Rugpjūčio 23-iosios rytą prie Rotulių įvyko avarija. Automobilis į motociklą, kuriuo važiavo du jaunuoliai, atsitrenkė apie 7 val. ryto. Per avariją nukentėjo abu vaikinai, vienas iš jų – smarkiai.
Pastatė ženklus
Tikslias nelaimės aplinkybes aiškinasi policija, tačiau panašu, kad abi transporto priemonės judėjo nuo Jurbarko, Skirsnemunės link. Automobilio vairuotoja galimai nepastebėjo sustojusio ir į Rotulius besiruošiančio sukti motociklo ir jį nubloškė. Pirminiais duomenimis, automobilį vairavusi 32-ejų Gelgaudiškio gyventoja galėjo pažeisti Kelių eismo taisykles. Moteris buvo blaivi.
Motociklą vairavusiam septyniolikmečiui sužalota koja. Ketveriais metais vyresnis keleivis patyrė daugybinius ir sveikatai bei gyvybei itin pavojingus sužalojimus.
Kelio vieta, kurioje įvyko avarija, paženklinta ir ankstesniais skaudžiais įvykiais. Prieš keletą metų čia taip pat žuvo motociklininkas.
Vėlų sekmadienio vakarą į redakciją kreipėsi vieno iš sužeistų motociklininkų brolis. Vaikinas pranešė, kad jis su draugais šalia kelio pastatė du savadarbius ženklus. Viename jų klausiama: „Kiek dar žmonių turi žūti?“ Antrajame prašoma sutvarkyti kelią.
Kelio atkarpa prie Rotulių – tarsi nelaimių magnetas. Čia beveik kasmet įvyksta skaudžių avarijų.
„Kreipiuosi, kad paskatintumėte visą Jurbarką dalyvauti akcijoje, kad būtų kažkas daroma su keliu. Kiek dar žmonių turi mirti, kad kažkas atkreiptų dėmesį? Tiek mirė ir sužeista, o visiškai nieko nevyksta. Pastatėme ženklus, kad pasibaigtų nelaimės“, – laiške redakcijai rašė vaikinas.
Kalti vairuotojai?
Jaunuoliui pritaria ir Rotulių kaimo bendruomenės pirmininkė Viktorija Aranauskienė. Pasak moters, kaimo žmonės ne vienerius metus prašo surasti priemonių, kurios padidintų saugumą kelio atkarpoje ties Rotuliais.
„Šita avarija dar kartą priminė, kad bėda niekur nedingo. Skaudžios avarijos vyksta. Ne kartą esame kalbėję su seniūnija, su savivaldybe, rašę raštus. Dabar ruošiame dar vieną raštą. Mums vis sako, kad už kelią atsakinga Lietuvos automobilių kelių direkcija. Taip, kelias – jų. Tačiau mes norėtume daugiau savivaldybės įsikišimo. Juk žūsta tai mūsų krašto žmonės“, – kalbėjo V. Aranauskienė.
Moteris tikino nežinanti, kokios priemonės – inžinerinės, ar greičio ribojimas geriausiai padėtų. Tačiau yra įsitikinusi, kad dėl nemažos dalies avarijų kaltas ne kas kitas, o patys vairuotojai.
„Pirmiausia – greitis. Aną dieną „BMW“ prašvilpė turbūt kokiu 180 kilometrų greičiu. Kelias tiesus, lygus. Kaip įsibėgėja nuo Jurbarko, taip ir praskrenda. Antra priežastis – lenkia neleistinoje vietoje. Čia, prie sankryžos, yra ištisinė linija. Tačiau man pačiai vos nenutiko nelaimė, kai iš Rotulių sukau važiuoti Jurbarko link. Nuo Kauno niekas nevažiavo, tai aš išvažinėjau, o tuo metu nuo Jurbarko važiuojantį automobilį lenkė kitas. Nors toje vietoje lenkti griežtai draudžiama. Vos nesusidūrėme“, – pasakojo rotulietė.
V. Aranauskienė mano, kad institucijos privalėtų surasti būdą, kaip vairuotojus priversti neviršyti greičio ir nelenkti ten, kur negalima to daryti.
Kad rugpjūčio 23-iosios avarija galėjo įvykti būtent dėl Kelių eismo taisyklių nesilaikymo, pritaria ir šiuo metu Jurbarko r. policijos komisariato viršininko funkcijas atliekanti Laura Strimaitienė. Pareigūnė teigia, kad įvykio vietoje kelio danga bei matomumas yra geri.
„Avarija, pirminiais duomenimis, įvyko dėl Kelių eismo taisyklių pažeidimo – šioje vietoje yra ištisinė linija, sukti į kairę galima, bet lenkti – ne. Jei kuri vieta yra avaringa, apie ją pranešama Lietuvos automobilių kelių direkcijai“, – sakė L. Strimaitienė.
Kaltinti žmogiškąjį faktorių linkęs ir ilgametis vairavimo mokyklos „Saugaus eismo centras“ vadovas Česlovas Blažys. Vyras mano, kad dėl skaudžių klaidų kelyje kaltos ne tam tikros aplinkybės, bet netinkami pačių vairuotojų sprendimai.
„Kelias ten lygus, tiesus. Matomumas geras. Negaliu kalbėti apie kažkokius inžinerinius sprendimus, tam yra ekspertai. Aš manau, kad jei vairuotojai laikytųsi taisyklių, daugumos nelaimių būtų galima išvengti. Važinėdamas gatvėmis matau, kad dalis vairuotojų spjauna net į esmines taisykles. Tarkime, nestoja prie „STOP“ ženklų, o juk tai avarija galintis pasibaigti pažeidimas. Be to, už jį atsisveikinama su vairuotojo pažymėjimu“, – apie dalies vairuotojų suvokimą ir pagarbą kitiems eismo dalyviams kalbėjo Č. Blažys.
Jurbarkietis svarstė, kad per pastaruosius keletą metų prie Rotulių įvyko tikrai daug avarijų, todėl čia būtų galima pastatyti itin avaringą vietą žymintį ženklą.
„Kai kas dar kalba apie saugumo salelę. Ar ji padėtų – nežinau. Šilinės sankryžos pavyzdys ir tai, kad ten taip pat nuolat vyksta avarijos, rodo, kad salelė nebūtinai suteikia daugiau saugumo“, – sakė Č. Blažys.
Svertų neturi
Jurbarkų seniūnas Audronis Kačiušis tikina puikiai žinantis Rotulių situaciją. Tiek jis pats, tiek savivaldybė esą yra ne kartą apie tai pranešusi Lietuvos automobilių kelių direkcijai.
„Kelių direkcijos specialistai laikosi nuomonės, kad kelias yra saugus. Tai tikrai platus, 12 metrų pločio, kelias. Jis tiesus, nėra jokių medžių ar pastatų, kurie užstotų matomumą. Mes patys šiame kelyje nieko daryti negalime“, – tikino A. Kačiušis.
Kad veiksmingų svertų pakeisti situaciją savivaldybė neturi, tikina ir laikinai administracijos direktorės pareigas einanti Rūta Vančienė. „Yra paruošti prašymai Lietuvos automobilių kelių direkcijai ir policijai. Savivaldybė šių institucijų prašo imtis papildomų priemonių eismo saugumui užtikrinti. Mes patys jokių priemonių imtis negalime, nes kelias – ne savivaldybės“, – sakė R. Vančienė.
Lukas PILECKAS