Dauguma vairuotojų linkę drąsiai vertinti kitų eismo dalyvių įgūdžius ar vairavimo kokybę, tačiau kai kurie žmonės apie kitų sugebėjimus gali kritiškai nuspręsti ir vos pamatę automobilį. Didžiausios šalies ne gyvybės draudimo bendrovės „Lietuvos draudimo” užsakymu atliktas tyrimas rodo, kad 17 proc. šalies vairuotojų susierzina vos pamatę klevo lapo ženklu pažymėtus automobilius.
Pasak „Lietuvos draudimo” pykčio keliuose valdymo konsultantės Eglės Masalskienės, šis susierzinimas yra suprantamas, bet nenaudingas patiems vairuotojams.
„Pamatę klevo lapo ženklą kai kurie žmonės iš karto galvoja, kad už vairo sėdintis mažiau patyręs vairuotojas darys daugiau klaidų, sukels pavojingas avarines situacijas ar vairuos labai lėtai. Dėl to kai kurie vairuotojai iš karto susierzina ir nori kuo greičiau aplenkti „šviežiai iškeptą” eismo naujoką. Tačiau priimdami tokius staigius sprendimus pikti vairuotojai neretai viršija greitį, vėliau staigiai ir pavojingai stabdo, sukelia avarines situacijas – dėl kelių sutaupytų sekundžių jie rizikuoja savo ir kitų eismo dalyvių saugumu, tad teisti kitus vairuotojus ne visada gali būti naudinga”, – sakė „Lietuvos draudimo” pykčio keliuose valdymo konsultantė psichologė E. Masalskienė.
Pasak E. Masalskienės, manydami, kad kiti eismo dalyviai prastai vairuoja, iš karto mažiau jais pasitikime – taip pamažu kelyje galime prarasti ramybės ir saugumo jausmą. „Susierzinę mes taip pat mažiau dėmesio kreipiame į savo veiksmus, galime būti mažiau susikaupę bei jautrūs aplinkai, nepastebėti įvairių kliūčių ar laiku nesureaguoti į potencialias avarines situacijas”, – pasakojo E. Masalskienė.
„Lietuvos draudimo” užsakymu atlikto tyrimo duomenys taip pat rodo, kad gyventojai panašiai nepakantūs klevo lapo ženklą turintiems vairuotojams Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Tačiau rajonų centrų gyventojai yra nepakantesni nei didmiesčių – pamatęs klevo lapo ženklą ant automobilių susierzina kas penktas (22 proc.) rajono centro vairuotojas.
Gyventojų nuomonės tyrimą dėl elgesio kultūros ir patiriamų neigiamų emocijų vairuojant „Lietuvos draudimo” užsakymu sausio mėn. atliko tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai”.
Siekdama mažinti pykčio lygį šalies keliuose, didinti saugumą, komfortą ir malonumą vairuoti, pirmaujanti šalies ne gyvybės draudimo kompanija „Lietuvos draudimas” įgyvendina projektą „Nulis pykčio”. Anksčiau atliktas vairuotojų tyrimas parodė, kad 95 proc. Lietuvos vairuotojų yra susidūrę su pykčiu keliuose ir bent kartais patiria neigiamų emocijų, o 61 proc. vairuotojų vienaip ar kitaip sureaguoja į kitų vairuotojų demonstruojamą pyktį. „Nulis pykčio” projektą palaiko Susisiekimo ministerija bei Lietuvos automobilių kelių direkcija.
„Lietuvos draudimas” yra didžiausia ne gyvybės draudimo bendrovė, savo paslaugas teikia pusei milijono privačių ir verslo klientų ir per metus atlygina klientams žalų už beveik 60 mln. eurų. Bendrovėje dirba daugiau nei 1100 darbuotojų. „Lietuvos draudimas” tris kartus iš eilės pelnė „Geriausio darbdavio” apdovanojimą, taip pat pripažintas geriausiu Vidurio ir Rytų Europos darbdaviu 2013 metais.
ELTA ir „Šviesos” inf.