Antradienį buvo fiksuojami masiniai interneto svetainių nesklandumai – sutriko dalies Lietuvos ir užsienio naujienų portalų, agentūrų, kitų svetainių veikla. Nacionalinis krizių valdymo centras praneša, kad minėtų svetainių veiklos sutrikimai nesusiję su kibernetine ataka, o įtariama interneto veikimo trikdžių priežastis – „Cloudflare“ paslaugų sutrikimas.
Įmonės puslapyje teigiama, kad „Cloudflare“ žino apie problemą, kuri turi įtakos daugeliui klientų, ir ją tiria.
Remiantis naujausia įmonės pateikta informacija, svetainės atsigauna, tačiau klientai gali ir toliau pastebėti didesnį nei įprastai trikdžių skaičių, nes tęsiami taisymo darbai.
„Stengiamės išsiaiškinti visą problemos mastą ir ją išspręsti. Netrukus pateiksime daugiau informacijos“, – anksčiau skelbė „Cloudflare“.
Kas yra „Cloudflare“?
„Cloudflare“ padeda sumažinti tinklalapiams tenkantį užklausų krūvį ir atlieka itin svarbų, nors ir mažai žinomą, vaidmenį užtikrinant pasaulinę prieigą prie interneto.
„Daugelis naudoja „Cloudflare“ sprendimą internetinių puslapių apsaugai nuo įvairių kibernetinių atakų. (…) Taip pat „Cloudflare“ naudojamas kaip greitesnio puslapio krovimo sprendimas, kuris, pavyzdžiui, padaro portalo kopijas ir patalpina aplink pasaulį kituose serveriuose“, – LRT.lt sakė „Baltimax“ kibernetinio saugumo inžinierius Lukas Apynis.

„Cloudflare“ | „Shutterstock“ nuotr.
Anot jo, naujausiais duomenimis, maždaug 19 proc. pasaulio naudoja šį sprendimą savo sistemoms apsaugoti.
L. Apynis teigia, kad tokio masto „Cloudflare“ sutrikimai yra itin reti.
„Kadangi visas interneto srautas eina per jų serverius, kad būtų apsaugotas ryšys nuo kibernetinių atakų, kai pas juos kyla techninių problemų, kas šiaip vyksta labai retai, bet įvyko, nebeveikia internetiniai puslapiai.“
Auga incidentų dažnis
Specialistas sutinka, kad internetinių incidentų dažnis pastaruoju metu yra padidėjęs. Paskutinis jų, sutrikdęs daugiau nei 500 interneto svetainių ir programėlių veiklą, įvyko dar šių metų spalį.
„Tai buvo „Amazon“ duomenų centrai, dabar „Cloudflare“ (…) Tačiau jų [incidentų] negalima susieti, nes jie skirtingi – „Cloudflare“ turi savo serverius, o „Amazon Web Services“ savo.“

Kompiuteris | J. Stacevičiaus / LRT nuotr.
LRT.lt primena, kad 2024 m. liepą taip pat buvo įvykęs milžiniškas incidentas, susiję su kibernetinio saugumo bendrovės „CrowdStrike“ programinės įrangos atnaujinimu.
Nors bendrovei prireikė tik 78 minučių, kad nustatytų problemą ir pradėtų diegti pataisą, gedimo poveikis truko kur kas ilgiau. Gedimas paveikė 8,5 milijono „Microsoft Windows“ įrenginių, o dabar bendrovė yra paduota į teismą savo pačios akcininkų ir „Delta Airlines“.
Jungtinėje Karalystėje dėl „CrowdStrike“ gedimo šeimos gydytojai negalėjo prisijungti prie sistemų, kuriose tvarkomi susitikimai, peržiūrimi pacientų įrašai ar net siunčiami receptai vaistinėms.
Buvo atidėta arba atšaukta tūkstančiai skrydžių visame pasaulyje.

























lietuviskai ,,svetaine,, o ne portal