Ledai tie patys, bet kaina – kone euru mažesnė. Tokia nuotrauka pasidalino Latvijoje veikiančioje „Rimi“ prekybos tinklo parduotuvėje apsilankęs LRT.lt skaitytojas. Nors skaitytojas tokia situacija nusistebėjo, LRT.lt kalbintas Pricer.lt atstovas tuo nė kiek nesistebi. Anot jo, Lietuvos gamintojai taip elgiasi nuolat.
Latvijoje viešintis LRT.lt skaitytojas Paulius pasidalino nuotrauka, joje užfiksuota ledų „Baltija“ kaina prekybos tinklo „Rimi“ parduotuvėje. Čia šių ledų kaina siekia 1,59 euro.
„Lietuvoje šie ledai tikrai kainuoja gerokai brangiau. Turbūt tik su akcija tokią kainą gautum, o čia net akcijos nėra“, – stebėjosi Paulius.
LRT.lt patikrino, kad tokie patys ledai „Rimi“ parduotuvėje Lietuvoje išties kainuoja kone dvigubai brangiau, be akcijos jų kaina siekia 2,49 euro.
Prekybos tinkle „Maxima“ tokie patys ledai kainuoja 2,49 euro, „Iki“ – taip pat 2,49 euro.
LRT.lt susisiekus su „Rimi“ atstovais, šie raštu pateiktame komentare nurodė, kad prekių kainą lemia daugybė veiksnių.
„Rimi“ parduotuvė / E. Blaževič / LRT nuotr.
„Prekių kainai įtaką daro daug skirtingų veiksnių – skirtingoms rinkoms būdingi skirtingi kaštai: darbo užmokesčio krepšelis, energetiniai resursai, patalpų nuomos kainos, parduotuvių išlaikymo kaštai ir kiti veiksniai“, – trumpai situaciją pakomentavo „Rimi“.
Pricer.lt maisto krypties vadovas Petras Čepkauskas tokiu kainų skirtumu nė kiek nesistebi ir tvirtina – yra keli veiksniai, apie kuriuos prekybos tinklas neužsimena.
„Kelios dedamosios, apie kurias „Rimi“ nešneka. Visų pirma, viena dedamoji – lietuviškų gamintojų elgesys yra toks – naminėje rinkoje uždarbiaujama, nes prekės ženklas žinomas. Jie maksimaliai uždirba namų rinkoje. Antras dalykas – svetimoje rinkoje jiems reikia kautis su vietiniais ledais. Kadangi kitos vertės suteikti Latvijos rinkai negali, suteikia kainą. Tai yra viena medalio pusė. Mūsų gamintojai masiškai taip elgiasi“, – sako P. Čepkauskas.
Anot jo, Lietuvos statistikos departamento duomenimis, praėjusiais metais, kai buvo fiksuojamas kainų augimas, užsienio rinkoms Lietuvos gamintojai produkciją pabrangino apie 10 proc., o Lietuvoje tuo pat metu kainos šoktelėjo 35 proc.
Petras Čepkauskas / Asmeninio archyvo nuotr.
„Tai toks dalykas, kuris vadinasi „jeigu jūs mus mylit, tai už meilę reikia mokėti“. Tai susiję su pačiu gamintoju. O jei kalbėtume apie patį „Rimi“ prekybos tinklą, jis labai stipriai nukentėjo dėl „Lidl“ plėtros. (…) „Lidl“ keturis kartus augino apyvartą, „Maxima“ augo, rodos, 6 proc., o „Rimi“ apyvarta Latvijoje krito. Vadinasi, „Rimi“ buvo „Lidl“ augimo rėmėjas. Gali būti, kad jie ten taiko agresyvesnę kainodarą“, – svarsto P. Čepkauskas.
Jis apibendrina, kad tokia tendencija, kai Lietuvos gamintojų prekės užsienyje, net ir kaimyninėse valstybėse, parduodamos pigiau, nėra reta. Anot jo, žemesnės lietuviškų prekių kainos fiksuojamos ir Lenkijoje, įvairiuose, taip pat ir Lietuvoje veikiančiuose, prekybos tinkluose.
„Taip, galima pasakyti iš ekonominės pusės, kad Lietuvoje jie į prekių ženklą šiek tiek laiko investavo ir dabar nori pasiimti grąžą. Taip, bet, turint galvoje, kad Lietuvoje kone labiausiai Europos Sąjungoje augo maisto prekių kainos, o žaliavų dabar krenta, tai yra elementarus pasipinigavimas ir nenoras mažinti kainos Lietuvos vartotojui“, – tvirtina P. Čepkauskas.
Ledus „Baltija“ gamina UAB „Unilever Lietuva ledų gamyba“ (1992 m. įkurta „Ingman Vega“ vardu), 2011 m. ji tapo „Unilever“ koncerno dalimi.
LRT.lt kreipėsi į bendrovę dėl komentaro. Tikimasi papildyti.