Visi puikiai žino kokia sudėtinga yra globali logistikos grandinė. Nuo pirminių žaliavų išgavimo iki gamybos, pervežimo, krovimo ir sandėliavimo darbų, ši sritis daugumai asocijuojasi su didelėmis gamyklomis, sunkvežimiais ir laivais.
Nors ši logistikos dalis taipogi yra itin svarbi, dauguma žmonių užmiršta, jog kasdien sutinkami kurjeriai yra esminė logistikos dalis. Jų darbo specifika turi net pavadinimą šioje industrijoje – paskutinės mylios pristatymas. Nors kasdieniam žmogui ši logistikos dalis dažnai atrodo pati paprasčiausia, įmonėms tai didžiausias galvos skausmas.
Paskutinės mylios svarba verslui
Paskutinės mylios pristatymas uždaro visą logistikos grandį, kadangi tai yra momentas kai produktas ar prekė yra pristatoma į galutinį kelionės tašką. Dažniausiai tai bus fizinės parduotuvės, biuras, ar žmogaus namai. Tad, su šia logistikos grandimi susiduriame kiekvieną dieną. Be paskutinės mylios pristatymo, visas siuntas reikėtų atsiimti iš sandėlio.
Nors pavienio pristatymo kaina yra santykinai nedidelė (lyginant ją su visais kitais logistikos kaštais), ši dalis yra bene mažiausiai optimizuota visoje grandinėje. Viena iš priežasčių – nenuspėjamumas.
Ankstyvesnėse logistikos grandyse įmonėms yra nesunku apskaičiuoti optimalius maršrutus, net jei kroviniai bus pervežami keliais skirtingais transportavimo būdais. Šie maršrutai ilgą laiką išliks pastovūs, tad ši grandinės dalis yra lengviau nuspėjama.
Paskutinės mylios pristatymai — visiška priešingybė. Nors dauguma krovinių bus išvežami iš vienos vietos, jie pateks į daugybę skirtingų vietų, kurios gali gana dažnai keistis. Tai ypač pastebima pristatymuose privatiems asmenims, nors įtaką daro ir pristatymai verslams.
Dėl šios priežasties, sudaryti optimalius maršrutus yra ypatingai sudėtinga. Jei pristatymo vietos nuolat keičiasi, geriausias ir pigiausias maršrutas nuolat keisis. Kartu, miestuose (ten kur daugiausia paskutinės mylios pristatymų) stipriai kinta eismo sąlygos bei pristatymo galimybės, o tai dar labiau apsunkina logistikos planavimą.
Nuspėjamumą stipriai veikia ir siuntų priėmimo sąlygos. Kitose logistikos grandyse verslai yra įpareigoti laiku priimti ir perduoti krovinį, kadangi tai susiję su itin didelėmis baudomis už vėlavimą. Paskutinės mylios pristatyme šie įpareigojimai yra daug silpnesni, o kasdieniai žmonės išvis nėra niekaip teisiškai įpareigoti atsiimti siuntas laiku. Tad, kurjeriams neretai reikia kartoti maršrutus, siekiant pristatyti siuntą priėmėjui.
Kurjerio darbo svarba logistikai
Nors verslai visaip bando optimizuoti maršrutus bei pristatymus, visa tai remiasi į kurjerio darbą. Įmonė gali suteikti visas geriausias sąlygas (naują automobilį, programinę įrangą, maršrutus ir taip toliau), tačiau patį pristatymą turi įgyvendinti kurjeris.
Be šio darbo, didžioji dalis logistikos grandies būtų gerokai mažiau vertinga, kadangi krovinio perdavimas būtų įgyvendinamas galutinio gavėjo. Tai sukeltų daugiau problemų ne tik jiems, kadangi krovinio atsiėmimui reikėtų tinkamos įrangos (pavzydžiui, pervežimui tinkamo automobilio), bet ir pervežimo įmonei, kadangi jos sandėliavimo kaštai būtų gerokai aukštesni.
Tad, kurjerio darbas padeda tiek verslams, tiek kasdieniam žmogui ne tik efektyviau gauti krovinius ir siuntas, bet ir sutaupyti didelį kiekį pinigų. Tai leidžia kitiems verslams sumažinti kaštus bei efektyvinti savo procesus.
Bet ekonominė nauda nėra vienintelis kurjerio darbo aspektas. Jų darbas turi didelę įtaką įmonės įvaizdžiui. Žinoma, visi supranta, jog kurjeris tėra tik pervežimo įmonės darbuotojas, tačiau tai logistikos dalis su kuria susiduria galutinis pirkėjas. Dauguma skundų ir nepasitenkinimo įmone atsiranda būtent dėl kurjerio darbo ir bendravimo.
Dėl šios priežasties mandagumas, siuntų pristatymas laiku bei daugelis kitų kurjerio darbo aspektų gali paveikti viso verslo įvaizdį bei pelningumą. Kartais šis įvaizdžio pakeitimas persikelia ir į krovinyje perduodamos prekės verslą. Šitaip kurjerio darbas gali paveikti ir kitos įmonės, visiškai nesusijusios su pervežimu, įvaizdį.
Žinoma, tai retai apsprendžia pavienis kurjerio elgesys, kadangi daugiau reikšmės turi bendras visos pervežimų įmonės veikimo principas. Jei tam tikri verslai sudaro sutartis su pervežimo įmone, kuri yra žinoma dėl siuntų vėlavimo ar nemandagaus kurjerių elgesio, tai stipriau paveiks gamintojo įvaizdį.
Kurjerio darbas – ypač svarbus
Nors kurjerio darbas dažnai neatrodo kaip itin prestižinis ar svarbus, ši veikla yra esminė logistikos grandinės pabaigos dalis. Nors ji itin sunkiai optimizuojama bei reikalauja daug kaštų, išvengti šios dalies įmonėms yra beveik neįmanoma.
Šis darbas šiek tiek kinta tobulėjant technologijoms bei atsirandant naujoms pristatymo galimybėms. Pervežimo kompanijos paštomatus neretai įvardija kaip itin didelį laimėjimą paskutinės mylios pristatyme, kadangi kurjeriui nevisada yra būtina pristatyti krovinius tiesiai į namus. Kartu, paštomatų lokacijos yra stabilios, o tai gerokai palengvina siuntų perdavimą paskutiniam gavėjui.
Itin dideli verslai, pavyzdžiui „Amazon“, jau yra bandę ir kitokius pristatymo būdus, nereikalaujančius kurjerio įsikišimo. Pristatymas dronu, buvo tikėtąsi, bus dar vienas didelis laimėjimas paskutinės mylios pristatyme, tačiau šie projektai kol kas stagnuoja, kadangi šitoks siuntų pristatymo būdas susiduria su visiškai kitokiais iššūkiais. Tad, bent jau netolimoje ateityje, kurjerio darbas išliks itin svarbiu ir esminiu.