Nuo gruodžio 15-osios Jurbarke galima pakrauti elektromobilių akumuliatorius. Krovimo stotelė įrengta aikštelėje tarp Kauno g. 36 ir 32 namų. Čia vienu metu galės krautis du elektromobiliai.
Dar vieną elektromobilių krovimo stotelę planuojama įrengti Dariaus ir Girėno g., prie dabar statomo „Norfos“ prekybos centro.
Krovimo stotelė savivaldybei atsiėjo 3930 eurų. Jos galingumas – 22 kW. Kadangi krovimo vietos dvi, tai realus krovimo galingumas vienam automobiliui – 11 kW.
„Šiuo metu elektromobilius kviesime krautis nemokamai, o kai rinka bus pasiekusi tokį lygį, kad elektromobiliu naudosis dažnas lietuvis, turės būti renkamas mokestis. Smagu, kad Jurbarkas pagaliau atsirado tarp tų miestų, kurie yra draugiški elektromobiliams, nes lig šiol artimiausia vieša krovimo stotelė, kiek teko domėtis, buvo Raseinių rajone“, – sakė Jurbarko r. savivaldybės administracijos direktorės pavaduotojas Darius Juodaitis.
„Ši stotelė nėra orientuota tik į jurbarkiečių poreikius. Paslauga bus naudinga ir į miestą ar rajoną užsukantiems turistams. „Manau, kad į tarnybinį elektromobilį pirmiausia turėtų persėsti ir miesto seniūnas, nes važiuoti po miestą tai yra pati geriausia ir ekologiškiausia transporto priemonė“, – planais dalijosi D. Juodaitis.
Jurbarkiečiai kol kas dideliu elektromobilių parku pasigirti negali. Rajone važinėja vos pora elektromobilių. Vienas iš jų savininkų – viešvilietis Raimondas Česnavičius. Vyras turi 2017-ųjų laidos „Nissan Leaf“.
„Tai – antras mano „Leaf“. Ankstesnį pardaviau, o dabartinį parsiplukdžiau iš Amerikos po nedidelės avarijos. Pats suremontavau ir važinėju“, – pasakojo viešvilietis.
Paklaustas, kaip į kol kas dar neįprastą transporto priemonę reaguoja žmonės, R. Česnavičius tikino, kad smalsauja ir tikina patys norintys elektromobilio.
„Tačiau norai baigiasi, kai sužino kainą. Deja, bet daugumai mūsų elektromobiliai dar neįperkami. Man šitas „Nissan“ atsiėjo 14 tūkst. eurų. Tiesa, važiuoju iš esmės nemokamai, nereikia jokių tepalų, kitų įprastiems automobiliams reikalingų aptarnavimų. Daug privalumų – pigus draudimas, miestuose elektromobiliai gali judėti autobusų juostomis, nemokamas mašinų statymas ir t.t.“, – pasakojo R. Česnavičius.
Ankstesnis vyro „Nissan Leaf“ turėjo 24 kW bateriją ir galėjo nuvažiuoti iki 150 kilometrų atstumą. Dabartinis turi 30 kW akumuliatorių, o nuvažiuojamas atstumas pusšimčiu kilometrų didesnis.
„Perkantiems naudotą elektromobilį iškart galiu pasakyti, kad esminis dalykas – baterija. Jei ji bus prasta, pakeisti kainuos, kaip nupirkti antrą automobilį. Nauja „Leaf“ baterija kainuoja per dešimt tūkstančių eurų“, – sakė viešvilietis.
Elektromobiliais besidomintis vyras tikina, kad ateityje baterijos turėtų pigti, o jų talpa, kartu ir nuvažiuojamas atstumas – didėti.
„Dėl to nuvažiuojamo atstumo yra buvę nesusipratimų. Kartą važiavau į Klaipėdą. Akumuliatoriaus buvo likę gal trisdešimčiai kilometrų, o iki Klaipėdoje esančios krovimo stotelės – septyniasdešimt kilometrų. Tuomet važiavau paskui sunkvežimį taip, kad pagaučiau jo sukuriamą oro duobę ir beveik nebūtų oro pasipriešinimo. Nuvažiavau iki Klaipėdos ir dar buvo likę energijos“, – prisiminė R. Česnavičius.
Lukas PILECKAS
ar viskas Skirmantai tau su galva gerai, tai dar reikėjo traukinių užpildymo stotį pastatyt