Elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai – tai autopramonės atsakas į augančius aplinkosaugos reikalavimus ir iškastinio kuro kainų pokyčius. Automobilių gamintojai daug investuoja į naujų sprendimų kūrimą ir testavimą, tačiau naujo automobilio besidairančiam vairuotojui nuo to susigaudyti nėra lengviau – reikia įvertinti ir automobilio savybes, ir asmeninius poreikius. Dėl to šiame straipsnyje lyginamuoju aspektu apžvelgsime, kuo iš esmės skiriasi elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai.
Elektromobiliai ar hibridiniai automobiliai važiuoja smagiau?
Nors smagus vairavimas yra labai subjektyvi sąvoka, ji dažniausiai siejama su greitu pajudėjimu iš vietos, greitėjimu ir galimybe dinamiškai manevruoti miesto gatvėmis. Šiuo atžvilgiu laimi elektros variklis, kurio sukimo momentas leidžia įsibėgėti greičiau, o tai reiškia, kad hibridiniai automobiliai (vidaus degimo ir elektros variklių derinys) nėra tokie staigūs. Tačiau čia kalbame apie bendrąjį atvejį, žinoma, lyginant du konkrečius automobilius vadinamasis hibridas gali ir nurungti elektromobilį.
Vis dėlto vertinti automobilį tik pagal įsibėgėjimą – trumparegiška. O universalumu laimi hibridiniai automobiliai, kurie pritaikyti įvairioms sąlygoms ir aprūpinti įvairiausiais mechanizmais. Jais galima važinėti vairuojant įvairiu stiliumi, o taip pat priklausomai nuo vietovės bei reljefo. Maža to, pasikeitus vairavimo sąlygoms, keičiasi ir veikimo režimas, tai padeda sumažinti energijos sąnaudas.
Kas taupesnis: elektromobilis ar hibridas?
Palyginti su naujomis technologijomis, vidaus degimo varikliai lieka užnugaryje, tačiau kokius rezultatus ekonomijos srityje parodo hibridiniai automobiliai? Dėl skirtingų variklių (o tai reiškia ir skirtingo „kuro“) derinio hibridiniai automobiliai yra taupesni už automobilius su vidaus degimo varikliais. Tai reiškia, kad su tuo pačiu energijos kiekiu jie gali įveikti daugiau kilometrų, tačiau elektromobiliai jų įveikia dar daugiau.
Žinoma, negalima pamiršti, kad energijos sąnaudas lemia ir vairavimo stilius, vietovė, reljefas ir kt. Vadinamasis agesyvus, sportinio stiliaus vairavimas, kai dažniau stabdoma ir įsibėgėjama, pareikalaus daugiau energijos. Taip pat daugiau energijos prireiks ir vairuojant mieste, tad į tai reikėtų atsižvelgti – elektromobiliai taupesni miesto sąlygomis, tačiau užmiestyje, kai reikia įveikti ilgesnius atstumus „laimės“ hibridiniai automobiliai.
Automobilių poveikis aplinkai
Tiek hibridiniai automobiliai, tiek ir varomi elektra padeda mažinti neigiamą transporto poveikį aplinkai, tad jau savaime yra sveikintinas pasirinkimas. O jei palygintume juos tarpusavyje? Hibridai dėl vidaus degimo variklio, kuris dažnai varomas benzinu, į aplinką išskiria tam tikrą CO2 kiekį. Taigi, elektromobiliai yra tarsi mažiau taršūs.
Visgi negalima pamiršti apie elektromobiliams naudojamų akumuliatorių tvarumą – jų gamybai naudojami įvairūs metalai, kurie taip pat teršia aplinką. Technologija sparčiai tobulėja, tačiau atliekų kiekiai ir perdirbimas vis dar verčia autopramonės inžinierius sukti galvas.