Mados ir stiliaus tendencijos nuolat keičiasi. Nors daugiausiai dėmesio visada sulaukia drabužių mada, tačiau tendencijos ir pokyčiai neaplenkia ir galingos parfumerijos industrijos. Laikui bėgant, keičiantis laikmečiui, kinta ir kvapai, kuriuos matome supiltus į buteliukus, išdėliotus parduotuvių lentynose. Šį straipsnį norėtume skirti tam, kad apžvelgtume tai, kaip kinta kvepalų vyrams rinka 2021m. ir kokie kvepalai vyrams dabar yra labiausiai madingi!
Mes tikime, kad kvapai – subjektyvi sritis, todėl nereklamuosime nė vieno prekės ženklo ar produkto, tik pateiksime objektyvias įžvalgas.
Vyrai ima turėti vis daugiau kvepalų
Prieš gerą šimtmetį, kuomet kvepalai vyrams tapo normalia, ne tik aukštuomenei prieinama preke, dauguma vyrų kvepindavosi tik odekolonu. Tačiau kuo toliau, tuo didesnę rinkos dalį perima vyriški kvepalai, kurių įvairovė gali stulbinti. Ir nors ~15% viso pasaulio vyrų nenaudoja kvepalų, maždaug 40% juos naudoja kasdien.
Laikui bėgant, išlaidos kvepalams tarp lyčių suvienodėjo ir nors moterys išleidžia jiems šiek tiek daugiau nei vyrai (imant vidurkį), vyriškos lyties atstovai vis labiau mėgsta naudotis kvepalais, kadangi, pasak jų, šie padeda labiau pasitikėti savimi ir net išreikšti tam tikrą asmenybės dalį.
Tendencija – tvarumas
Šiuolaikinis pasaulis yra kone apsėstas žalių iniciatyvų ir judėjimo link tvarumo. Mados industrija (kuriai priklauso ir parfumerija) dažnai žengia priešakyje ir diktuoja šias tendencijas. Vakarų pasaulyje ir pasiturinčiose šalyse (kur ir yra pagrindiniai parfumerijos produktų pirkėjai), beveik 75% vartotojų yra labiau suinteresuoti rinktis tuos prekės ženklus, kurie turi tvarumo iniciatyvas arba projektus.
Nors vyrų, vertinančių tvarumą, mažiau negu moterų, tačiau toks didelis procentas tikrai atliepia gamintojų elgsenai. Didžiausi kvepalų gamintojai dabar stengiasi pabrėžti, kad jų emulsijos ir parfumuoti vandenys pagaminti iš gamtai draugiškų medžiagų arba tik iš natūralių ingredientų. Visgi kvepalų industrijoje tai padaryti sunku, tad bendrovės stengiasi naudoti perdirbtas medžiagas buteliukų ir pakuočių gamyboje. Jie taip pat skatina sąžiningo verslo iniciatyvas, kuomet nepasiturinčių šalių darbuotojams už darbą atlyginama sąžiningai, neišnaudojant jų. Įpakavimas ir dizainas dabar tiek pat svarbus, kiek pats kvapas.
Įvairovė ir unisex kvapai
Mados pasaulyje vyrauja ir ganėtinai paradoksali tendencija, kuri ypač stipriai sparnus pakėlė maždaug 2018-2019m. ir dabar tampa kone centrine figūra visų kolekcijų pristatymuose. Tai yra unisex arba belyčiai, arba vyrams ir moterims tinkantys produktai.
Vis daugiau drabužių, avalynės ir taip pat kvepalų išleidžiami tokiu formatu, kad reklamuojami, kaip tinkantys visiems, nepriklausomai nuo lyties.
Tačiau tuo pat metu labai skatinamas unikalumas ir įvairovė. Tiek vyrai, tiek moterys gali įsigyti įvairių unikalių regionų kultūros įkvėptų kvapų (pvz., Arabijos dykumų klajoklių), kuriuos gaminant panaudoti tuose kraštuose augantys ir tos pasaulio dalies charakteristikas atspindintys kvepalai. Visgi skatinama įvairovė, tačiau produkcijos kiekis tik mažėja, kadangi tie patys buteliukai gali užpildyti vyrų ir moterų lentynas…
Verta paminėti, kad kvepalai vaikams vis dar nėra pernelyg paveikti šios tendencijos.
Praeities kvapų gaivinimas
Parfumerijos industrija pasekė avalynės gamintojų ir prabangių mados prekės ženklų pavyzdžiu bei ėmė iš naujo leisti senus, kažkada kultiniais tapusius kvepalus. Dar visai neseniai, iš seniau išleistų kvepalų tebuvo galima įsigyti žymųjį No.5, tačiau dabar tokių perleidimų yra vis daugiau. Jeigu pristatomas vyriškas kvepalas ir nėra visiška kopija, tai labai gali būti, kad jam atlikti tik smulkūs pakeitimai, pakuotę bei patį kvapą patobulinant (pritaikant nūdienų vartotojams).
Modernios klasikos atsiradimas
2021 metais atsiradusios kvepalų kolekcijos vyrams jau demonstruoja tam tikras laiko patikrintas formules, kuriomis naudojasi jų gamintojai. Tam tikri prekės ženklai toliau leidžia geriausiai parsiduodančias kolekcijas, kurias vis praplečia ar papildo naujomis kvapo variacijomis. Nors naujų kvapų rinkoje tikrai yra daug, tačiau tiek vyrų, tiek moterų parfumerijos industrijoje nusistovi ir neoklasika arba tie kvapai, kuriuos įsigyti galima jau keletą metų, tačiau šalia jų galime rasti ir daug tos kolekcijos versijų.