Kalendorinės vasaros įkandin įsibėgėja poilsio ir atostogų sezonas. Kaip tampa įprasta, vos tik pasitaikius tinkamai progai poilsiautojai skuba į pajūrį, gamtą ar įvairias lankytinas vietas. Tradiciškai vasarą į gatves išvažiuoja ir kelininkų technika. Dėl atliekamų kelio remonto darbų apsunkinamas eismas, susidaro vadinamieji butelio kakliukai. LRT.lt apžvelgia, kokie didžiausi projektai šią vasarą įgyvendinami ar numatyti valstybinės reikšmės keliuose.
Vykstantiems iš sostinės į pajūrį – kliūtys ties Kaunu
Jau kurį laiką kelininkai pluša rekonstruodami A. Meškinio (Kleboniškio) tiltą pagrindiniame šalies kelyje Vilnius–Kaunas. Vasarą darbai čia ir toliau nestos.
Kaip LRT.lt kalbėjo Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiasis komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas, pagal sutartį vidurinį tiltą ir tilto prieigas planuojama sutvarkyti iki 2024 m. pabaigos.
Saulius Jansonas / LAKD nuotr.
„Po projekto įgyvendinimo tiltas bus iš esmės rekonstruotas ir išplatintas. Tranzitinis transportas bus atskirtas nuo vietinio ir vyks viduriniu tiltu. Tai leis padidinti eismo pralaidumą ir saugumą bei padės sutaupyti daugybę valandų spūstyse“, – kalbėjo jis.
S. Jansonas priminė, kad nuo šių metų birželio 5 d. iki birželio 30 d. A1 keliu nuo Vilniaus uždarytas nusukimas į Jonavos gatvę, kadangi vykdomi jungiamojo kelio įrengimo darbai. Eismas į magistralinį kelią A1, išvažiuojant iš Jonavos g. Kaune, neribojamas.
„Vairuotojams siūloma rinktis alternatyvius maršrutus – važiuoti iki „Megos“, apsisukti ir grįžus A1 keliu už tilto sukti į dešinę Jonavos link. Kitas variantas – vykstant į Kauną rinktis Panerių gatvę. Visų eismo dalyvių prašome atidumo bei vadovautis informaciniais kelio ženklais“, – patarė LAKD atstovas.
Kelio darbai magistralėje / E. Genio / LRT nuotr.
Kauno apylinkėse vyksta kiti darbai
Pasak S. Jansono, šių metų pradžioje pradėtas įgyvendinti ir vis dar tęsiamas valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai estakados kapitalinio remonto projektas. Vadinamajame Sargėnų transporto mazge remontuojama virš magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda esanti estakada. Remonto darbus planuojama baigti kitais metais.
Šiuo metu taip pat vyksta dviejų ruožų rekonstravimas „Via Baltica“ A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai nuo 72,50 iki 85 km.
„Bus įrengtas 4 eismų juostų magistralinis kelias su jungiamaisiais keliais bei kita infrastruktūra, atitinkančia tarptautinius standartus. Darbus planuojama baigti šiais metais“, – pridūrė S. Jansonas
Kelio darbai / E. Ovčarenko / BNS nuotr.
Daugiau eismo ribojimų ir apylankų
Vykstantys iš sostinės į Trakus tikriausiai pastebėjo, kad pravažiavus Trakų Vokės sankryžą vis dar tęsiami viaduko rekonstrukcijos darbai. Čia eismas viaduku uždarytas, jis kreipiamas apylankomis šalia viaduko esančiais jungiamaisiais keliais. Viaduko remonto darbus planuojama atlikti iki šių metų pabaigos.
Magistraliniame kelyje A2 Vilnius–Panevėžys 64,59 km taip pat vykdomas viaduko kapitalinis remontas. „Eismas abiem kryptimis vykdomas viena kelio puse, greitis ribojamas iki 70 km/val. Viaduko darbus planuojama baigti šių metų rudenį“, – detalizavo S. Jansonas.
Galiausiai, vykdomi valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 173 Molėtai–Pabradė ruožo nuo 10,985 iki 15,405 km rekonstravimo darbai, juos planuojama užbaigti iki 2024 m. sausio mėn. pabaigos. Anot LAKD atstovo, esamas kelio dangos plotis šiuo metu neatitinka krašto keliams keliamų reikalavimų, kelio danga nusidėvėjusi ir pažeista, deformuoti kelkraščiai.
Kelio darbai / J. Stacevičiaus / LRT nuotr.
Dar vieni darbai vyksta vadinamajame Kairių aplinkkelyje (nuo industrinio parko teritorijos iki valstybinės reikšmės magistralinio kelio A9 Panevėžys–Šiauliai). Darbų pabaiga numatyta iki šių metų pabaigos.
