Birželio 22-ąją Jurbarke, Barkūnų g., atidaryta nauja privalomosios techninės apžiūros stotis. Per mažiau nei metus sklype buvo pastatytas naujas pastatas su modernia įranga, kuri techninės apžiūros kokybę dar labiau priartino prie aukščiausių standartų.
Anksčiau veikusi stotis Pramonės g. nebeveiks.
Jau pirmąją dieną prie naujosios stoties susidarė nemenkos automobilių spūstys. Taip nutiko dėl to, kad prieš naujosios stoties atidarymą keletą dienų neveikė ir senoji. Todėl vairuotojai savo transporto priemonėms negalėjo atlikti techninės apžiūros.

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija primena, kad techninė apžiūra atliekama nuoseklia seka, kurią pravartu žinoti:
1. Automobilio išorė
Apžiūrimas kėbulas, langų stiklai, žibintai.
2. Automobilio vidus
Tikrinamas vairo ratas, garsinis signalas, stiklų valytuvai ir plovikliai, vairuotojo sėdynė, saugos diržai, žibintų jungikliai.
3. Važiuoklė
Kartu su važiuokle ir jos mechanizmais tikrinama, ar automobilio dugnas bei suvirinimo siūlės nepažeisti korozijos, kokia padangų būklė, ar patikimai pritvirtinti ratai, kaip veikia vairavimo sistema. Jeigu automobilis turi vilkimo kablį, tikrinamas jo tvirtinimo patikimumas.
4. Stabdžiai ir žibintai
Stabdžiai ir žibintai tikrinami specialia įranga. Visų ratų stabdžiai turi veikti pagal nustatytus parametrus, kurie garantuoja patikimą automobilio stabdymą. Artimųjų ir tolimųjų šviesų žibintai privalo neakinti atvažiuojančiųjų iš priekio ir tamsoje vairuojančiam suteikti patikimą kelio apžvalgą, nes nuo to priklauso eismo saugumas.
5. Aplinkosauginė patikra
Specialia įranga tikrinama, ar automobilis neišmeta neleistinai daug teršalų, ar iš variklio bei transmisijos nesiskverbia alyva, degalai ar kiti techniniai skysčiai.
Automobilį techniškai patikrinus, pateikiama techninės apžiūros rezultatų ataskaita. Jei kontrolierius nustato trūkumų, privalu juos kuo greičiau pašalinti. Jei automobilis techniškai tvarkingas ir atitinka reikalavimus, kad apžiūra atlikta, patvirtina įrašas Centralizuotoje techninės apžiūros duomenų bazėje ir išduota techninės apžiūros rezultatų ataskaita.

Dažniausiai pasitaikantys gedimai:
Techninių apžiūrų statistika rodo, kad net prieš privalomą apsilankymą TA centre pašalinti visus transporto priemonių gedimus ir pirmu bandymu įveikti patikros barjerą pavyksta tik maždaug pusei automobilių savininkų. Dažniausiai aptinkamų trūkumų trejetukas:
– nesureguliuoti artimųjų šviesų žibintai;
– netvarkinga pakabos sistema;
– netvarkinga stabdžių sistema.

Dažniausiai trūkumų turi apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisai: blogai sureguliuoti tolimųjų ir artimųjų šviesų žibintai, naudojami netinkami šviesos šaltiniai (pvz., dujų išlydžio šviesos šaltiniai (lemputės „Xenon”) sumontuoti vietoj įprastų kaitrinių (halogeninių) lempučių). Kuo senesnė transporto priemonė ir ilgesnis jos eksploatavimo laikas, tuo didesnė tikimybė, kad techninės apžiūros kontrolieriai turės pastabų dėl apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų. Privalomosios techninės apžiūros Lietuvoje duomenimis, 7–17 m. amžiaus automobilių grupėje 30–35 proc. visų trūkumų yra susiję su apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisais.
Antra pagal dažnumą defektų turinti transporto priemonės konstrukcijos dalis – ratai ir pakaba. Dažniausios priekinės pakabos kreipiančiosios sistemos ir tampriųjų elementų problemos: per didelis laisvumas, lankstų (šarnyrų) klibėjimas. 11–15 m. senumo automobiliuose tokių trūkumų randama daugiausia (~ 20 proc.). Aptinkamas, nors ir rečiau, galinės pakabos lankstų (šarnyrų) klibėjimas. Gana dažnai padangos ir ratai neatitinka techninių reikalavimų, t. y. naudojamos netinkamos padangos, padangos ir (ar) ratlankiai išsikiša už kėbulo ribų.

Ir trečias pagal dažnumą trūkumas – netvarkinga stabdžių sistema. Pagrindinės priežastys: galinės ašies ratų stabdymo jėgų netolygumas, per mažos stovėjimo stabdžio stabdymo jėgos, menkas stabdymo efektyvumas. Kai automobilis sensta, tokių trūkumų daugėja, todėl tokių automobilių valdytojai daugiau dėmesio turėtų skirti stabdžių sistemos priežiūrai.
Dažnai pasitaiko kėbulo konstrukcijos trūkumų: kiauryminis prarūdijimas ir/ar korozijos židiniai kėbulo išoriniuose elementuose, netinkamas elementų remontas, prasta remonto kokybė.

Pagrindiniai variklio ir transmisijos trūkumai – išmetamosiose dujose normas viršijantis kenksmingų medžiagų (CO) kiekis ir eksploatacinių skysčių prasisunkimas. Išmetamų kenksmingų medžiagų normas paprastai viršija tokių automobilių varikliai, kurie pritaikyti būti varomi dviejų skirtingų rūšių degalais benzinu ir dujomis.
Kiti dažnai pasitaikantys trūkumai:
transporto priemonė nesukomplektuota pagal nustatytus reikalavimus (nėra / netinkama vaistinėlė, gesintuvas (-ai), avarinio sustojimo ženklas);
variklio išmetamų kenksmingų medžiagų kiekis viršija leistinas ribas;
skysčių prasisunkimas iš variklio, transmisijos ir kitų agregatų;
prasta išmetimo sistemos techninė būklė;
bloga priekinės pakabos techninė būklė (išklibę lankstai (šarnyrai), nesandarūs amortizatoriai);
išklibę vairavimo sistemos lankstai (šarnyrai);
laisvumas galinėje pakaboje;
sumontuotos netinkamos padangos, per mažas padangų protektoriaus rašto gylis;
suplyšę lygių kampinių greičių lankstų (šarnyrų) apsauginiai apvalkalai;
nevienodai stabdo galinės ašies ratai;
netvarkingas stovėjimo stabdis;
sutrūkinėjusios stabdžių žarnelės;
per mažas stabdžių trinkelių antdėklų storis, labai susidėvėję stabdžių diskai;
netvarkingi gabaritiniai žibintai, posūkių rodikliai, valstybinio numerio ženklo apšvietimas (nešviečia, įtrūkę šviesos sklaidytuvai ir pan.);
neveikia stiklo valytuvai ir / arba plovikliai;
neveikia salono apšildymo ir priekinių stiklų apipūtimo prietaisai;
nepateikiami reikalingi dokumentai.














ŠVIESOS inform.
Na, nors ir ne fabrikai, kuriuos meras žadėjo dievagodamasis jog bus, bet juostelę perkirpt progą rado 🙂 Įdomu, kuo savivaldybė prie šios investicijos prisidėjo? 🙂