Kada tvarkyti namus? Atsakymą į šį klausimą žino VĮ „Tauragės regiono keliai“ Jurbarko kelių tarnybos viršininko pavaduotojas kelių priežiūrai Mečislovas Šimanskis. Vienas įmonės vadovų darbo metu parsivežęs į namus įmonės darbuotoją ėmėsi remonto darbų. Tvarkyti namus M. Šimanskis sumanė apie 10.15 val. – gerokai prieš pietų pertrauką.
Užkluptas žurnalistų M. Šimanskis tikino, kad kelių tarnybos apranga vilkintis duris remontuojantis darbininkas – visai ne įmonės darbuotojas. Pastarasis išvydęs fotoaparatą spruko, nors jo nusikaltimas tik toks, kad vykdė viršininko pavedimą.
„Žmogus vilki kokią nori specovkę, jis ne įmonės darbuotojas“, – sakė akivaizdžiai sutrikęs M. Šimanskis.
Tačiau vyro žodžiai – netiesa. Jurbarko kelių tarnyboje nesunkiai pavyko išsiaiškinti, kad švarką su VĮ „Tauragės regiono keliai“ logotipu vilkėjęs žmogus yra įmonės darbuotojas.
Netrukus paaiškėjo ir tai, kad darbuotojo darbams M. Šimanskis išsinuomojęs nebuvo, įmonėje neužsisakė jokios paslaugos, juo labiau už nieką nemokėjo. Įmonės buhalterijoje nei tokių dokumentų, nei prašymo, kad įmonės darbuotojai atliktų viršininko pavaduotojo namuose kokius nors darbus gegužės 26 d. nebuvo.
Į darbovietę grįžęs M. Šimanskis vis dar bandė slėpti piknaudžiavimo tarnybine padėtimi faktą. Parvežęs darbininką, liepė jam eiti pro pagrindinį įėjimą, o pats atėjo pro kitoje pusėje esančius vartelius.
Grįžęs į darbo vietą M. Šimanskis namuose nutikusios istorijos nekomentavo – atsitvėrė tylos siena. Tik paklaustas, ar nėra išsinuomojęs paslaugos, oficialiai pasisamdęs darbuotojo, nusistebėjo, kad apskritai galima taip padaryti.
„Kaip žmogų išsinuomoti? Tai įrengimą išsinuomoti galima, o žmogų… nesuprantu“, – į klausimą atsakyti bandė M. Šimanskis.
VĮ „Tauragės regiono keliai“ vadovas, laikinai einantis direktoriaus pareigas Stasys Būrė pavaldinio akibrokštu negalėjo patikėti. Šiuo metu atostogaujantis įmonės vadovas tikino, kad įvykio tyrimo imsis iškart, kai tik grįš į darbą – pirmadienį.
„Sunku net patikėti tuo, ką girdžiu“, – telefonu sakė S. Būrė.
Tiesa, panašu, kad įvykio tyrimas prasidėjo kur kas greičiau. Tauragės padalinio vadovai į Jurbarko kelių tarnybą atvyko jau penktadienį ryte. Po susitikimo Jurbarko kelių tarnybos viršininkas Vytautas Tamavičius taip pat buvo nekalbus. „Kol kas nieko nežinau, tik grįžau po atostogų. Svarstysime, neliks nenubaustas“, – sakė vadovas.
V. Tamavičius nesiėmė komentuoti, ar ne pirmą kartą tarnybine padėtimi piktnaudžiavęs M. Šimanskis galės likti dirbti.
Kur kas griežčiau pasisakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktorius Egidijus Skrodenis.
„Tokios situacijos yra vienareikšmiai netoleruotinos. Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos yra sudariusi komisiją, kuri vyks į vietą ir aiškinsis šį įvykį. Atlikusi tyrimą komisija artimiausiu metu pateiks išvadas. Taip pat VĮ „Tauragės regiono keliai“ jau atlieka vidinį patikrinimą, laukiame to patikrinimo išvadų. Kol nėra aiški situacija, plačiau jos komentuoti kol kas negalime“, – sakė vadovas.
E. Skrodenis pabrėžė, kad žmogiškieji resursai ir valstybės turtas turi būti naudojami racionaliai ir tik pagal paskirtį. Priešingu atveju bus imamasi griežtų priemonių. Tai taikytina ne tik Jurbarko kelių tarnybai, bet ir visoms regioninėms kelius prižiūrinčioms įmonėms.
Ketvirtadienį užfiksuotas M. Šimanskio piktnaudžiavimas tarnyba – ne pirmas. Vyras į skandalą buvo įsivėlęs ir 2015 m. pavasarį. Tuomet dėl nuolatinio piktnaudžiavimo darbiniu automobiliu ir įmonės darbininkų vadovų namuose atliekamais darbais įkliuvo ne tik M. Šimanskis, bet ir tuometinis padalinio vadovas Audrius Liorančas. Pastarasis po skandalo neteko darbo ir turėjo atlyginti padarytą žalą. M. Šimanskis liko dirbti įmonėje.
Skandalas dėl nuolatinio piktnaudžiavimo tarnybine padėtimi kilo apie tuometinių įmonės vadovų savivaliavimą pranešus žmonėms, negalėjusiems užsimerkti prieš akis badančius faktus. Piliečiai tuomet kreipėsi ne tik į „Šviesą“, bet ir į Specialiųjų tyrimų tarnybą.
Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad Jurbarko kelių tarnybos vadovai darbui laiko turėdavo nedaug – tarnybiniais automobiliais kiekvieną rytą veždavo į darbus, vėliau pietauti žmonas. Įmonės automobiliai nuolat sukdavo į viršininko sodą Greičiuose, ten dirbo ir įmonės darbininkai. Šie su technika, beje, suko ir į netoliese esantį viršininko brolio sodą. Suprantama, kad tokios veiklos aukštesnė kelininkų valdžia nepateisino. Tačiau ne visos pamokos, pasirodo, išmokstamos iškart.
Lukas PILECKAS
nepasimoko žmogus, gaila, kad tokie žmonės vis dar dirba, vakar Kaunas, šiandien Jurbarkas, geros valstybinės įmonės