Žengiamas dar vienas žingsnis vystant Jurbarko uostą. Neseniai krantinės nuomininke tapusiai Klaipėdos uosto direkcijai dabar Jurbarko rajono savivaldybės tarybos sprendimu išnuomotas ir greta krantinės esantis žemės sklypas. Sprendimas atveria kelią spartinti Jurbarko uosto išvystymo darbus.
„Išsikėlus tikslą atgaivinti ir išvystyti Jurbarko uostą, žengiame dar tik pirmuosius labai konkrečius žingsnius – vyksta teritorijų perleidimo ir perėmimo procedūros. Jau esame krantinės nuomininkai, dabar bent dešimtmečiui tapome ir prie krantinės esančios žemės šeimininkais. Kol kas procesas nuteikia optimistiškai, nes netgi šiek tiek lenkiame iš anksto dėliotus veiksmų planus. Išsprendus teritorijų priklausomybės klausimus priartėjome prie projektuotojų paieškų etapo. Parengtus projektinius pasiūlymus ir statybą leidžiantį dokumentą planuojame turėti jau ateinančiais metais“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Algis Latakas.
Jurbarko rajono savivaldybės tarybos sprendimu Klaipėdos uostui išnuomotos teritorijos Barkūnų g. plotas siekia kiek daugiau nei 1,3 ha. Ši teritorija bus skirta infrastruktūrai, kurios reikia siekiant užtikrinti sklandų uostelio darbą.
„Sėkmingi Jurbarko uosto išvystymo projekto žingsniai yra sklandaus bendradarbiavimo rezultatas. Noriu padėkoti savivaldybės tarybos nariams už vieningą sprendimų dėl uosto plėtros palaikymą, savivaldybės administracijos komandai už sklandų dokumentų rengimo procesą. Iš tiesų džiugina puikus Jurbarko rajono savivaldybės ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendradarbiavimas“, – teigia Jurbarko rajono savivaldybės meras Skirmantas Mockevičius.
Jurbarko uostą ketinama paversti moderniu upiniu uostu, siūlančiu patrauklias ir patogias sąlygas transporto, logistikos įmonėms. Klaipėdos uosto direkcija įžvelgia Jurbarko uoste grūdų krovos ir sandėliavimo galimybes. Prognozuojama, kad uosto išvystymas taps ryškiu impulsu ne tik jūrinei laivybai, bet ir regiono vystymuisi, paskatins investicijų pritraukimą.
Uosto direkcija, įgijusi teisę į žemės plotą, pakankamą Jurbarko uosto krovos infrastruktūrai ar suprastruktūrai išvystyti, įsipareigoja per trejus metus investuoti ne mažiau kaip 1 mln. eurų. Kiek anksčiau jau parengtas Jurbarko uosto išvystymo investicijų projektas, vertinama išnuomotos krantinės būklė. Rugpjūčio viduryje Nemunu į Jurbarką atplaukė Uosto direkcijos laivas „Gelmė“. Du laivo įgulos nariai ir trys narai vykdė pirminę krantinės povandeninės dalies apžiūrą. Nustatyta, kad ties Uosto direkcijos išsinuomota krantine vandens gylis siekia nuo 2,6 m iki 3,7 m. Apžiūros metu taip pat vertintas dumblo sluoksnis, krantinės konstrukcijos. Narų atlikti darbai – tik dalis krantinės ekspertizės. Netrukus ketinama išsamiai įvertinti ir virš vandens esančią krantinės dalį. Apžiūros rezultatai bus apibendrinti išorės ekspertų.
Jurbarko rajono savivaldybės tarybai suteikus galimybę Klaipėdos uosto direkcijai išsinuomoti ir prie krantinės esančią žemę, kaip minėta, bus pradedami rengti projektinių pasiūlymų rengimo pirkimo dokumentai. Projektiniai pasiūlymai turėtų būti parengti ir statybų leidimas gautas ateinančiais metais, tuomet lauks statybos darbų pirkimo procedūros.
Praėjusių metų pabaigoje Uosto direkcija su Jurbarko rajono savivaldybe pasirašė bendradarbiavimo susitarimą, kuriuo Klaipėdos uosto direkcija įsipareigojo įvertinti galimybes sukurti krantinių infrastruktūrą bei išanalizuoti greta krantinių esančių sklypų įveiklinimo galimybes, o savivaldybė dokumentu įsipareigojo įvertinti galimybes išvystyti privažiuojamuosius kelius ir kitas uostui reikalingas komunikacijas.
Akcinė bendrovė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija
Jurbarko rajono savivaldybė






