Vasarą vykdomi darbai aktualūs ir pėstiesiems bei dviratininkams. Rekonstruojami Neringoje esančio pėsčiųjų ir dviračių tako ruožai nuo Smiltynės iki Juodkrantės. Čia darbus planuojama baigti liepą. Bendra dviejų sutarčių vertė – 5,8 mln. Eur su PVM. Bus įrengtas naujas iki 3,5 m pločio takas (šiuo metu tako plotis kinta nuo 2 ik 2,5 m), planuojama įrengti atokvėpio aikšteles.
Įgyvendins naujus projektus
Kaip portalui pasakojo S. Jansonas, šią vasarą bus pradėti įgyvendinti ir nauji projektai. Pavyzdžiui, jau įsigaliojo sutartis ir netrukus prasidės „Via Baltica“ ruožo nuo 58,62 iki 72,50 km rekonstravimas.
Kelio darbai / E. Blaževič / LRT nuotr.
Statybos darbus planuojama pabaigti iki kitų metų pabaigos. Viso apie 40 km „Via Baltica“ ruožo (nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos, t. y. nuo 56,83 iki 97,06 km) rangos darbų pabaiga planuojama 2024 m. gruodžio mėn.
Įgyvendinant valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 196 Ariogala–Raseiniai–Kryžkalnis 13,46 km tilto per Dubysą rekonstravimo projektą, artimiausiu metu planuojama skelbti viešąjį rangos darbų pirkimą. Kaip aiškino LAKD atstovas, pagal projektą numatyta pakeisti tilto pakloto elementus ir perdangos konstrukcijas, rekonstruoti atramas, įrengti apšvietimą.
LAKD šiemet taip pat pradeda poilsio aikštelių prie magistralinių kelių pertvarką. Pagal su projektuotoju pasirašytą sutartį, iki 2024 m. birželio bus suprojektuotos penkios valstybinės reikšmės magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda poilsio aikštelės.
Suprojektavus aikšteles, bus skelbiamas ir jų įrengimo konkursas. Dvi aikštelės bus įrengtos tarp Vilniaus ir Kauno ir trys – tarp Kauno ir Klaipėdos. Aikštelės bus patogios ir modernios, su visa keliaujantiems reikalinga infrastruktūra, reikalinga trumpam ir kokybiškam poilsiui.
Kelio darbai / E. Genio / LRT nuotr.
Atsiras naujų greičio matuoklių
Artimiausiu metu šalies keliuose vairuotojų lauks ir daugiau pokyčių, susijusių ne vien su remonto darbais.
Štai visai neseniai LAKD, įgyvendindama eismo sąlygas valstybinės reikšmės keliuose užtikrinančių eismo saugos priemonių projektą, abiem kryptimis ties tiltu per Kruną (kelias A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, apie 87 km) įrengė po momentinį greičio matuoklį.
„Šioje vietoje greitis dėl eismo saugos ribojamas iki 70 km/val., kadangi kelias per tiltą yra siauresnis nei būdinga tokios kategorijos keliams, nėra saugaus sustojimo juostų“, – aiškino S. Jansonas.
Kelio darbai / E. Blaževič / LRT nuotr.
Anot jo, iki šių metų IV ketvirčio planuojama įrengti dar 6 momentinio greičio matuoklius valstybinės reikšmės kelyje A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis, A9 Panevėžys–Šiauliai, A11 Šiauliai–Palanga ir kelyje Nr. 203 Kuršėnų aplinkkelis. Naujieji momentiniai greičio matuokliai atliks ir papildomas funkcijas – techninės apžiūros, draudimo bei kelių mokesčio patikrą.
Kelių direkcija šiais metais planuoja papildomai įrengti 30 naujų bei modernizuoti esamas 126 kelių orų sąlygų (KOS) stoteles valstybinės reikšmės keliuose. Išplėtus ir modernizavus KOS stotelių tinklą, keliuose bus stebima daugiau taškų, tarnyboms teikiamos tikslesnės rekomendacijos dėl kelių priežiūros veiksmų bei aktuali informacija vairuotojams apie kelių būklę ir eismo sąlygas 24/7.
Kelio darbai / J. Stacevičiaus / LRT nuotr.
„Pirmosios KOS stotelės jau pradėtos montuoti valstybinės reikšmės kelių vietose, jos parinktos atsižvelgiant į kelio reikšmę, eismo intensyvumą, priežiūros lygį, taip pat esamų KOS stotelių tankį ir geografines aplinkybes, turinčias įtakos žiemos kelių priežiūros darbų planavimui“, – paaiškino S. Jansonas.