Gruodžio 10 d. Jurbarko rajono savivaldybės meras Skirmantas Mockevičius dalyvavo Lietuvos savivaldybių asociacijos (LSA) valdybos posėdyje, kurio metu buvo aptarti svarbūs klausimai, susiję su sporto infrastruktūros prieinamumu žmonėms su negalia, Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų skirstymu bei kitais aktualiais savivaldybių veiklos aspektais.
Dar didesnis sporto infrastruktūros prieinamumas žmonėms su negalia šalies savivaldybėse. Tokį siekį gruodžio 10 dieną Lietuvos savivaldybių asociacijos (LSA) valdybos metu įtvirtino LSA ir Lietuvos paralimpinio komiteto vadovai Audrius Klišonis ir Mindaugas Bilius pasirašydami memorandumą Dėl sporto objektų ir infrastruktūros prieinamumo.
Šis memorandumas – nuosekli 2020 metais pradėto abiejų organizacijų bendradarbiavimo tąsa. Kasmet sporto objektų, visiškai pritaikytų negalią turintiems asmenims, daugėja – šiuo metu dauguma savivaldybių aktyviai juos renovuoja. Objektuose įrengiami liftai, keltuvai, grindys be slenksčių, pritaikomos persirengimo patalpos, sanitariniai mazgai.
„Džiaugdamiesi pažanga, turime žengti ir toliau, skatindami dar didesnį žmonių su negalia fizinį aktyvumą. Tikiuosi, kad „Gilės“ ženklu, kuriuo žymimi jiems pritaikyti sporto objektai, kasmet pasipuoš vis daugiau savivaldybių, taip pabrėždamos svarbą suteikti vienodas galimybes sportuoti visiems Lietuvos gyventojams,“ – sakė LSA prezidentas Audrius Klišonis.
Abi organizacijos taip pat sutarė keistis informacija apie negaliai draugiškus infrastruktūros objektus ir dar plačiau pateikti ją asmenims su negalia, siekiantiems gyventi aktyviai ir sportuoti. Sportuoti
LSA valdybos nariai taip pat aptarė 2025 metų Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų skirstymo savivaldybėms klausimus. LSA siekia atsisakyti reikalavimo, kad ne mažiau kaip 50 proc. KPPP lėšų turi būti skiriama kapitaliniam remontui, siūlydama leisti šias lėšas naudoti ir kitiems būtiniems kelio remonto darbams.
KPPP įstatymo projektas, atliepiantis šį LSA siekį, jau svarstomas Seime.
Be to, nuo 2025 metų pusė KPPP lėšų, skiriamų savivaldybėms, bus paskirstomos ne pagal savivaldybių tarybų patvirtintus kelių sąrašus, kaip iki šiol, o pagal Nekilnojamojo turto registre įregistruotų motorizuoto eismo kelių ilgį. Tai reiškia, kad savivaldybėms lėšos bus skiriamos ne pagal faktiškai savivaldybių valdomą kelių tinklą.
Turint galvoje, kad dauguma savivaldybių Nekilnojamojo turto registre dėl įvairių objektyvių priežasčių nėra įregistravusios visų savo valdomų vietinės reikšmės motorizuoto eismo kelių, LSA siekia, kad šio naujo reikalavimo įsigaliojimas būtų pavėlintas.
Politinių komitetų asociacijos atstovai valdybai pristatė siūlymą pradėti diskusijas su teisininkų bei universitetų bendruomenėmis, parlamentinėmis partijomis, jų frakcijomis Seime, Seimo teisės teisėtvarkos komitetu, Seimo teisės departamentu dėl 2015 metų Vietos savivaldos modelio nuostatos „tas pats asmuo gali vykdyti tarybos nario ir mero arba vicemero pareigas“ atkūrimo.
„Kviečiame siekiant atkurti minėtą vietos savivaldos modelį remtis to paties asmens teise vykdyti Seimo nario ir ministro pirmininko ar ministro pareigas konstitucine analogija. Ji liudija, jog tokiu būdu valdžių padalijimo principas į teisės aktų leidžiamąją ir vykdomąją išlaikomas, o asmens politinė/teisinė atsakomybė užtikrinama teisės aktų leidžiamosios bei teisminės valdžios svertais,“ – teigiama asociacijos siūlyme, kurį LSA valdybai pristatė Kazlų Rūdos meras Mantas Varaška ir Šiaulių miesto meras Artūras Visockas.
Valdyboje kalbėta ir apie baudų už Konkurencijos įstatymo pažeidimus dydžių nustatymo tvarką ir reguliavimą.