Lapkričio 30 d. oficialiai užbaigtas rekordais paženklintas vidaus laivybos sezonas. AB Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) šiemet eksploatavo 479,7 km valstybinės reikšmės vidaus vandens kelių, o navigacija truko 265 dienas – tai ilgiausias navigacijos sezonas įmonės istorijoje.
Šį sezoną ypatingo dėmesio sulaukė Pakalnės ir Rusnaitės vandens kelių ruožas, kuris buvo pradėtas eksploatuoti nuo pat navigacijos pradžios. Be to, visą sezoną aktyviai ruošti nauji keliai Alytuje ir Druskininkuose, sukuriant sąlygas laivybai ateinančiais metais.
Lyginant su 2023 m., šių metų navigacijos sezonas prailgėjo 24 dienomis, o eksploatuojamų kelių ilgis padidėjo 13,7 km. VVKD kiekvienais metais didina eksploatuojamų vandens kelių kilometražą.
Bujos vandens keliuose
Šiemet navigacijos sezonas buvo ypač ilgas, trukęs iki lapkričio pabaigos. VVKD pažymi, kad šiemet valstybinės reikšmės vidaus vandens keliui buvo paženklinti 530 bujomis. Iš jų 495 jau yra nurinkta, o likusios 35 vienetai buvo paliktos E41 kelyje, Nemune sąmoningai krovininės laivybos poreikiams – tai būtina, siekiant užtikrinti saugią ir efektyvią laivybą.
„2024-ųjų navigacijos sezonas ne tik truko rekordiškai ilgai, bet ir buvo ženklinamas kruopščiu kapitonų darbu. Mūsų prioritetas – saugi ir efektyvi laivyba, todėl atidžiai stebime orų prognozes ir esant nepalankioms sąlygoms ženklinimo darbus užbaigsime per tris darbo dienas. Visi ženklai yra pagaminti iš atsparių medžiagų, tad išlaiko nepriekaištingą būklę net ir žiemą“, – sako VVKD laivybos direktorius A. Rimas.
Krovininė laivyba: efektyvumas ir tvarumas ištisus metus
Modernizavus laivybos kelią tarp Kauno ir Klaipėdos, VVKD vykdo reguliarius maršrutus Kaunas-Klaipėda ištisus metus nepriklausomai nuo sezono. 2024-aisiais krovininei laivybai teko trumpa pauzė tik sausio mėnesį, kai dėl ledo buvo atliekami technikos remonto darbai. VVKD technikos parkas papildytas laivu-ledlaužiu, leidžiančiu pratęsti navigacijos sezoną ir šaltuoju metų laiku.
„Šiais metais Nemuno keliu buvo pervežti įvairiausi kroviniai: jūriniai konteineriai, skalda, biokuras, grūdai, metalo gaminiai bei didelių gabaritų rampų konstrukcijos. Vandens transporto naudą jau įvertinusios įmonės akcentuoja mažesnę CO2 emisiją, ekonomiškumą ir saugumą – privalumus, kurie tampa vis svarbesni globalių tvarumo iššūkių kontekste“, – pažymi VVKD generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.
„Ateities žingsniai“: modernizuotas transporto parkas
Žvelgdama į ateitį, VVKD stiprina savo pajėgumus. 2025 m. planuojama eksploatuoti du sąstatus, įskaitant du krovinius laivus-stūmikus ir tris baržas, kurių keliamoji galia sieks nuo 750 t iki 1800 t.
Vidaus vandenų transportas – vienas aplinkai draugiškiausių krovinių pervežimo būdų. Jo plėtra leidžia mažinti sunkiojo transporto srautus keliuose, kartu mažinant ir aplinkos taršą.