Finansų ministerija siūlo privalomojo draudimo pokyčių, kurie paliestų ne tik automobilių savininkus, bet ir įvairių mikromobilumo transporto priemonių, pavyzdžiui, elektrinių paspirtukų vairuotojus. Jei įstatymas būtų priimtas, dalį paspirtukų tektų apdrausti.
Būtinų apdrausti transporto priemonių sąrašą nori išplėsti
Jeigu iki šiol buvo įprasta, kad privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu reikia drausti automobilius, motociklus, priekabas, traktorius ar panašiais transporto priemones, tai jau netrukus šis sąrašas gali būti praplėstas.
Paspirtukas / J. Stacevičiaus/LRT nuotr.
Finansų ministerija įregistravo Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo pakeitimus, kuriuose numatyta į privalomų drausti objektų sąrašą įtraukti daugiau judėjimui skirtų neregistruotinų transporto priemonių.
„Šio įstatymo nuostatos taikomos transporto priemonėms – kiekvienai privalomai registruoti važiuoti žeme skirtai motorinei transporto priemonei, traktoriui ir savaeigei mašinai, kurių didžiausias projektinis greitis yra daugiau kaip 25 km/h arba kurių didžiausias grynasis svoris – daugiau kaip 25 kg, o didžiausias projektinis greitis – daugiau kaip 14 km/h, taip pat priekaboms ir puspriekabėms, išskyrus bėgines transporto priemones.
Šis įstatymas taip pat taikomas ir pirmiau nurodytus kriterijus atitinkančioms neregistruotinoms transporto priemonėms – motorinėms transporto priemonėms, traktoriams ir savaeigėms mašinoms, kurių privaloma registracija pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus, reglamentuojančius transporto priemonių registravimą, nėra numatyta. Neįgaliojo vežimėlis pagal šio įstatymo nuostatas nelaikomas transporto priemone“, – rašoma įstatymo projekte.
Paspirtukas / J. Stacevičiaus/LRT nuotr.
Tai reiškia, kad jei asmens turima iki šiol neprivaloma registruoti ir apdrausti mikromobilumo transporto priemonė, pavyzdžiui, elektrinis paspirtukas gali važiuoti didesniu nei 25 km/h greičiu arba jis sveria daugiau nei 25 kg ir įsibėgėja daugiau kaip 14 km/h, norint išvažiuoti su juo į gatvę, šį taip pat teks apdrausti. Analogiška praktika būtų taikoma ir kitoms panašioms transporto priemonėms, tarkime, riedžiams.
Tiesa, tam, kad šis įstatymas įsigaliotų, jam dar turės pritarti Vyriausybė ir Seimas, pasirašyti prezidentas.
Sugriežtino taisykles
LRT.lt primena, kad birželio pradžioje Seimas pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimams, kuriais numatomi nauji reikalavimai paspirtukams, tarp kurių galimas draudimas važiuoti šaligatviu. Šiuo atveju savivaldybėms suteikta laisvė pačioms nuspręsti, ar paspirtukams draudžiama važiuoti šaligatviais ir kuriose vietose.
Įstatymo pakeitimais numatyta, kad paspirtukams bus draudžiama važiuoti pėsčiųjų takais, važiuojamąja kelio dalimi, automagistralėmis ir greitkeliais. Taip pat bus uždrausta važiuoti per pėsčiųjų perėjas, vežti keleivius, vilkti kitas transporto priemones bei viršyti numatytą greitį.
Paspirtukas / J. Stacevičiaus/LRT nuotr.
Numatoma, kad paspirtukai negalės važiuoti didesniu kaip 20 km/h greičiu, o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių eismui skirtu taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį – didesniu kaip 7 km/h greičiu.
Galiausiai, važiuodami dviračių taku, paspirtukų vairuotojai privalo važiuoti kuo arčiau šio tako (jiems skirtos tako dalies) dešiniojo krašto. Jeigu važiuojant pėsčiųjų ir dviračių eismui skirtu taku ar šaligatviu ženklinimo linijomis (baltu dviračio simboliu) yra paženklinta dviračių eismui skirta šio tako ar šaligatvio dalis, paspirtukų vairuotojai privalo važiuoti tik ja ir kuo arčiau jos dešiniojo krašto.
Už Seimo patvirtintų taisyklių nesilaikymą paspirtukų vairuotojams grės bauda nuo 20 iki 40 eurų. Taip pat, vairavimas neblaiviam gali užtraukti baudas nuo 80 iki 200 eurų.
Priimtas įstatymas įsigalios 2024 m. sausio 1 d.
senai laikas apmokestint tuos mopedus,jokie jie ne paspirtukai