Paskutinį vasario savaitgalį Vilniaus „Litexpo” parodų centre vyko tradicinė jau 17-oji tarptautinė turizmo, sporto ir laisvalaikio paroda „Vivattur 2011”. Deja, bendrajame Turizmo departamento stende rajoną pristatęs Jurbarko turizmo informacijos centras nesužibėjo nei pasirodymo originalumu, nei informacijos leidinių gausa.
Iš parodos grįžę jurbarkiečiai stebėjosi, kad šiemet Jurbarkas neturėjo savo stendo, o prie mažučio apytuščio statelio, už kurio glaudėsi pora merginų, per žmonių gausą sunku buvo net prieiti. „Gal turizmas mums jau nebe prioritetas?” – stebėjosi ūkininkas, besispecializuojantis turizmo paslaugų versle.
Jurbarko turizmo informacijos centro direktorė Vidmantė Marcinkevičienė sutiko, kad išskirtinės ekspozicijos, kokias ankstesniais metais parodoje „Vivattur” rengdavo Jurbarko rajonas, šiemet nebuvo.
„Jei ne Turizmo departamentas, pasiūlęs glaustis prie jų stendo, daugelis rajonų Turizmo informacijos centrų parodoje gal išvis nebūtų dalyvavę”, – sakė V. Marcinkevičienė.
Direktorė tikino, kad dalyvavimo parodoje galimybes aptarė su rajono vadovais, kolektyviai buvo nuspręsta priimti Turizmo depratamento pasiūlymą. Pasak V. Marcinkevičienės, šįkart nugalėjo taupumas: pasirinktas variantas atsiėjo vos 2 tūkst. Lt, o atskiro Jurbarko stendo įrengimas „Litexpo” parodų rūmuose rajonui būtų kainavęs ne mažiau kaip 20 tūkst. Lt.
V. Marcinkevičienė tvirtino, kad finansinės galimybės apribojo ne tik jurbarkiečių norus. Parodoje buvo pastebimai mažiau stendų, parodai trūko reklamos, dėl to ir lankytojų nebuvo tiek daug kaip anksčiau.
Turizmo informacijos centro direktorė įsitikinusi, kad net ir nedaug sumokėjus parodoje buvo išnaudotos visos galimybės pristatyti išskirtines mūsų rajono vietas ir svarbiausius turistinius maršrutus. Tačiau V. Marcinkevičienė pripažino, kad šįkart ir leidinių į parodą nusivežta minimaliai.
„Pernai išleidome naują knygelę „Jurbarko rajonas”, tačiau visiems iš eilės jos tikrai nedalijome – brangu”, – tikino direktorė.
V. Marcinkevičienė džiaugėsi tik tuo, kad šiemet pirmą kartą Jurbarko rajoną parodoje pristatė ne Turizmo informacijos centro darbuotojai, o talkininkai ir bendradarbiai. Stende dirbo raudonomis skarelėmis su Jurbarko herbu pasipuošusios Turizmo informacijos centre praktiką atliekančios studentės Sandra Klapatauskaitė, Gustė Baužytė bei gidų kursų klausytoja Aurelija Miliauskaitė. Merginoms, pasak direktorės, tai buvo neįkainojama patirtis, o centrui – didžiulė parama.
Kol studentės stende bendravo su parodos lankytojais ir pasakojo apie mūsų rajoną, direktorė turėjo laiko pasidomėti kitų informacijos centrų veiklos naujovėmis ir užmegzti bendradarbiavimui labai svarbius kontaktus.
Parodos dienomis Jurbarko informacijos centras pasirašė seniai aptartą bendradarbiavimo sutartį su kelionių agentūra „Kiveda”. Šios agentūros darbuotojai veda užsiėmimus Turizmo informacijos centre vykstančiuose gidų kursuose.
„Kiveda” pardavinėja populiarias ir nebrangias keliones į Baltarusiją ir kitas artimas šalis – manome, kad šios kelionės sudomins ir jurbarkiečius”, – tikino V. Marcinkevičienė.
Sutartis su kelionių agentūra turėtų padėti išpopuliarinti ir vandens turizmą. Numatyta rengti savaitės poilsines keliones į Nidą Nemunu.
Daiva BARTKIENĖ