Į darbą Jurbarke – pėsčiomis, dviračiu arba pakeleivingais automobiliais. Su tokia realybe praėjusią savaitę susidūrė į darbus rajono centre kasdien važinėjantys Viešvilės ir Smalininkų gyventojai. Sunki padėtis susiklostė UAB „Jurbarko mažieji autobusai“ nusprendus atsisakyti maršruto Jurbarkas-Žukai-Jurbarkas.
Į redakciją kreipęsi smalininkiečiai ir viešviliškiai guodėsi, kad tai buvo vienintelis autobusas, kuriuo į Jurbarką jie galėjo atvažiuoti keletą minučių po pusės aštuonių. Toks laikas buvo labai patogus – žmonės neskubėdami spėjo nueiti į darbovietes.
Tačiau bendrovė maršrutą panaikino, o jos mikroautobusas išriedėjo kita kryptimi – iš Jurbarko į Šakių r. esantį Sudargą ir atgal. Todėl Smalininkų ir Viešvilės gyventojams, kurie nevairuoja savo automobilių, beliko prašytis į mokinius prieš pat aštuonias į Jurbarką atvežantį autobusą.
„Šitame autobuse bilietas kainuoja brangiau, tačiau bėda ne čia. Bėda, kad jis nevažiuoja nei savaitgaliais, nei per mokinių atostogas. Kaip reikės tuomet nuvažiuoti iki Jurbarko – neįsivaizduoju. Daug žmonių neturi savo automobilių, nevairuoja“, – redakcijai guodėsi dukart per savaitę rytais Jurbarką turinti pasiekti moteris.
Pasirinkimo žmonės turi nedaug. Ypač tiem, kurie į darbus važiuoja kasdien. Per Viešvilę ir Smalininkus į Jurbarką rytais važiuoja du autobusai. Pirmasis jų Viešvilėje būna 5.38 val., o Jurbarke – 6 val. Antrasis iš Viešvilės išvyksta 9.10 val. ir Jurbarke būna po pusvalandžio.
UAB „Jurbarko mažieji autobusai“ direktorė Meda Alksnienė tikina, kad atsisakyti maršruto bendrovė buvo priversta, nes šis esą buvo nuostolingas.
„Iš Jurbarko į Žukus niekas nevažiuoja. Todėl beveik penkiasdešimt kilometrų iki jų būdavo tušti, iš esmės – be keleivių. Į Jurbarką irgi važiuodavo vos keletas žmonių. O tokių reisų per dieną buvo trys. Todėl nusprendėme maršrutą naikinti ir vežti keleivius į Sudargą“, – sakė verslininkė.
Tačiau su M. Alksniene nesutinka laikraščio skaitytoja. Moteris tikina, kad bent jau rytais mikroautobusai būdavo pilnutėliai, o bėda gali būti visai kita. Esą bilietus kartais gaudavo retas keleivis, todėl kalbėti reikia apie vairuotojų sąžiningumą, o ne apie nuostolingą maršrutą.
„Tikrai važiuodavo daug žmonių, tik dažnai negaudavome bilietų. Jei jie skaičiuoja pagal parduotus bilietus, tai tada gal ir atrodo, kad mažai važiuodavo. Tačiau tokia statistika smarkiai prasilenkia su realybe“, – svarstė moteris.
Užtikrinti vietinį keleivių susisiekimą – savivaldybės prievolė. Pasak Jurbarko r. savivaldybės administracijos direktorės Vidos Rekešienės, į savivaldybę gyventojai dėl panaikinto maršruto dar nesikreipė. Tačiau, jei toks kreipimasis bus, Transporto koordinavimo komisija svarstys, kaip išspręsti bėdą.
„Galimi įvairūs variantai, tačiau racionaliausias greičiausiai būtų toks, kad tas autobusas, kuris dabar veža moksleivius, važiuotų ir savaitgaliais, ir per moksleivių atostogas. Bet pirmiausia turime sulaukti pačių gyventojų prašymo ir išsiaiškinti, kad toks sprendimas – būtinybė“, – sakė V. Rekešienė.
Viešvilės seniūnas Valentinas Kucinas tikina, kad kol kas į jį dėl panaikinto maršruto nesikreipė nė vienas gyventojas. „Jei bus poreikis, tai tikrai iškart paruošime raštą savivaldybei. Manau, kad pabandysime padaryti apklausą, gal per socialinius tinklus ar kitaip. Problemą tikrai bandysime išspręsti“, – sakė V. Kucinas.
Seniūnas ragino viešviliečius netylėti ir drąsiai išsakyti savo nuomonę, įvardyti problemas. Esą tik tuomet seniūnija galės savo jėgomis arba tarpininkaujant savivaldybei spręsti problemas.
Lukas PILECKAS