Šiuos mokslo metus informacinių technologijų mokytojų metodinis būrelis baigė edukacine išvyka „IT integracija su matematika. IT istorinė raida, sąsajos su Smalininkais“. Edukacinė išvyka į Smalininkus buvo puiki, net oras mus lepino malonia šiluma.
Gegužės 15 d. informacinių technologijų mokytojai stebėjo Smalininkų Lidijos Meškaitytės pagrindinės mokyklos vyr. mokytojo Marijaus Matukaičio atvirą integruotą informacinių technologijų ir matematikos pamoką 5 klasėje „Duomenys ir jų pateikimas”. Paskui apžiūrėjome muziejų, susipažinome su mokyklos istorija bei Lidijos Meškaitytės tapybos fragmentais, jos biografija. Šios mokyklos absolventė Jurbarko Antano Giedriaus-Giedraičio gimnazijos mokytoja metodininkė Erika Liutkevičienė mokyklos simboliniame rakte parodė savo klasės įrašą.
Iš muziejaus vėl grįžome į informatikos kabinetą. Kartu su kolege Jolanta Tamošaitiene pristatėme WEB 3 įrankių panaudojimo galimybes šiuolaikinėje pamokoje. Seminaro dalyviai susipažino ir išbandė 3 internetines programas, skirtas elektroninei leidybai, elektroninėms knygoms ir video pristatymams kurti. Diskutavome, kaip pritaikyti šias programas ugdymo procese skirtingų poreikių vaikams.
Ekskursijoje po išgražėjusius Smalininkus turėjome net 3 gidus – kolegas Marijų, Eriką ir Gintarą Nenortą, Smalininkų TVM mokytoją. Pasivaikščiojome gražiai sutvarkytu ir skulptūromis papuoštu Smalininkų miesteliu, Nemuno pakrante, buvusio siauruko menamais bėgiais, prie vandens matavimo stoties kalbėjomės apie potvynius. Erika ir Gintaras papasakojo, kaip Smalininkai atrodė jų vaikystėje, Loreta Stasiūnaitė prisiminė, kad čia dirbo vasaros stovykloje – toje pačioje, kurioje aš atlikau pedagoginę praktiką.
Šiandien Smalininkai neįsivaizduojami be Justino Stonio muziejaus. Mokytojams Justinas Stonys surengė paskaitą „IT istorinės raidos sąsajos Smalininkuose“. Energingai, šmaikščiai, su didele jumoro doze muziejaus įkūrėjas Justinas pristatė savo valdas ir kolekcijas: nuo žemės padargų iki pirmojo lietuviško kompiuterio „Raselė“, priminė, kaip naudotis logaritmine liniuote, nes daugelis mūsų jau nebemoka ja naudotis, nors mokyklose dar teko mokytis. Išsiaiškinti lietuviško daugintuvo veikimo principus – užduotis namų darbams. Justino Stonio galima klausytis valandų valandas, tačiau laikas vertė padėkoti už įdomiai ir turiningai praleistą laiką ir keliauti į pasienį.
Vykome į kolegės Erikos sodybą, kuri yra įsikūrusi pačiame Lietuvos-Rusijos (Kalingrado srities) pasienyje, labai vaizdingoje vietoje. Visų IT mokytojų vardu dėkoju Erikai už svetingumą priimant kolegas savo sodyboje refleksijai ir edukacinės išvykos aptarimui, naujų idėjų generavimui. O naujų idėjų gimė nemažai! Tikiuosi, kad bendromis pastangomis didžiają dalį pavyks įgyvendinti. Dėkoju visiems savo kolegoms – IT mokytojams! Tik mūsų visų dėka – išvyka buvo puiki!
Liudmila Norkaitienė,
Jurbarko rajono informacinių technologijų mokytojų
metodinio būrelio pirmininkė