Savivaldybė skelbia, kad bus įrengti pirmumo kelio ženklai ties išvažiavimais iš Rotulių gyvenvietės.
Saugumo link
Jurbarko r. savivaldybės administracijos iniciatyva Lietuvos kelių policijos tarnyba ir Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos nusprendė įrengti pirmumo kelio ženklus „Stop“ ties Rotuliais.
Planuojama, kad ties gyvenviete, visose vietose, kur yra sankryžos su asfaltuotu keliu, bus įrengta horizontalaus ženklinimo „Stop“ linija. Ši linija įrengiama toje šalutinio kelio vietoje, kur sustojus vairuotojui būtų užtikrintas geriausias sankryžos matomumas. Kelio ženklai turėtų atsirasti per du mėnesius.
Avarijų priežastimis ties Rotuliais policija ne kartą įvardijo neatsakingą vairuotojų elgesį. Žmonės į nelaimes dažniausiai patenka nesilaikydami kelių eismo taisyklių – viršija greitį, lenkia neleistinose vietose, nepraleidžia pagrindiniu keliu važiuojančių transporto priemonių.
Kelias Kaunas-Jurbarkas ties Rotuliais – ypač avaringas. Čia beveik kasmet įvyksta dažnai mirtimi arba sunkiais sužalojimais pasibaigiančių avarijų. Rotulių bendruomenė ne kartą savivaldybės ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos prašė priimti sprendimus, kad saugumas šioje kelio atkarpoje būtų didesnis.
Bendruomenė pritaria
Rotulių bendruomenės pirmininkė Viktorija Aranauskienė tikina, kad žinia apie „Stop“ ženklus kaimą pradžiugino. Pasak moters, žmonės tiek ilgai laukė kokio nors sprendimo, kad pritaria bet kokiais iniciatyvai.
„Daugybę metų prašėme, dabar, pagaliau, kažkas pajudėjo. Galbūt tai bus tas sprendimas, kuris kažkiek pagelbės, apsaugos. Pritariame bet kokiai iniciatyvai“, – sakė pirmininkė.
V. Aranauskienė tikino, kad ir įrengus „Stop“ ženklus bendruomenė nuomonės nekeičia ir mano, kad kelyje turėtų būti griežtai ribojamos galimybės viršyti leistiną greitį. „Tikimės, kad gal ateityje atsiras radaras, gal saugumo salelės. Bet dabar džiaugiamės tuo, ką turėsime netrukus“, – sakė moteris.
Žada pastatyti radarą
Automobilių kelių direkcija taip pat žada pastatyti vidutinio greičio matuoklį prie Rotulių. Tačiau tai nebūtinai gali įvykti greitai. Pasak įmonės Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus komunikacijos vadybininko Evaldo Tamariūno, tokie radarai įrengiami pagal numatytą metodiką ir pagal ją sudarytą eiliškumą.
„Vidutinio greičio matuoklių (VGM) vietų ne gyvenviečių teritorijose parinkimo ir įrengimo prioritetinės eilės sudarymo metodika reglamentuoja vietų, kuriose tikslinga įrengti vidutinio greičio matuoklius, ne gyvenviečių teritorijose esančiuose valstybinės reikšmės kelių ruožuose parinkimo ir VGM įrengimo prioritetinės eilės sudarymo tvarką. Prioritetinę eilę sudaro pagal nustatytus kriterijus atrinkti valstybinės reikšmės kelių ruožai, kuriuose eismo saugos požiūriu tikslingiausia būtų diegti greičio kontrolės sistemas“, – sakė vadybininkas.
Pasak E. Tamariūno, vidutinio greičio matuoklis turėtų kontroliuoti eismą atkarpoje nuo Jurbarko iki Šilinės. Tačiau jis – 149-tas eilėje.
Neliks įvažiavimų?
Jurbarko r. savivaldybės vicemeras Daivaras Rybakovas tikina, kad sprendimai dėl kelio saugumo gerinimo numatyti, tačiau jų norėtųsi greičiau.
