Du šeštadienius Panemunės pilyje vyko profesionalūs verslo mokymai, kuriuos rengė SEMPRE projektą įgyvendinanti VšĮ „Liuteronų diakonija“, o vedė verslo konsultacijų kompanijos „Grand Partners“ konsultantas Gediminas Anužis.
Įvairios veiklos
VšĮ „Liuteronų diakonija“ ir Klaipėdos universitetas Lietuvoje koordinuoja 2016 m. prasidėjusį SEMPRE projektą, kuriame dalyvauja 16 partnerių iš aštuonių šalių. Projekto iniciatorius – Vokietijos Šlėzvigo-Holšteino diakonija.
Šis socialinio įgalinimo projektas siekia sukurti metodus ir priemones, kurie leistų efektyviau dirbti socialinių paslaugų teikėjams. Projekte įgyta patirtis bus surašyta „Įgalinimo vadove“, kuris taps parankiniu socialinių paslaugų teikėjams. Taip pat tikimasi, kad sukauptos žinios padės pateikti rekomendacijas politikos formuotojams ir bus galima sukurti palankesnes socialines ir ekonomines sąlygas kaimo vietovėse. Projektą numatyta baigti 2019 m.
Projekto partneriai įgyvendina nedidelius projektus, kurie aktualūs vietovės gyventojams.
VšĮ „Liuteronų diakonija“ Lietuvoje subūrė du vietos įgalinimo tinklus Jurbarke ir Pagėgiuose. Jurbarke projektą kuruoja evangelikų liuteronų parapijos diakonija „Jurbarko sandora“, prisijungė Jurbarko r. savivaldybė, Švietimo centras, Skirsnemunės Jurgio Baltrušaičio ir Vadžgirio pagrindinės mokyklos. Rudenį buvo surengta vienišų tėvų popietė „Dovanok, mainyk, aukok“, į kurią pakviesti tėveliai su vaikais, jiems surengtos įvairios pramogos, vaišės, buvo dalijami rūbai, žaislai.
„Atlikus poreikio tyrimus buvo nustatyta, kad vienišiems tėvams labai trūksta bendravimo, užimtumo. Tam buvo skirta šeimų popietė. Taip pat tyrimai parodė, kad pasigendama verslumo įgūdžių. Jiems paskatinti surengėme dviejų dienų verslumo mokymus“, – sako projekto koordinatorė Evelina Tamošaitytė.
Mokė aktyvių pardavimų
Kompanija „Grand Partners“ savo paslaugas teikia didžiausioms Lietuvos bendrovėms. Jos darbuotojai rengia lyderystės, komandos formavimo, projektų įgyvendinimo, koučingo ir kitus mokymus. Į Panemunės pilį susirinko įvairialypė auditorija.
„Buvo įdomu rengti mokymus ne vienos kompanijos, tos pačios srities specialistams, bet visiškai skirtingų profesijų, amžiaus grupių žmonėms. Tokiuose mokymuose ne tik mes mokome, bet mokomės ir patys“, – sakė konsultantas G. Anužis.
Balandžio 7 d. vyko užsiėmimai „Asmeninis efektyvumas darbe: laiko planavimo perspektyva“. Užsiėmimuose buvo kalbama, kur dingsta laikas, identifikuoti laiko vagys – internetas, feisbukas, reklama, informacinis triukšmas. „Nustatyta, kad 24 val. paroje žmogui neužteka, trūksta 4 val. Bandėme aiškintis, kaip gauti sau laiko“, – pirmąjį susitikimą apibūdino G. Anužis.
Kita tema – „Aktyvūs pardavimai ir socialinių tinklų marketingas“. Šįkart konsultantas perdavė žinią, kaip tapti geru pardavėju ir parduoti save, savo produktą. „To reikia kiekvienam žmogui. Jei tu nesi vadybininkas, nereiškia, kad neparduodi. Tu parduodi paslaugas, darbą, svarbu, kaip pateiki save socialinėse medijose“, – sakė G. Anužis.
Kas yra socialinis marketingas, analizavo bendrovės „Santaka.lt“ vadovė Laura Anužienė. „Jei praėjusį kartą nustatėme, kas yra laiko vagys ir informacinis triukšmas, šįkart mokysimės, kaip juos įdarbinti ir padaryti naudingais. Praktiškai aiškinsimės, kaip išnaudoti darbui ir reklamai populiarųjį feisbuką, – sakė L. Anužienė.
Dalyviai išgirdo ne tik daug teorinių žinių, bet dirbo grupėse, diskutavo, ieškojo sprendimų. Didelį įspūdį daugeliui paliko lektoriaus iškalba, pateikti pavyzdžiai, metodų gausa, kuriuos galima taikyti praktikoje.
Dalyvių netrūko
Į užsiėmimus kaskart rinkosi apie 20 žmonių. „Kursai skirti verslu užsiimantiems ar norintiems juo užsiimti gyventojams patobulinti įgūdžius, pagilinti žinias, išmokti planavimo ir aktyvaus pardavimo. Gal ką nors ši informacija paskatins kurti savo verslą, atrasti kelią“, – sakė projekto koordinatorė E. Tamošaitytė.
Į mokymus atvažiavo įvairaus amžiaus žmonės – nuo moksleivio iki jau nemažą profesinę patirtį turinčio specialisto – iš Jurbarko, Tauragės. Profesijos ir priežastys dalyvauti mokymuose – pačios įvairiausios. Nors socialinė sritis toli nuo verslo, tačiau į verslumo mokymus atvyko net kelios socialinės darbuotojos. „Socialiniame darbe mes taip pat turime parduoti savo paslaugas. Norime sužinoti, kaip geriau tą padaryti, išmokti ko nors naujo“, – sakė socialinį darbą dirbanti Danutė Dobilienė.
Rūta Vasiliauskienė mano, kad išmanyti pardavimus nekenkia ir kultūros srities darbuotojams, o socialinio marketingo specialistė Monika Būblaitytė tikėjosi būti nustebinta naujų žinių. Verslumo žinių bagažą papildyti nusprendė ir Jurbarko švietimo centro metodininkė Irmanta Valošinienė, o kineziterapeutė Danguolė Griškuvienė pripažino, kad ši sritis jai – tamsus miškas, todėl norinti jį pažinti.
Verslumo mokymai sudomino ne vieną reklamos srityje, spaudoje dirbantį specialistą, išmokti parduoti panoro profesiją iš gamybos į pardavimų sritį pakeitusi moteris, vadybininku dirbti pradėjęs jaunuolis ir dizainerė.
Iš Tauragės į mokymus atvažiavo ūkininkai Gintautas Žebelys ir Vaidas Bartkevičius. Vyrai prisipažino iš ūkininkų tampantys verslininkais, todėl žinių reikia. Namuose neliko ir Gintauto žmona Daiva Žebelienė. „Vyras ūkininkauja, o aš noriu padėti jam parduoti tai, ką pagamina“, – sakė tauragiškė.
E. Tamošaitytė džiaugėsi, kad žmonės nori mokytis, o SEMPRE projektas tokią galimybę suteikia. Projektas tęsis dar metus. Dabar laukia rašto darbai – rengti metodologijas, patarimų rinkinius dirbantiems socialinių paslaugų sferoje. Laukia ir aktyvus tarptautinis darbas su projekto partneriais.
Jūratė Stanaitienė