Tokiu atveju vienas kaušelis proteino izoliato būtų kur kas paprastesnis būdas pasirūpinti reikiamu baltymų kiekiu.

Tinkama mityba, atitinkamas krūvis raumenims, laikas ir valia yra esminiai kriterijai siekant savo tikslų sporto salėje. Todėl verta prisiminti, kad papildų vartoti nebūtina, tačiau, jei jaučiatės pavargęs ir išsekęs, kažko nuolatos trūksta iki jėgų pilnumo arba rezultatų norite pasiekti greičiau – sporto papildai gali būti vienas iš tų dalykų, kuris jums pagelbės. O turint omenyje, kad daugumą sporto papildų sudaro natūralios medžiagos (pvz. amino rūgštys), tai juos vartojant jums nebūtina jaustis, kad jūs kažkaip „sukčiaujate“.

Net jei ir neturite didelių tikslų, o sportuojate tik tam kad palaikyti gerą savijautą ir gerą sveikatos būklę, kai kurie papildai sportui vis tiek gali būti naudingi ir padaryti visą procesą daug efektyvesniu.

Užsakymo nr. 825



« Atgal



Sponsored Videos

Naujausias numeris

Reklama

Naujienlaiškis

Facebook