Su kalendorinės žiemos pradžia vairuotojams Lietuvoje įsigalioja keletas naujų Kelių eismo taisyklių (KET). Tarp svarbiausių naujovių – nurodymas laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, draudimas palikti automobilius intensyvesnio eismo keliuose, taip pat įtraukiami nauji kelio ženklai.
Kliūties apvažiavimas ir ištisinės linijos kirtimas
Iki šiol KET buvo nurodyta, kad jeigu važiuojamoji dalis horizontaliojo ženklinimo linijomis ir (arba) kelio ženklais suskirstyta į eismo juostas, transporto priemonės turi važiuoti šiomis juostomis.
Užvažiuoti ant brūkšninių horizontaliojo ženklinimo linijų leidžiama tik persirikiuojant į kitą eismo juostą, kirsti ištisines horizontaliojo ženklinimo linijas leidžiama tik KET 3 priede nurodytais atvejais. Jeigu yra ištisinė horizontaliojo ženklinimo linija (vienguba ar dviguba), skirianti priešingų krypčių eismo juostas, vairuotojas privalo važiuoti dešiniau nuo jos.
Eismas / D. Umbraso / LRT nuotr.
Nuo gruodžio 1 d. KET 117 punktas papildomas išimtimis, kokiais atvejais transporto priemonės gali kirsti ištisinę liniją.
„Ištisines horizontaliojo ženklinimo linijas ir nukreipimo saleles taip pat leidžiama kirsti išskirtiniu atveju, kai tęsti važiavimo nekeičiant eismo juostos neįmanoma dėl stacionarios kliūties važiuojamojoje dalyje (nuvirtęs medis, įvykęs eismo įvykis, priverstinai sustojusi ar neleistinoje vietoje stovinti transporto priemonė ar kiti stacionarūs objektai, dėl kurių eismas neįmanomas), jeigu tai daryti saugu ir nekliudoma kitiems eismo dalyviams“, – nurodoma Susisiekimo ministerijos pakeitimuose.
Eismas / V. Raupelio / LRT nuotr.
Saugus lenkimas ir kiti ribojimai
Nuo gruodžio šoninio lenkimo atstumas apvažiuojant arba lenkiant dviratininkus, motorinių dviračių ir elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojus bei pėsčiuosius iš rekomendacinio tampa privalomas. Važiuojant ne didesniu kaip 50 km/h greičiu bus privaloma palikti ne mažesnį kaip 1 metro šoninį atstumą, o greičiau – ne mažiau kaip 1,5 m.
Sugriežtinami reikalavimai ir dėl automobilių ir jų priekabų palikimo. Šiuo atveju papildytas 150 KET punktas nauju papunkčiu, kad sustoti ir stovėti draudžiama „kelio iš dviejų ir daugiau eismo juostų viena važiavimo kryptimi ruože, kuriame nustatytas važiavimo greitis didesnis kaip 50 km/h, išskyrus specialiai stovėti skirtas vietas, pažymėtas atitinkamais kelio ženklais ir (ar) horizontaliuoju ženklinimu, arba sustojimą maršrutiniam transportui skirtose stotelėse ar kelkraštyje“.
Eismas / V. Raupelio / LRT nuotr.
Atsižvelgiant į pasitaikančius atvejus, kai daugiabučių namų kiemuose statomos krovininių automobilių priekabos ir tai sukelia nepatogumų šių namų gyventojams, papildytas KET 176.3 papunktis atitinkamu draudimu, kad gyvenamojoje zonoje (tuo pačiu ir daugiabučių gyvenamųjų namų kiemuose) draudžiama palikti stovėti ne tik didesnius kaip 3,5 t didžiausiosios leidžiamosios masės krovininius automobilius, bet ir didesnes kaip 3,5 t didžiausiosios leidžiamosios masės priekabas.
Nauji kelio ženklai
Pakeitimuose į KET įtraukiami ir nauji kelio ženklai. Ženklas „Mažos taršos zona“ žymės savivaldybės tarybos nustatytą miesto teritoriją, kurioje ribojamas arba visiškai draudžiamas visų motorinių transporto priemonių, išskyrus netaršias transporto priemones, eismas.
Naujas kelio ženklas / Ekrano nuotr.
Siekiant aiškiau informuoti eismo dalyvius, taisyklėse apibrėžiama, kokius pažeidimus fiksuoja stacionarieji matuokliai, paženklinti ženklais „Automatinė eismo kontrolė“. Naujo tipo kelio ženklas su pavaizduota fotokamera žymės matuoklius, fiksuojančius nustatyto greičio taisyklių pažeidimus, o seno tipo ženklas fiksuos ne greitį, o kitus taisyklių pažeidimus.
Naujas kelio ženklas / Ekrano nuotr.