Pinigai sumokėti, o prekės nėra. Su tokia nemalonia situacija susidūrė dukrai kombinezoną internetu pirkusi jurbarkietė Ilona Zabliauskienė. Socialiniame tinkle „Facebook“ suradusi drabužiais prekiaujančią moterį, ji suderėjo ir užsakė patikusį rūbą. Deja, pervedus pinigus prekė sutartu laiku neatkeliavo, o pardavėja pradingo.
Kreipėsi dėl apgaulės
„Dukra norėjo apsivilkusi naujuoju kombinezonu eiti į šventę, todėl kelis kartus paklausiau pardavėjos, ar tikrai rūbas atkeliaus iki nurodyto laiko. Patikino, kad taip. Tačiau siuntinio nesulaukėme, o pardavėja savo anketą „Facebooke“ ištrynė“, – pasakojo moteris.
Kadangi nukentėjusioji turėjo pardavėjos duomenis, kurių reikėjo pinigams pervesti, nusprendė kreiptis į policiją. Pasak moters, ne tiek dėl prarastų 49 eurų, kiek dėl įsitikinimo, kad apgaudinėti žmonių – nevalia.
Tačiau į Jurbarko r. policijos komisariatą nuvykusios I. Zabliauskienės laukė nuostaba – pareigūnai tepasakė, kad tyrimo nepradės, nes prekės vertė nedidelė.
„Nieko nesupratau, tai ką man daryti? Negi pusšimtis eurų ne pinigai? Man tai yra pinigai, kuriuos noriu atgauti. Galiausiai juk sukčiai turi būti nubausti, kad tokios istorijos nesikartotų. Komisariate budintis tiesiai šviesiai pasakė, kad jei rašysiu pareiškimą, jis tiesiog guls į stalčių, nes žala nedidelė“, – guodėsi moteris.
Per maža žala
Tačiau Jurbarko r. policijos komisariato pareigūnai priimti I. Zabliauskienės skundą atsisakė teisėtai. Nukentėjusių klientų teises teisėsaugininkai gina tik tada, kai patirta žala viršija 112 eurų. Jei suma mažesnė, nukentėjusieji tiesiog nukreipiami į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.
„Naujoji tvarka įsigaliojo neseniai, todėl gyventojai gali to nežinoti. Tačiau policijos pareigūnai į komisariatą atėjusius nukentėjusiuosius turėtų informuoti, ką jiems daryti toliau“, – sakė Marijampolės aps. vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos grupės specialistė Daiva Klimavičienė.
Tyrimą nutraukė
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Regioninės veiklos koordinavimo skyriaus Tauragėje vyriausiasis specialistas Rimantas Knyzelis tikina, kad devyni iš dešimties vartotojų tarnybai skundžiasi būtent dėl prekybos internetu problemų.
„Gavome šios jurbarkietės skundą ir pradėjome tyrimą, tačiau dar po keleto dienų pasigestas siuntinys atėjo, todėl daugiau nesiaiškinome“, – sakė R. Knyzelis.
Pasak specialisto, jei siuntinys būtų neatsiradęs, Vartotojų teisių apsaugos tarnyba būtų kreipusis į Valstybinę mokesčių inspekciją ir banką, kuriame sąskaitą turi prekės neišsiuntęs pardavėjas, kad būtų nustatyti jo kontaktai ir įteikti procesiniai dokumentai.
„Spėju, kad šiuo atveju pardavėja buvo tik tarpininkas – prekė keliavo iš Kinijos ar kitos šalies, todėl viskas užtruko. Pardavėjos klaida buvo, kad ji nebendravo su kliente, neinformavo apie keliaujantį siuntinį, o iškilus problemai pasislėpė“, – svarstė R. Knyzelis.
Šiuo metu Vartotojų teisių apsaugos tarnyba nagrinėja 37 Tauragės apskrities gyventojų skundus, dešimt iš jų – jurbarkiečių. Visi jie pateikti dėl įvairių nesusipratimų užsakius prekes internetu.
„Prieš užsakinėjant prekes reikia bent paskaityti komentarus apie pardavėją internete. Suvesti į „Google“ pardavėjo duomenis ir pasidomėti, kas apie jį rašoma. Jei dėl pardavėjo nuolat kyla problemų, tai ir skundų internete bus nemažai. Jei viskas gerai, skundai bus vienetiniai arba visai nebus“, – patarė R. Knyzelis.
Į nemalonią padėtį pakliuvę rajono gyventojai raginami skundus ar pastebėjimus Vartotojų teisių apsaugos tarnybai siųsti elektroniniu paštu arba skambinti tel. (8 446) 71 140.
Lukas PILECKAS