Kelias iš Stakių į Paulius padengtas skysta smala. Tokią nerimastingą žinutę redakcijai neseniai atsiuntė kasdien asfaltuota atkarpa važinėjantys gyventojai. Žmonės guodėsi, kad asfaltas toks skystas, jog automobiliai ne tik apnešti smala, bet slidinėja, todėl važiuoti nesaugu.
Suabejojo asfalto kokybe
Kasdien į darbą Jurbarke važiuojantis vyras tikino, kad įsibėgėjant vasarai keliu važiuoti darosi vis nesaugiau. Iš pradžių paviršiuje buvusios gan nedidelės bitumo balos kylant temperatūrai padengė beveik visą kelią.
„Su vietiniais juokaujame, kad tiems, kas turi parūdijusias mašinas, gerai – nusismaluoja dugną. Tačiau jei rimtai – nejuokinga. Nes net lėtai važiuodamas slidinėji. Kažin, ar tas kelias tikrai kokybiškai padarytas“, – svarstė paskambinęs vyras.
Minėtas kelias įvairių minčių kelia ir Raudonės seniūnui Česlovui Meškauskui. Seniūnas taip pat abejoja kelio kokybe. Tokios mintys kyla šį kelią lyginant su kitais neseniai asfaltuotais keliais, nes šie neišskiria arba išskiria kur kas mažesnius kiekius bitumo.
„Pažiūrėkit, tas kelias neseniai asfaltuotas. Tačiau šalia jo – neseniai asfaltuota atkarpa nuo Stakių Raudonės link. Šis kelias bitumo neišskiria. Kyla labai rimtų klausimų apie atliktų darbų kokybę“, – mano Č. Meškauskas.
Ramina gyventojus
Kelius prižiūrinti Lietuvos automobilių kelių direkcija gyventojus ramina tikindama, kad bitumo išsiskyrimas yra normalus procesas. Pasak įmonės Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus ryšių su žiniasklaida specialisto Evaldo Tamariūno, bitumo išplaukimas – tai bitumo perteklius dangos paviršiuje, kai vasarą, kelio dangai įkaitus iki 50 laipsnių, suminkštėjusiam bitumui ar kitam rišamajam elementui asfalto medžiagoje nepakanka laisvų porų ir jis veržiasi į paviršių.
„Ant asfaltbetonio dangos susidaro blizgantis, panašus į stiklą veidrodinis paviršius, gali būti matomos padangų žymės. Kai labai karšta, bitumas suskystėja taip, kad automobilių ratai jį tiesiog taško“, – sakė E. Tamariūnas.
Važiuoti reikia atsargiai
Specialistas taip pat tikino, kad yra daug priežasčių, kodėl greta esantys keliai svilinant karščiams neišskiria tokio didelio bitumo kiekio. „Taip būna dėl skirtingos temperatūros, kurią sumažinti gali vietos aplinkybės: šešėliai nuo medžių, dauba, greta esantis vandens telkinys ir panašiai. Be to, svarbi paties asfalto mišinio sudėtis. Bituminių rišiklių išsiskyrimo intensyvumas gali priklausyti nuo kelio dangos mišinio sudėties ir rišiklių rūšies. Įrengiant skirtingus kelio ruožus gali būti naudojami skirtingi rišikliai, todėl ir bitumo išsiskyrimas bus kitoks. Taip pat rišikliai eksploatacijos metu palaipsniui degraduoja, todėl seniau įrengtose dangose mažiau tikėtinas rišiklių išsiskyrimas“, – pasakojo pašnekovas.
E. Tamariūnas perspėjo ir dėl pavojų, kuriuos minėjo su redakcija susisiekę skaitytojai. Kelių ruožuose, kur išsiskyręs bitumas, danga tampa slidesnė nei įprastai ir pailgėja stabdymo kelias. Ratai gali taškyti bitumą. Danga tvarkoma pilant bitumą surišančias medžiagas: smėlį, atsijas, skaldelę.
„Informuojame vairuotojus, kad nepriklausomai nuo to, ar bus pastatyti ženklai, ar ne, reikia sumažinti greitį, nes išplaukus bitumui ar išbėrus jį surišančias medžiagas, gerokai pailgėja stabdymo laikas“, – tikino E. Tamariūnas.
Kelias iš Paulių į Stakius buvo barstomas birželio 12 d. vakare ir birželio 13 d. ryte.
Prašo pranešti apie problemas
E. Tamariūnas prašė gyventojų apie pastebėtas problemas nedelsiant pranešti. Nors kelių priežiūros darbuotojai nuolat stebi situaciją, tačiau jie negali būti visur ir visada.
„Kelių dangų temperatūra taip pat nuolatos stebima eismo informacinėje sistemoje, tačiau kviečiame ir visuomenę, pastebėjus prastą valstybinės reikšmės kelią, informuoti Kelių direkciją“, – sakė E. Tamariūnas.
Pranešti apie problemas galima elektroniniu paštu blogi.keliai@lakd.lt
E. Tamariūnas neigė ir Raudonės seniūno Č. Meškausko įtarimus, kad kelias gali būti nekokybiškas. Esą kelias iš Paulių į Stakius yra tinkamas, tačiau buvo tiesiamas naudojant tam tikros rūšies asfaltą, kurio sudėtyje yra daugiau bitumo. Todėl šis asfaltas yra plastiškesnis ir turi galimybę „užsigydyti“ nedidelius pažeidimus.
Lukas PILECKAS
Kelininkai turi skubiai dengti „prakaituojančias” asfalto vietas skaldele , plautu smėliu . Nieko nedarant bus sugadintas asfaltas pravažiuojančio sunkiasvorio transporto.