Vasario paskutinį savaitgalį Vilniaus „Litexpo” parodų rūmuose surengtoje tradicinėje sporto ir laisvalaikio parodoje „Vivattur 2010″ skambėjo ir Jurbarko vardas. Šįkart į mūsų kraštą parodos lankytojų dėmesį atkreipė ne tik Turizmo informacijos centro darbuotojų dalijami leidiniai ir savo paslaugas pristatantys kaimo turizmo sodybų šeimininkai, bet ir įspūdingas stendas su didžiule Nemuno vingio nuotrauka ir Raudonės pilies vaizdu.
Tris dienas prie šio įspūdingo stendo šeimininkavo mūsų kraštą pristatantys žmonės – Jurbarko turizmo informacijos centro darbuotojai, kultūros centro folkloro ansamblio „Imsrė” dainininkės, kaimo turizmo sodybų, stovyklaviečių šeimininkai, turizmo paslaugų teikėjai. Pasidžiaugti gražiu Jurbarko krašto stendu ir specialiai parengta programa atvyko ir savivaldybės delegacija. Parodos lankytojus jurbarkiečiai vaišino gardžiausiais mūsų krašto patiekalais. Kaimo turizmo sodybos „Jurodis” savininkė Kristina Vančienė siūlė paragauti kastinio su namine duona, skirsnemunietis Ovidijus Jasinskas skirtingų rūšių medų siūlė užgerti midumi, dailios „dvaro panelės” svečius vaišino S. Balsevičiaus kaimo turizmo sodybos šeimininkės iškepta egle ir Irenos Kaminskienės keptais sausainiais.
Jurbarko turizmo informacijos centro direktorė Vidmanta Marcinkevičienė patvirtino, kad šiemet parodai ruoštasi ypač atsakingai. Pirmiausia dėl to, kad nuspręsta prisistatyti atskirai nuo kitų Tauragės apskrities savivaldybių. Tokia strategija pasitvirtino – įspūdingas 24 kv. m stendas su Nemuno vaizdu iš tolo traukė parodos lankytojų dėmesį, o prie jo vykęs šurmulys sudomindavo žmones, priversdavo juos sustoti ir pasiklausyti, kuo gi įdomus mūsų kraštas.
„Šiemet nutarėme, kad neverta vėl ir vėl pasakoti apie istorinius kultūros paveldo objektus, nes visi, kas domisi istorija, apie juos jau žino. Parodos lankytojams nusprendėme pristatyti pagal Nemuną einančius svarbiausius turistinius maršrutus ir parodyti, koks aktyvus kultūrinis gyvenimas verda mūsų krašte, kokie svetingi čia gyvena žmonės ir kaip smagiai čia galima praleisti laiką”, – tikino Jurbarko turizmo informacijos centro direktorė.
Parodos lankytojams pirmą kartą buvo pasakojama apie pramogas, kurių jie gali rasti Nemuno krašte, atkreiptas dėmesys į kulinarinio paveldo maršrutą bei tradicinius mūsų krašto patiekalus, kuriais svečius vaišina kaimo turizmo sodybų šeimininkai.
Pasak V. Marcinkevičienės, jau pernai buvo pastebėta, kaip Panemunės pilį apžiūrėję vaikai iš didžiųjų Lietuvos miestų nori pajodinėti žirgais, kokį susidomėjimą kelia O. Kaspučio rengiamas plaukiojimas kateriu, pramogos O. Janavičiaus žirgyne Smalininkuose. Parodos lankytojai daug klausinėjo apie nakvynę Jurbarko krašte, čia veikiančias kavines ir užkandines, tradicinius renginius ir pramogas. Ypač žmones domino vandens turizmas, Nemuno prieplaukos, galimybė pamatyti Jurbarko kraštą plaukiant laivu į Nidą.
„Supratome, kad vandens turizmas į Jurbarko kraštą atviliotų daugybę Lietuvos žmonių. Jų noras – mums įsakymas, turėsime dirbti šia linkme ir stengtis, kad norinčiųjų plaukti Nemunu svajonės kuo greičiau išsipildytų. Nors tą padaryti nelengva, turime keletą sumanymų”, – tikino V. Marcinkevičienė.
„Litexpo” parodų centre Jurbarko turizmo informacijos centro darbuotojai dalijo į mūsų kraštą užsukti kviečiančius leidinius – pernai išleistas knygeles „Pilys ir dvarai” bei „Tradiciniai renginiai”, atvirukus su informacija apie kaimo turizmo sodybas, kulinarinio paveldo maršrutą.
Pasak V. Marcinkevičienės, paroda „Vivattur” svarbi visiems, norintiems, kad žmonės sužinotų apie galimybę praleisti laisvalaikį ar atostogas mūsų krašte. Tačiau parodoje apibendrinamas pernai atliktas darbas ir dedami pamatai šiam turizmo sezonui – čia semiamasi idėjų, gimsta svarbūs kontaktai, gaunamas supratimas apie turizmo plėtrą ir galimybes. Dėl to daugelis turizmo paslaugų organizatorių prisistatymui parodoje pinigų negaili.
Jurbarko turizmo informacijos centrui pernai iš rajono biudžeto buvo skirta 35 tūkst. Lt, tačiau pasiruošimas parodai ir leidiniai realiai kainavo kur kas pigiau. „Litexpo” parodų centrui už vietą stendui įrengti centras sumokėjo 6 tūkst. Lt, tačiau pusę lėšų grąžino Valstybinis turizmo departamentas. Visi, kas apsilankė parodoje, džiaugėsi, kad šiemet parodos lankytojai atkreipė dėmesį į Jurbarką, o mūsų krašto pristatymas buvo ryškus ir išradingas.
Daiva BARTKIENĖ