Gruodžio 13 d. jurbarkiečiai Sodų gatvėje stebėjo gruodžio viduriui neįprastus asfaltavimo darbus. Žmonės sunerimo pamatę, kad krentant sniegui, o ant žemės telkšant baloms, asfaltuojama gatvelė, o šalia kita taip pat paruošta pilti asfaltą. Gyventojai mano, kad taip dirbant vargu ar galima tikėtis kokybės, ir nesupranta, kaip valdžia užsimerkia prieš tokius asfaltavimo ypatumus.
Mažoje gatvelėje vos tilpo asfaltą pilanti technika – darbas virte virė ir, kaip dažniausiai būna, pasirodžius žurnalistams dirbę vyrai neslėpė nepasitenkinimo. Vieną iš Sodų g. akligatvių asfaltavę Alytaus įmonės „Parama“ darbuotojai teigė, kad dangą kloja ant tvirto pagrindo, todėl nei sniegas, nei žema temperatūra jiems netrukdo. Komandai vadovavęs, tačiau prisistatyti nenorėjęs vyras, į klausimus apie darbus krentant gruodžio sniegui atsakė klausimu: „Ar turite kelių tiesėjo kvalifikaciją?“
Vyrai dirbo nesidairydami, o galiausiai nė neslėpė, kad yra eiliniai darbininkai, vykdantys tai, ką nurodė jų darbų vadovai. Pro burzgiančią techniką tesigirdėjo, kad atsakymų dėl darbų kokybės ir apskritai darbo tokiu metu reikia ieškoti ne čia, o kreiptis į UAB „Jurmelsta“. Esą jie tik pasamdyti asfaltavimo darbams.
Tačiau paaiškėjo, kad „Jurmelsta“ tik įrengė gatvelės pagrindą. Asfaltavimo darbus atliko jau minėta „Parama“. Prie akligatvį asfaltavusios technikos dirbo bū- tent šios įmonės apranga vilkėję žmonės.
Nenoriu nieko komentuoti dėl darbų kokybės. Esame tik subrangovai, įrengėme kelio pagrindus, ir viskas. Asfaltavimo darbus atliko „Parama“. Mes neasfaltuojame, neturime nei tokios įrangos, nei specialistų“, – sakė „Jurmelstos“ direktorius Kęstutis Naujokas.
UAB „Parama“ generalinis direktorius Raimondas Juodsnukis tikino, kad Sodų gatvės akligatviai išasfaltuoti laikantis technologinių reikalavimų. Ką ir belieka sakyti? Tačiau direktorius pripažino, kad imtis tokių darbų žiemą įmonę privertė vėlai savivaldybės paskelbtas konkursas.
„Dirbame daugybėje Lietuvos rajonų. Konkursas buvo vėlokai, po to dar reikėjo viską suderinti, atgabenti techniką. Tačiau nedidelė drėgmė ir temperatūra apie nulį leidžia kloti asfaltą. Klojamos dangos temperatūra būna apie 150 laipsnių, todėl vanduo tiesiog išgaruoja. Žinoma, jei būtų didelės balos arba spustelėtų šaltis, tokių darbų nedarytume. Asfalto tektų laukti iki kitų metų“, – tikino pašnekovas.
Tačiau laukti nei savivaldybė, nei įmonė negalėjo. Konkurso nugalėtojas įsipareigojo darbus atlikti iki gruodžio 15 d. To nepadarius greičiausiai tektų skirtus pinigus grąžinti Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos.
Savivaldybės administracijos direktorė Vida Rekešienė „Šviesai“ aiškino, kad teko rinktis – ar palikti žvyrkelius ir likti be pinigų, ar kloti asfaltą, nors oras ir kelia abejonių darbo kokybe. Tokioms lenktynėms su žiema dviejuose asfaltuojamuose akligatviuose buvo skirta ir nemažai lėšų. Trečiam etapui, į kurį pateko ir dvi nedidelės gatvelės, numatyta 137 tūkst. eurų. Iš viso miesto ir rajono gyvenviečių gatvėms ir keliams tvarkyti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos šiemet savivaldybė gavo 755 tūkst. eurų.
„Du etapus įgyvendinome vasarą, o paskutinį užbaigėme dabar. Šiame etape išasfaltuotos septynios gatvės – Ateities, Perevičiaus, Svajų, Vaidoto ir Žiedų. Keletą Sodų g. akligatvių mes skaičiuojame kaip vieną gatvę. Dar liko Pušų g. ir dar vienas skersgatvis“, – sakė Jurbarko r. savivaldybės administracijos Infrastruktūros ir turto skyriaus vyriausiasis inžinierius Rimantas Guntys.
Specialisto teigimu, kurias gatves asfaltuoti, įvertinusi aplinkybes nusprendė Jurbarko r. savivaldybės vietinės reikšmės kelių ir gatvių asfaltavimo bei daugiabučių namų automobilių stovėjimo aikštelių tvarkymo planui parengti komisija.
„Paskutinius darbus reikėjo atlikti iki gruodžio vidurio, nes jiems skirti pinigai į kitus metus neperkeliami. Iš viso šiemet mieste išasfaltuota vienuolika, kaime – dešimt gatvių“, – sakė R. Guntys.
Gerai, kad savivaldybė gavo lėšų, gerai, kad komisija nusprendė ką ir kur reikia dirbti. Rajono valdžia komisijos darbą vertino kaip iki tol dar niekad nežengtą sąžiningą žingsnį. Tačiau įkliuvus dėl uždelsto konkurso ir stebinant žmones kelininkų technika žiemą, niekas nedrįsta įvardyti ne tik savo, bet ir svetimų klaidų. Pateisinti valdininkus ar gatvę asfaltuojančių įmonių atsakingus darbuotojus galėtų tik kokybiškai atliktas darbas. Ar taip bus – patikrins laikas.
Lukas PILECKAS

























Reiktų šiuos darbus už savus pinigus daryti, tai tada galvotų. O dabar kaltų nebus. Ar dėl stadiono buvo kaltų?