Tėvai dažnai klausia, kaip padėti vaikui išmokti sudėti stulpeliu, atimti iš dviženklio, daugybos lentelės ir dar galybės dalykų. Pirmiausia turiu pasakyti, kad padėti „iš šono“ yra labai sunku ir tai turėtų būti daroma per matematikos pamokas, bet pabandžiau surašyti keletą patarimų.
1. Reikia parodyti, kam ta daugyba reikalinga. Įsivaizduokime, kaip ji atsirado. Žmogui atsibodo sudėti. Jis sugaišdavo daug laiko sudėdamas daug skaičių, skaičiuodamas maistą, dienas, priešus. Braižydamas pagaliukus ant sienų ar molio. Pamatė dėsningumą. Taip atsirado taisyklės, kurias įsiminė, kad būtų greičiau ir ne taip nuobodu.
Vaikui mokantis reiktų įveikti šiuos etapus. Pirmiausia gerai išmokti sudėti. Patekti į situaciją, kai sudėti reikia daug ir nuobodžiai. Pastebėti, kad daugybos lentelė padeda greit įveikti tuos didelius skaičiavimus.
Ieva Kilė auditorijoje rašo matematines lygtis / J. Stacevičiaus / LRT nuotr.
2. Būtina puikiai mokėti sudėti, tik tada pradėti mokytis dauginti, tad stiprinkite sudėtį (ir atimtį).
3. Mokant sudėti, prieš mokantis dauginti, labai naudinga išmokti „šokinėti skaičiais“. 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22… Kai šitas pabosta, šokinėjam po 3, 4 ir t.t. Puikiai padeda užmigti naudojant vietoj avių skaičiavimo. (Galima atsispausdinti užduočių paieškojus „skip counting free worksheets“).
Per 12 klasės egzaminą ir universitete, kad nesuklysčiau, iš jaudulio daugindavau pirštais. Tai man nesutrukdė gauti 100 ir baigti matematikos magistrą.
I. Kilė
4. Žingsnis, kai parodoma, kam reikalinga daugyba, turėtų būti kiek įmanoma patrauklesnis ir pateikiamas mokinių kalba. Pavyzdžiui, kartu kurkite kino teatro planą. Braižykite, pieškite. Kiek reikės/nupiešta kėdžių? Tegu vaikas pats randa atsakymą. Parodykite, kaip daugyba padeda suskaičiuoti greičiau. Nusibraižykite lentelę, kiek yra galimų rinkinių iš turimų sijonų ir palaidinių. Tereikia pagalvoti, tikrai rasite užduotį įdomią jūsų vaikui.
Ieva Kilė rodo edukacines matematinių uždavinių korteles / J. Stacevičiaus / LRT nuotr.
5. Kai pats daugybos principas aiškus, greitai išmokite paprastus veiksmus. Nulio daugybos lentelė, 1 daugybos lentelė, 10 daugybos lentelė. Paaiškinkite, kad 5 daugybos atsakymai visada baigiasi 0 arba 5, todėl ją lengviau įsiminti. 9 lentelė taip pat viena lengvesnių, jei dauginame 9 iš 8, tiesiog iš 80 atimame 9. Paaiškinkite, kad 2×7 ir 7×2 atsakymas tas pats.
6. Veiksmų, kuriuos reikia įsiminti, mokytis galima su daugybos kortelėmis (galima susirasti ir atsispausdinti: „multiplication flash cards printable free“), naudojantis daugybos programėlėmis telefone (pavyzdžiui, „multiplication tables learn“), klausinėjant vakarais kaip eilėraščio, įsirašius įrašą ir klausant su ausinėmis.
P. S. Kad nebūtų taip baisu… Kiek bus šešiskart 7, man reikia akimirką pagalvoti, nemoku daugybos lentelės visiškai atmintinai. Per 12 klasės egzaminą ir universitete, kad nesuklysčiau, iš jaudulio daugindavau pirštais. Tai man nesutrukdė gauti 100 ir baigti matematikos magistrą.