Šešiolikmetis ralio kroso lenktynininkas iš Jurbarko jau netrukus gali sužibėti ne tik Lietuvoje ar Baltijos šalių ralio kroso varžybose. Vaikinas ryžosi kitų metų sezone žengti į Europą, kur jo laukia keletą kartų didesnė konkurencija. Tačiau pergalių ištroškęs jaunasis jurbarkietis į tai žvelgia kaip į naują, kvapą gniaužiantį iššūkį.
Rugsėjį šešioliktą gimtadienį atšventęs jurbarkietis Rytis Gurklys šiuos metus vėl baigė tarp greičiausių Lietuvos ir Baltijos šalių ralio kroso lenktynininkų. Nuo dešimties metų savo sportinę karjerą pradėjęs jaunuolis jau gali pasigirti ne vienu čempiono titulu.
Iš pradžių lenktyniavęs „Toyota Yaris“ automobiliu jis nuskynė Lietuvos autokroso, Lietuvos ir Latvijos ralio kroso čempiono titulus. Vaikinas apsukų nemažino ir atsisėdęs į galingesnę, „Super 1600“ kategorijos techniką – „Škoda Fabia“, kur savo trofėjų kolekciją irgi papildė aukščiausios prabos apdovanojimais. Ant podiumo jis žengė ir Šiaurės Europos zonos šalių ralio kroso čempionate.
Tačiau pergalių alkis jaunuolį veda į Europą. Visa stačia galva į Senojo žemyno ralio kroso čempionatą Rytis Gurklys neners. Iki šiol jis jau tris kartus buvo išvykęs į užsienio šalyse vykstančias varžybas, kad galėtų pasitikrinti savo sugebėjimus su elitiniais Europos vairuotojais. Ir čia Ryčiui Gurkliui sekėsi puikiai. Sykį Vengrijoje jis buvo antras, po metų čia pat jau iškovojo pergalę. Vaikinui nesusiklostė tik nacionalinis Prancūzijos čempionato etapas, kuriame tiesiog pritrūko sėkmės.
Tačiau Rytis Gurklys sako, kad Europos ralio kroso čempionate konkuruoti su oponentais tikrai galima. Maža to, kitąmet Europos ralio kroso čempionatą šturmuosiantis sportininkas sės jau ne į savo „Škoda Fabia“, o pilotuos kur kas aukštesnio kalibro techniką – „Audi S1„ modelį, atitinkantį „Super 1600“ klasės reikalavimus.
Pasak Ryčio Gurklio, praėjusios varžybos Europoje parodė, kad su greičiausiais šio čempionato pilotais konkuruoti tikrai galima, tad šio čempionato komentatoriai jau gali mokytis tarti lietuvio pavardę.
„Mūsų naujasis automobilis už senąjį yra greitesnis viena sekunde per vieną trasos ratą. Jei su „Škoda“ sugebėdavau laikytis rikiuotės viršūnėje, manau, kad su „Audi“ tikrai galėsiu būti konkurencingas ir Lietuvos vėliavą bei Jurbarko vardą mes tikrai išgirsime Europos ralio kroso varžybose. Laukia labai įdomus sezonas. Nekantrauju sėsti prie naujo automobilio vairo ir išmėginti savo jėgas“, – sakė Rytis Gurklys.
2025-jų metų Europos automobilių ralio kroso čempionatą sudarys penki arba šeši etapai. Jie numatyti Vengrijoje, Jungtinėje Karalystėje, Švedijoje, Portugalijoje, Suomijoje. Tarptautinė automobilių federacija (FIA) taip pat sprendžia dėl etapo Turkijoje galimybės.