Šiemetinė liepa jurbarkiečiams neįprasta – miestas net tris savaites turi taikstytis su faktu, kad nėra šilto vandens. Tiesa, šios gyventojų kančios atsipirks. Rekonstravus senas trasas S. Daukanto ir Vasario 16-osios gatvėse šilumininkai jau turės galimybę laikinai be karšto vandens palikti tik tam tikras Jurbarko dalis, o ne visą miestą.
S. Daukanto ir Vasario 16-osios gatvių sankirtoje pagrindinė miesto karšto vandens magistralė pasiskirsto į tris atšakas. Viena nueina savivaldybės, kita viešosios bibliotekos ir vakarinės miesto dalies, trečioji – Naujamiesčio pagrindinės mokyklos link. Todėl remontuojant šį mazgą be karšto vandens lieka visas miestas.
Priminė senus laikus
Naujamiestyje vykdomi trasų atnaujinimo darbai jurbarkiečiams priminė laikus iki 2007 metų, kai be vandens tekdavo gyventi porą savaičių ar net ilgiau. Pasak Jurbarko šilumos tinklų direktoriaus Petro Butkaus, vėliau ilgų išbandymų šaltu vandeniu nebepasitaikydavo. Trasos hidrauliniams bandymams būdavo uždaromos maždaug parai laiko.
„Problema, kad dalis trasos prie sankryžos yra paklota 1979 metais ir neturi atjungiamųjų sklendžių. Todėl norint atlikti paprasčiausią remontą tenka karštą vandenį atjungti visam miestui. Po rekonstrukcijos atsiras galimybė uždaryti tik tam tikras trasos atkarpas ir nenutraukti karšto vandens tiekimo visam miestui“, – sakė P. Butkus.
Skaičiuojama, kad po rekonstrukcijos taip pat padidės trasų patikimumas ir sumažės šilumos nuostoliai. Kad senos trasos gali iškrėsti itin nemalonių siurprizų rodo ir prieš keletą metų įvykusi avarija Telšiuose, kai žiemą šis miestas buvo likęs be šildymo. Skaičiuojama ir tai, kad šilumos nuostoliai atnaujintoje trasoje vietoje dvidešimties procentų tesieks dešimt.
Atliekami darbai – nepigūs. Šiemet planuojama pakeisti apie 200 m šiluminės trasos, kainuosiančios 470 tūkst. Lt. Panašią sumą numatoma investuoti ir ateinančiais metais.
Dirba pagal grafiką
Pasak Jurbarko šilumos tinklų direktoriaus P. Butkaus, darbai atliekami taip greitai, kaip tik įmanoma – pabaiga numatyta liepos gale.
„Trasos klojamos tam tikru eiliškumu, laikantis visų technologinių reikalavimų. Vamzdžiai virinami, siūlės peršviečiamos, paskui dar tikrinamos spaudimu, po patikrinimo viskas turi būti plaunama. Kol kas darbai vyksta pagal grafiką, todėl galiu užtikrinti, kad karštą vandenį vėl atsuksime iškart, kai tik bus galimybė“, – sakė įmonės vadovas.
Skuba prieš rekonstrukciją
Specialistai modernizuoti trasą S. Daukanto gatvėje skuba ir todėl, kad kitais metais ši gatvė bus rekonstruojama panaudojant Europos Sąjungos paramą. Būtų neprotinga sutvarkyti gatvę kol neatnaujinta infrastruktūra po ja. Tokiu atveju tektų susitaikyti su faktu, kad greičiausiai naują asfaltą ir šaligatvius netrukus tektų ardyti, tvarkyti trasas, ir viską perdaryti iš naujo.
„Jei nieko nenutiks, kitais metais bandysime atnaujinti trasą nuo „Ąžuoliuko“ iki bibliotekos. Dar kitais metais – nuo bibliotekos iki „IKI“ parduotuvės, o vėliau turėtume imtis Kauno gatvės. Tai didžiulės investicijos“, – sakė P. Butkus.
Kiekvienas naujos trasos metras reiškia geresnę paslaugos kokybę, mažesnius nuostolius trasose.
Jurbarko šilumos tinklų direktorius kol kas tvirtai pasakyti, kiek miestiečiams teks mokėti už šildymą artimiausią žiemą, dar negali, bet įsitikinęs, kad kaina bus mažesnė nei praėjusį šildymo sezoną. „Dujų kainą prognozuoti sunku, biokuras linkęs brangti, todėl kaip bus atėjus žiemai dar anksti kalbėti, bet kaina bus mažesnė nei anksčiau“, – sakė P. Butkus.
„Kauno energijos“, kuriai priklauso Jurbarko šilumos tinklai, tiekiamos šilumos kaina šį mėnesį gerokai krito ir siekia 17,19 ct/kWh (be PVM). Tai yra pati mažiausia kaina per pastaruosius penkerius metus.
Lukas PILECKAS
Valio!