Gruodžio 5 d. Kaune vyko Lietuvos motociklų sporto federacijos (LMSF) apdovanojimų vakaras, kuriame buvo įteikta apie 200 taurių ir medalių, apdovanoti visų motociklų sporto šakų čempionai ir prizininkai, žmonės prisidedantys prie sporto populiarinimo, rėmėjai. Per ceremoniją apdovanotas ir jurbarkietis Giedrius Kažemėkas, galutinėje įskaitoje laimėjęs pirmą vietą Lietuvos Enduro čempionato pradedančiųjų klasėje.
Sportininkas per sezoną dalyvavo septyniuose etapuose. Lietuvos etapai sutampa su Balijos čempionato etapais ir tik vienos varžybos vyko Lietuvoje, kitos Estijoje ir Latvijoje. Pastarosiose šalyse motociklų sportas daug populiaresnis, turintis senesnes tradicijas.
Enduro varžybos yra išskirtinės tuo, kad vyksta dvi dienas ir reikalauja didelės ištvermės ir patikimos technikos. Principas panašus kaip ralio. Pati trasa eina miškais, pelkėmis ir panašiomis vietomis, kuriomis šiaip net nešautų į galvą važiuoti. Trasa būna pažymėta specialiais sutartiniais ženklais, jos ilgis 50-70 kilometrų. Priklausomai nuo taisyklų, reikia trasą įveikti du arba tris kartus per dieną. Taigi susidaro apie du šimtus kilometrų visiška bekele. Svarbu laiku pasiekti kontrolės punktus, kur pažymimas laikas, kad negauti baudos minučių, ir kuo greičiau įveikti greičio ruožus, kurie gali būti pelkės, motokroso trasa ar specialūs ekstremalūs testai, kur būna padarytos kliūtys, ir sportininkai turi demonstruoti gerą motociklo valdymą.
Giedrius važiuoja motociklu senai, bet varžybose pradėjo dalyvauti nuo praeitų metų. Deja, po poros varžybų senas nepatikimas motociklas sugedo ir teko mąstyti ką daryti toliau. Kadangi šiame sporte tenka ir klampoti pelkėmis ir važiuoti per aštrius akmenis ir ne kartą griūti, sudėtinga nusipirkti patikimą naudotą enduro ar motokroso motociklą. Taigi motociklą pirko naują – „KTM 500exc“.
Sudėtinga ir treniruotis, nes Jurbarke nėra nei vienos motokroso trasos, yra keli karjerai, bet atidirbinėti technikai jie netinkami. Dėl to visą sezoną laikė motociklą ir treniravosi Rokiškyje, iš kur ir kilęs Giedrius. Ten prie pat miesto yra net dvi motokroso trasos. Dalyvavo varžybose individualiai, be rėmėjų, taigi pasakoti apie motociklo kainą nėra prasmės, jei vien specialūs batai, kurie saugo kojas, kad nelūžtų užvirtus motociklui kainuoja nuo 400 eurų. Taip pat profesionalus šalmas, stuburo, kaklo, kelių, juosmens apsaugos… Apie neoriginalius net negalima galvoti, apsaugos turi būti tik naujos ir profesionalios. Sezoną pradėjo dėvėtomis apsaugomis, pirktomis iš Latvijos sportininko, bet įpusėjus sezonui po vieno griuvimo sutrūko šalmas iš anglies pluošto ir visą „ekipuotę“ nusprendė pakeisti. Taigi nutikus traumai sezonas gali būti baigtas ilgam, be to trasoje važiuoji skirtoje profesionalams, o kai esi pradedantysis, griūni gerokai dažniau.
Pasibaigus sezonui ilsėtis nėra kada, reikia stiprinti fizinę formą, ruoštis naujam sezonui. Nuo pavasario prasidės varžybos ir vėl visas sezonas iš naujo. Kitą sezoną prisijungti pakvietė Tauragės motokroso klubas. Tauragėje nesenai atidaryta motokroso trasa, o klubas užima gana aukštą vietą komandų reitinge Lietuvoje. Norintys užsiimti sportu ir besidomintys motociklais, būtinai turėtų atvykti pažiūrėti varžybų, pajusti visur sklandantį adrenaliną, pamayti kaip sportininkai įvaldę techiką ir nebijoti pabandyti sudalyvauti patys.
Norintys sekti varžybas, grafiką ras puslapyje
Taip pat ieškomi rėmėjai, nors Lietuvoje nėra palanki sporto rėmimo sistema, bet reklama garantuota. Firmų pavadinimai ir pavardės bus atspausdintos ant aprangos ir motociklo, taigi jus pastebės ne tik Lietuvoje bet ir užsienio šalyse.
„Šviesos“ inform.
























nu saunuolis:) taip ir toliau. va kuo reik garsint jurbarko krasta ir lt o ne nusikaltimais.:)