„Automobilių kelių direkcijoje kalbėjome apie konkrečias datas. Vidutinio greičio radaro galima tikėtis 2021 metais. Saugumo salelės – 2030-aisiais. Jei savivaldybė prisidėtų finansiškai, galbūt salelė būtų įruošta porą metų anksčiau“, – sakė D. Rybakovas.
Tačiau politikas atviras – rotuliečių prašoma saugumo salelė sukels šiokių tokių nepatogumų ir pačiai bendruomenei. „LAKD specialistai aiškiai pasakė, kad salelė per visą Rotulių ilgį tikrai nesitęs. Greičiausiai reikės uždaryti tris iš keturių išvažiavimų iš kaimo į pagrindinį kelią ir tą likusią sankryžą įrengti tinkamai – su greitėjimo, lėtėjimo juostomis ir panašiai. Gyventojams bus tam tikras nepatogumas, bet jei siekiame saugumo, reikės kažkokių kompromisų“, – sakė D. Rybakovas.
Vicemeras patikino, kad LAKD specialistai griežtai pasisako prieš greitį ribojančių ar lenkti draudžiančių ženklų įrengimą ties Rotuliais. Jų manymu, tokios priemonės rezultato neduos.
„Greitis leistinas yra toks, koks yra. Lenkti ties įsukimais, kadangi tai sankryžos, taip pat draudžiama. Pagrindinė avarijų priežastis – taisyklių nesilaikymas. Vairuotojai viršija greitį, lenkia kur negalima, kiti neatidžiai išvažiuoja į pagrindinį kelią. Susideda šitos aplinkybės, žmogiškasis faktorius ir turime nelaimes. Vairuotojai turėtų gerokai pagalvoti, kaip jie vairuoja ir kokius sprendimus priima kelyje“, – kalbėjo D. Rybakovas.
Skaudžių įvykių daug
Kelyje ties Rotuliais yra įvykę daugybė skaudžių avarijų. Ieškodami atsakymo, kodėl taip nutinka, vietiniai žmonės net svarsto, ar nelaimės nesusijusios su kelio vietoje buvusiomis kapinėmis – yra ir tokių spėjimų.
Kai kurios avarijos sukėlė itin didžiulį visuomenės pasipiktinimą. Viena tokių – 2016-aisiais įvykęs automobilio ir dviejų motociklų susidūrimas. Tuomet keturi motociklininkai, galimai lenktyniaudami tarpusavyje, didžiuliu greičiu atlėkė nuo Jurbarko. Du iš jų trenkėsi į iš Rotulių išsukusį automobilį. Smūgis buvo toks stiprus, kad mašina nulėkė nuo kelio ir užsidegė. Vienas iš motociklininkų tuomet žuvo. Kitą su savimi nusivežė iš įvykio vietos sprukę draugai.
Du motociklininkai nukentėjo ir šį rugpjūtį. Į Rotulius sukti norėjusius jaunuolius nubloškė iš paskos važiavęs automobilis. Šiemet čia žuvo automobilio vairuotojas, nulėkęs į pakelės giovį ir atsimušęs į medį.
Tragiškų avarijų neapsikentę rotuliečiai buvo net savavališkai pastatę savadarbius ženklus. Jais vietinis jaunimas reikalavo atkreipti dėmesį į situaciją ir imtis sprendimų saugumui užtikrinti.
Lukas PILECKAS
Taip pat skaitykite:
Ar jūs tikrai trenkti “šlapiu maišu”, ar tik apsimetat? Jurbarko rajono savivaldybės administracijos iniciatyva Lietuvos kelių policijos tarnyba ir Transporto infrastruktūros statybos ir priežiūros departamentas – Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos nusprendė įrengti pirmumo kelio ženklus „Stop“ ties Rotuliais. Tai jeigu jau nuspręsta, tai naxui tas balsavimas?