Darbas vairuotojams Europoje – viena stabiliausių profesijų logistikos grandinėje. Visgi, atlyginimų skirtumai tarp Rytų ir Vakarų Europos, skirtingų maršrutų ir darbo sąlygų dažnai sukelia daugiau klausimų nei atsakymų.
Rytų Europos atlyginimai
Rytų Europoje, tokiose šalyse kaip Lietuva, Lenkija ar Rumunija, bazinis vilkiko vairuotojo atlyginimas dažniausiai siekia nuo 900 iki 1500 eurų į rankas. Tai pradinė suma, kurią vairuotojai gauna už savo darbą.
Tačiau didžioji dalis pajamų – dienpinigiai. Jie tarptautiniuose maršrutuose dažniausiai svyruoja nuo 50 iki 70 eurų už dieną. Jei vairuotojas kelyje praleidžia apie 22 dienas per mėnesį – vien tik dienpinigiais gali gauti papildomai 1100–1500 eurų. Bendra mėnesinė suma dažnai siekia 2000–2500 eurų, o kai kuriais atvejais gali būti dar didesnė.
Šis modelis leidžia Rytų Europos vairuotojams konkuruoti su Vakarų kolegomis, tačiau iškelia kitų klausimų. Dienpinigiai neprisideda prie socialinių garantijų ar pensijos kaupimo, todėl ilgalaikėje perspektyvoje gali būti mažiau palankūs.
Vakarų Europos atlyginimai
Vakarų Europoje atlyginimai yra aukštesni, tačiau dienpinigių sistema kitokia. Vokietijoje, Prancūzijoje, Nyderlanduose bazinis vilkiko vairuotojo atlyginimas prasideda nuo 2200 eurų į rankas ir gali siekti iki 3500 eurų. Šiose šalyse dienpinigiai dažniausiai jau įskaičiuojami į bendrą atlyginimą, o socialinės garantijos, pensijų kaupimas ir kitos naudos yra aiškiai apibrėžtos.
Skandinavijos šalys, tokios kaip Norvegija ar Švedija, siūlo dar aukštesnius atlyginimus. Čia patyrę vairuotojai gali uždirbti net iki 4000 eurų per mėnesį, ypač jei gabenami specializuoti kroviniai ar dirbama sudėtingesnėmis sąlygomis.
Kas lemia uždarbį?
Atlyginimas priklauso ne tik nuo šalies, bet ir nuo darbo specifikos. Tolimieji reisai visada apmokami geriau nei vietiniai maršrutai, nes vairuotojai daugiau laiko praleidžia kelyje, toliau nuo namų. Be to, krovinio tipas daro didelę įtaką. Pavyzdžiui, pavojingų medžiagų (ADR) pervežimas ar šaldytų produktų gabenimas reikalauja papildomų žinių ir atsakomybės, todėl už tai mokama daugiau.
Vairuotojų trūkumas kelia atlyginimus
Europos transporto sektoriuje trūksta apie 400 000 profesionalių vairuotojų ir šis skaičius vis auga. Jaunesnių specialistų į logistikos sektorių ateina mažiau, o darbo pobūdis dažnai laikomas sudėtingu. Tai verčia įmones kelti atlyginimus, siūlyti geresnes darbo sąlygas ir investuoti į darbuotojų gerovę.
Per pastaruosius penkerius metus vilkiko vairuotojų atlyginimai Europoje augo apie 15–20 %, o kai kuriose šalyse – dar daugiau. Ši tendencija rodo, kad krovinių gabenimas išlieka svarbi ekonomikos šaka, kurioje darbuotojų poreikis ne tik neslūgsta, bet ir stiprėja.
Kur „хитрые” fūristai, komentarų kažko dar nėra? Girtekos asai dar tik vodką ant spalnyko sugulę ima. Manvestos „блатные” tyli?