Nuo šių metų pradžios Jurbarko saugaus eismo centre rengiami papildomi mokymai vairuotojams, nuolat pažeidžiantiems kelių eismo taisykles ir už tai baustiems administracine tvarka, įskaitant ir vairuotojo teisės atėmimą. Tai vienintelė vieta mūsų regione, kur tokie mokymai rengiami.
Jurbarko saugaus eismo centro vadovas Česlovas Blažys sakė, kad imtis tokios papildomos veiklos paskatino pasikeitę įstatymai. Nuo 2008 m. liepos mėnesio vairavimo egzaminą išlaikę žmonės gauna laikiną, dvejus metus galiojantį vairuotojo pažymėjimą. Tie, kurie per dvejus metus du ir daugiau kartų pažeis kelių eismo taisykles, turės baigti papildomus mokymus. Papildomų mokymų kursą privalo išklausyti ir visi vairuotojai, kuriems bet kokiam laikui buvo atimta teisė vairuoti transporto priemonę.
„Kol kas teisė rengti papildomus mokymus yra suteikta tik 17 Lietuvos įmonių. Tokios mokyklos nėra nei Šakiuose, nei Tauragėje, nei Raseiniuose. Pastebėję, kad paslauga gali būti paklausi, nusprendėme investuoti ir įvykdyti papildomiems mokymams keliamus reikalavimus”, – sakė Č. Blažys.
Įmonėms, norinčioms rengti papildomus mokymus, valstybė kelia didžiulius reikalavimus, todėl ne visos vairavimo mokyklos gali šios veiklos imtis. Bene sunkiausiai įvykdomas reikalavimas – ne toliau kaip 1 km nuo mokyklos įrengti stabdymo efektyvumo analizės ruožą. Jurbarko saugaus eismo centrui ši užduotis nebuvo sunki, tačiau reikėjo įsigyti dar vieną automobilį, reakcijos matuoklį, filmavimo įrangą, rasti magistro laipsnį turintį psichologą, galintį teikti individualias konsultacijas vairavimo teisę praradusiems žmonėms. Tai nemažai kainavo, tačiau kada atsipirks investicijos, Saugaus eismo centro vadovas neskaičiavo.
„Pirmiausia orientuojamės į tai, kad žmonėms reikalinga paslauga, o mes turime patalpų ir galimybių ją teikti. Dieną mokykla tuščia, todėl tikimės, kad ir įrangą, ir darbuotojus galėsime efektyviau panaudoti”, – sakė Č. Blažys.
Užsiregistruodami papildomiems mokymams, vairuotojai turi atsinešti asmens tapatybės dokumentą ir teismo nutartį, kurioje parašyta, dėl kokių priežasčių atimta teisė vairuoti. Prašoma pateikti ir galiojančią medicininę pažymą. Pildydami KET pažeidimų aprašą vairuotojai privalo surašyti, kokius pažeidimus padarė, bei nurodyti priežastis, dėl kurių pažeidė kelių eismo taisykles.
Vairavimo mokyklos vadovas pasakojo, kad papildomi mokymai trunka vos 4-5 valandas, todėl daugelis jiems užsiregistruojančių vairuotojų mano, jog tai tėra formali procedūra. Tačiau vos prasidėjus užsiėmimams, vyrai kaipmat pakeičia nuomonę.
„Nei kelių eismo taisyklių, nei vairavimo pagrindų iš naujo nemokome. Dvi akademines valandas su saugaus eismo mokytoju jie analizuoja padarytus pažeidimus, valandą individualiai bendrauja su psichologu, o kai reikia išlaikyti reakcijos testą ir du stabdymo efektyvumo testus aikštelėje, dauguma pajunta per nugarą bėgant pakaitą”, – pasakojo Č. Blažys.
Pasak Saugaus eismo centro vadovo, šių mokymų esmė labiau psichologinė – klausytojams rodoma daug filmuotos medžiagos, sulėtintuose kadruose demonstruojama, kaip avariją patyrusiame automobilyje juda kūnai, o atliekami stabdymo efektyvumo testą aikštelėje vairuotojai patys pajunta, ką reiškia būti užsisegus saugos diržą ir staigiai stabdyti vairuojant be jo.
Kiek nauja paslauga įtakos Saugaus eismo centro veiklos plėtrą, priklausys nuo to, kelios papildomus mokymus rengiančios vairavimo mokyklos bus aplinkiniuose rajonuose. Č. Blažys įsitikinęs, kad užtektų ir vienos ar dviejų tokių įmonių.
Nuo 1998 m. Jurbarke veikiantis Saugaus eismo centras per metus dabar paruošia apie 250-300 vairuotojų. Jau šį pavasarį Č. Blažys tikisi jurbarkiečiams pasiūlyti dar vieną naują paslaugą. Vos keli kilometrai už Jurbarko, Girdžių link, baigiamas įrengti saugaus vairavimo autodromas, kuriame pirmuosius vairavimo įgūdžius galės gauti pilnametystės dar nesulaukę jaunuoliai arba savarankiškai įgūdžius tobulinti panorę jauni vairuotojai. Aikštelė išasfaltuota, joje sustatyti kelio ženklai, veiks šviesoforas.
„Tokios aikštelės labai populiarios Vokietijoje ir kitose Europos šalyse. Manome, kad ją pamėgs ir mūsų krašto gyventojai, norintys pamokyti vairuoti savo vaikus. Kelių eismo taisyklės neleidžia mokiniams išvažiuoti į kelią be instruktoriaus, o šeimos nariai gali mokyti tik tuos jaunuolius, kurie jau yra baigę vairavimo mokyklą”, – priminė Saugaus eismo centro vadovas.
Daiva BARTKIENĖ