Jurbarko ligoninėje antradienį ir trečiadienį vyko pacientų apgultis. Sutrikus registracijos sistemoms įstaiga nebesuvaldė pacientų srautų, dalis žmonių negalėjo nei užsiregistruoti, nei patekti pas reikiamus medikus. Ką daryti elektroninės registracijos sistemos gedimo atveju įstaiga buvo nenumačiusi ir tam nepasiruošusi.
Kada bus išspręsta antradienį ryte susidariusi situacija trečiadienio rytą buvo neaišku. Problemos buvo pašalintos trečiadienio popietę, po beveik dvi darbo dienas trukusio chaoso.
Iki tol į redakciją kreipėsi keletas skaitytojų, kurie piktinosi tuo, kad neįmanoma nei užsiregistruoti, nei gauti informacijos, kada tai bus galima padaryti.
„Nuo antradienio ryto Jurbarko ligoninėje neįmanoma užsiregistruoti pas gydytojus. Sistema „sergu.lt“ neveikia, kas pikčiausia, skambinant į registratūrą nekelia ragelio, niekas nesiteikia nieko paaiškinti. Nepavykus registruotis internetu, susisiekti telefonu, nuvykau pati, o ten sėdi piktos registratorės, kurios tiesiog aiškina, kad sistema neveikia ir neregistruoja. Trečiadienį vėl situacija kartojasi“, – sakė su redakcija susisiekusi skaitytoja.
Jurbarko ligoninės vyr. gydytoja Rūta Lukšienė pripažino, kad problema tikra – sutrikus registravimo sistemoms įstaiga nepajėgia suvaldyti pacientų srautų.
„Sugedo sistemos, kurias prižiūrime ne mes, kažkas su serveriais Tauragėje. Bėda tai, kad registratorėms suvedus pacientų duomenis į sistemą, jie neišsaugomi ir dingsta. Todėl labai prašome visų pasiskambinti ir pasitikrinti, ar tikrai buvo užregistruoti, nes neturime tiek personalo, kad patys visus perskambintume“, – sakė R. Lukšienė.
Tačiau apie vadovės išsakytą prašymą viešai pacientams jokia informacija nepateikiama. Apie sistemų gedimą ir, kaip elgtis, neinformuojama nei ligoninės tinklalapyje, nei įstaigos socialinio tinklo profilyje.
Vadovė taip pat patvirtino, kad toks atvejis – pirmas ligoninės istorijoje.
„Neturime jokių būdų, kaip kitaip suvaldyti srautą, juolab, kad vasaros metu ir personalo trūkumas jaučiamas“, – sakė R. Lukšienė.
Pasirodžius publikacijai , ligoninė savo socialinio tinklo profilyje išplatino ir pranešimą pacientams.
„Informuojame, kad dėl Tauragės regiono asmens sveikatos priežiūros įstaigų elektroninės informacinės sistemos gedimo šiuo metu visame Tauragės regione yra sutrikusi pacientų registravimo, elektroninių receptų išrašymo ir elektorinių dokumentų pasirašymo bei duomenų gavimo iš ESPBI IS galimybė. Labai atsiprašome dėl atsiradusių nepatogumų ir tikimės, kad problema bus išspręsta artimiausiu metu“, – teigiama įraše.
Ką turėtų daryti pacientai, kad patektų pas medikus ir gautų jiems reikiamą pagalbą, nurodyta nebuvo.
Informacijos trūkumas, kaip ir trečiadienį išsakytas ligoninės vadovės prašymas skambinti į registratūrą ir pasitikslinti, ar pavyko užsiregistruoti, sukėlė nemenką jurbarkiečių reakciją.
„Vyr. gydytoja sako pasiskambinti, skambinu nuo vakar 8 val., šiandien nuo 8 val., kas 10 min. niekas neatsiliepia, arba signalas užimtas. Nuvykau į vietą, sako neregistruojam, sugedo sistema. Jokios informacijos. Dar tokios betvarkės neteko matyti“, – stebėjosi skaitytoja.
Elektroninės sveikatos priežiūros sistema buvo sutvarkyta trečiadienio popietę. Kol ji neveikė, problemų ligoniams kilo visoje Tauragės apskrityje.
Sistemų gedimas lėmė, kad įėjus į internetinį puslapį sergu.lt ir bandant registruotis pas gydytoją, pacientams pavykdavo tik pamatyti mediko darbo grafiką. Atidaryti papildomą langą kompiuteryje, kur reikia suvesti asmens duomenis, nebuvo galima.
„ŠVIESOS“ inform.
Ir jos registratūra tai neatsiejama nuo gėdingo užrašo, kuris jau keletą metų kabo: diegiama nauja informacinė sistema. Čia greičiau kartos pasikeis, nei registratūra padoriai klientus ims aptarnauti.