Vos ketvirtadalis norinčiųjų vairuoti praktikos egzaminą „Regitroje“ išlaiko iš pirmo karto, teorijos – nesiekia nė pusės. Kartais tas pats asmuo savo laimę bando net keliasdešimt kartų iš eilės. Tad turbūt nieko keisto, kad bandymų sukčiauti taip pat padaugėjo.
Egzaminai „Regitroje“ – kietas riešutėlis
Kaip nurodė „Regitra“, pernai teorijos egzaminas buvo laikytas 136 676 kartus, vairavimo praktikos – 144 465. Tai yra atitinkamai 11 proc. ir 7 proc. daugiau nei 2023 metais, taigi, norinčiųjų tapti vairuotojais skaičius augo.
Visgi ši užduotis, panašu, ne kiekvienam yra lengvai įveikiama. Kaip paaiškėjo, iš pirmo karto vairuotojo pažymėjimą gauti pavyko tik retam besimokančiajam.

Vairavimo egzaminas | J. Stacevičiaus / LRT nuotr.
„Teorijos egzaminą 2024 m. iš pirmo karto išlaikė 40 proc. asmenų. Praktikos egzaminą – 23 proc. Statistika rodo, kad apie 70 proc. būsimų vairuotojų egzaminą išlaiko per pirmus 3 kartus“, – situaciją nušvietė „Regitros“ atstovė spaudai Eglė Bačionytė.
Laimę bandė 45 kartus
Patys atkakliausieji, pasak „Regitros“, egzaminus laiko ir po keliasdešimt kartų. Štai iš visų laikiusiųjų praktikos egzaminą 2024 metais vienas asmuo, E. Bačionytės teigimu, tą sugebėjo padaryti tik 45-uoju bandymu.
„Dalis vairuotojų į egzaminą žiūri kaip į loteriją ir ateina „pabandyti“, tačiau atkreipiame dėmesį, kad vien sėkmės faktorius nulemti teigiamos egzamino baigties negali. Daugeliui trūksta gilesnių praktinių įgūdžių, kuriems pasiekti reikia tiesiog daugiau laiko važinėjant su instruktoriumi arba šeimos nariu“, – dėstė pašnekovė.

Vairavimo egzaminas | J. Stacevičiaus / LRT nuotr.
Pasiteiravus, kokios klaidos dažniausiai būsimiems vairuotojams pakiša koją, E. Bačionytė nurodė, kad itin dažnai jie nepastebi kelio ženklų arba kitų eismo dalyvių, netinkamai įvertina pavojingas eismo situacijas.
„Tai tikrai nėra lengva užduotis pradedančiam vairuotojui, tačiau būtina tam, kad jis eisme galėtų dalyvauti savarankiškai. Taip pat koją pakiša stresas. Kiekvienas vairuotojas pritars, kad situacija eisme keičiasi žaibiškai ir labai svarbu greitai orientuotis bei nuolat stebėti aplinką, teisingai planuoti savo veiksmus ir numatyti kitų eismo dalyvių ketinimus“, – kalbėjo „Regitros“ atstovė.
Sukčiavimo atvejų daugėja
Kai tiek kartų nepasiseka, nenuostabu, kad kai kuriems gali kilti noras vairavimo pažymėjimą gauti ne pačiu sąžiningiausiu būdu. „Regitra“ tikina taip pat pastebinti padažnėjusį bandymų sukčiauti per egzaminus mastą.

Vairavimo egzaminas | J. Stacevičiaus / LRT nuotr.
„2023 m. užfiksuoti 25 atvejai, iš jų vienas laikė praktiką už kitą asmenį, kiti – sukčiavo ir galimai bandė laikyti teorijos egzaminą su neleistina įranga. 2024 m. fiksuoti 47 sukčiavimo atvejai, iš jų 36 su nesąžiningais vertėjais laikė teoriją, 8 galimai naudojosi automatinėmis registravimosi į egzaminus priemonėmis, 1 asmuo bandė laikyt už kitą asmenį teorijos egzaminą, kitas pateikė suklastotą asmens tapatybės kortelę, 1 praktiką laikė už kitą“, – skaičius pateikė E. Bačionytė.
„Regitra“ nuolat pabrėžia, kad bet koks noras sukčiauti ir neva lengviau įgyti teisę vairuoti kelia pavojų ne tik pačiam sukčiautojui, bet ir kitiems eismo dalyviams. Asmuo, neturintis reikiamų vairavimo įgūdžių, netikėtose situacijose negebės saugiai valdyti transporto priemonės, tad tai gali lemti itin skaudžius eismo įvykius.
Taiko sankcijas
Asmenims, kurie teorijos egzamino metu bando sukčiauti, egzamino rezultatas anuliuojamas ir pakartotinai registruotis į egzaminą leidžiama tik po metų.

Vairavimo egzaminas | J. Stacevičiaus / LRT nuotr.
Šis ribojimas gali būti taikomas tiems asmenims, kurie egzaminų klasėje naudojosi literatūra, akiniais, neskirtais regėjimo korekcijai, fotoaparatais, mobiliojo ryšio bei kitomis informacijos priėmimo ir perdavimo priemonėmis, išskyrus tuos atvejus, kai tai būtina dėl medicininių priežasčių, pavyzdžiui, klausos aparatai.
Taip pat tuomet, kai egzamino dalyvis kalbėjosi su kitais asmenimis ar, darbuotojui paprašius, atsisakė parodyti, ar neturi egzamino metu draudžiamų naudoti informacijos priėmimo ir perdavimo priemonių.
tai kad ten prigalvota tokiu klausimu kuriu realybej nera,viskas padaryta kad kuo daugiau neislaikytu ir vis pakartotinai moketu ir moketu eurus,cia biznis,o turetu but paprasta kaip dvi kapeikos