Šį pavasarį į didžiausią Lietuvos upę Nemuną Vidaus vandens kelių direkcija pasiuntė dvi žemsiurbes. Abi jos kol kas gilina vagą aukščiau Jurbarko. Ten, kur iki šiol būdavo sunkiausia praplaukti krovinius gabenančioms baržoms. Tikimasi, kad per trejus-ketverius metus pavyks sutvarkyti vagą taip, kad iš pajūrio į Kauną baržos galėtų gabenti ne kelis šimtus, o tūkstantį tonų krovinių.
Pasak įmonės vadovo Vladimiro Vinokurovo, didžiausias iššūkis šiemet – pradedamas įgyvendinti Europos Sąjungos lėšomis finansuojamas projektas „TEN-T tinklo kelio E41 modernizavimas”.
„Pagrindinis tikslas yra sutvarkyti Nemuno vagą reguliuojančius hidrotechnikos statinius – bunas, kad upės vaga kuo labiau atitiktų laivybos poreikius, būtų sudarytos sąlygos užtikrinti reikiamus vidaus vandenų kelio matmenis – gylį, plotį, posūkio spindulį.
Šiuo metu vyksta viešojo pirkimo procedūros. Planuojame projektą pabaigti 2023 metais“, – tikino vadovas. V. Vinokurovas sako, kad šio projekto įgyvendinimas būtų esminis lūžis gerinant laivybos sąlygas Nemune, įskaitant ir sausmečio laikotarpį.
Gali būti aktualus krovinių pervežimas
Kas is to kad gilina jaigu viska pila i pakrantes o pavasary viska vanduo atgal suplauna i vaga.