Vos paskelbus karantiną Jurbarko r. savivaldybėje imta telkti įstaigas ir gyventojus padėti savimi negalinčiais pasirūpinti žmonėmis. Bene nuo pirmųjų dienų pagalbos reikalingais gyventojais rūpinosi socialines paslaugas teikiančios įstaigos, padėti siūlėsi savanoriai. Karantinui tęsiantis pagalba imta teikti koordinuotai ir kryptingai.
Darbas keičiasi
Karantinas įpareigojo apriboti kasdienius įpročius – rečiau lankytis parduotuvėse, dirbti nuotoliniu būdu, rizikos grupių žmonėms rekomenduota iš namų nekelti kojos, atsirado asmenų, kurie turėjo izoliuotis. Išaugo socialinės pagalbos poreikis.
Šios pagalbos savivaldybėje koordinatore paskirta VšĮ „Jurbarko socialinės paslaugos“ direktorė Audronė Balčiūnienė.
„Pirmąją karantino savaitę vertėmis savo jėgomis – toliau teikėme mūsų įstaigos siūlomas paslaugas, kurios buvo leidžiamos, taip pat atsirado būtinosios pagalbos poreikis.
Mūsų darbuotojai labai intensyviai ir geranoriškai ėmė teikti pagalbą. Pirmąją savaitę sulaukėme keliolikos pagalbos prašymų ne iš mūsų įstaigos klientų“, – sako A. Balčiūnienė.
Organizuoti būtinosios pagalbos teikimą paskirta socialinė darbuotoja Aistė Rimkevičiūtė.
Pasak A. Balčiūnienės, per karantiną įstaiga nebegali teikti kai kurių paslaugų: nutrauktos skalbimo ir dušo paslaugos, gyventojai nepriimami į nakvynės namus, nes jie skirti izoliuotis turintiems asmenims, neveikia dienos centras, neišduodama kompensacinė technika, nevertinami socialiniai gebėjimai.